Škoda Favorit z Itesu jako rallye model
Napsal: 12 čer 2023, 18:09
Nechci vést diskuzi o tom, jaký je Favorit od Itesu, jak mohl být lépe vyřešen podvozek, aby to nevypadalo jako telefon z bakelitu.
Pravdou však je, že se prodalo dost kusů a poslední modely svítí, či u policejního vozu i bliká maják, což je hlavně pro děti přitažlivé.
No a výrobu těch světelných modulů dělá pán, který se v dobách minulých účastnil rallye závodů a prosil Patrika Ulče, který zajišťuje výrobu
všech modelů ve firmě, jestli by nešlo navrhnout a vytisknout na 3D tiskárně několik doplňků, které by se mohly upevnit na karoserii
a auto by získalo punc závodního vozu. Měl představu, že by se rozšířily blatníky, dozadu se dalo velké křídlo a na přední kapotu kaplička
se světly. K tomu čiré zasklení a v kokpitu posádka. Patrik mně poprosil, jestli bych se na to nepodíval, poslal tři karoserie bez podvozku,
u jedné byly nalepeny blatníky a křídlo, abych měl jakýsi mustr. Takže zpět do historie - hledal jsem na internetu obrázky Favorita jako rallye vůz a
mluvil jsem s Viktorem Mechlem, který jezdí historiky rallye a shodli jsme se na tom, že Favorit neměl nikdy rozšířené blatníky, někdy malé křídlo nad víkem kufru
a 4 světla na trubkové konstrukci upevněné na přední části haubny. No a protože jsem si již dříve postavil Favority ze stavebnice Směr, měl jsem i nakreslený vnitřní
bezpečnostní rám. Ten jsem jen rozměrově upravil podle fotografií, které jsem si stáhnul, ale největší bomba je kokpit, který jsem měl od Milana Šůly no a potom
to čiré zasklení. U tohoto bílého není, protože tam bylo tmavé a nechal jsem to všechno v syrovém stavu.
A protože jsem hračičkář, tak jsem si nakreslil a vytiskl moji verzi středové části podvozku a k tomu správné rallye disky. Pneumatiky jsou ITES zadní se vzorkem.
Držák světel není přesně modelový, protože jsem musel upravit rozměr, aby se pouze zasunul do otvorů v nárazníku, zadní křídlo se přilepí, je tam dostatečná dosedací plocha, tak to není složité
a vnitřní rám se v zeslabených místech opatrně ohne, vyformuje se do karoserie a po nasunutí zasklení se přilepí oboustrannou páskou ze spodní strany střechy.
Kokpit se musí mírně ostříhat, zasune se do karoserie a přilepí se přední část lepící páskou ke kapotě ze spodní strany.
Měl jsem od Patrika zbytky obtisků pro Národní formule, tak jsem je nalepil na karoserii zhruba v duch tehdejšího designu.
V každém případě to auto pořádně prokouklo a snad se bude líbit v Plzni.
Pravdou však je, že se prodalo dost kusů a poslední modely svítí, či u policejního vozu i bliká maják, což je hlavně pro děti přitažlivé.
No a výrobu těch světelných modulů dělá pán, který se v dobách minulých účastnil rallye závodů a prosil Patrika Ulče, který zajišťuje výrobu
všech modelů ve firmě, jestli by nešlo navrhnout a vytisknout na 3D tiskárně několik doplňků, které by se mohly upevnit na karoserii
a auto by získalo punc závodního vozu. Měl představu, že by se rozšířily blatníky, dozadu se dalo velké křídlo a na přední kapotu kaplička
se světly. K tomu čiré zasklení a v kokpitu posádka. Patrik mně poprosil, jestli bych se na to nepodíval, poslal tři karoserie bez podvozku,
u jedné byly nalepeny blatníky a křídlo, abych měl jakýsi mustr. Takže zpět do historie - hledal jsem na internetu obrázky Favorita jako rallye vůz a
mluvil jsem s Viktorem Mechlem, který jezdí historiky rallye a shodli jsme se na tom, že Favorit neměl nikdy rozšířené blatníky, někdy malé křídlo nad víkem kufru
a 4 světla na trubkové konstrukci upevněné na přední části haubny. No a protože jsem si již dříve postavil Favority ze stavebnice Směr, měl jsem i nakreslený vnitřní
bezpečnostní rám. Ten jsem jen rozměrově upravil podle fotografií, které jsem si stáhnul, ale největší bomba je kokpit, který jsem měl od Milana Šůly no a potom
to čiré zasklení. U tohoto bílého není, protože tam bylo tmavé a nechal jsem to všechno v syrovém stavu.
A protože jsem hračičkář, tak jsem si nakreslil a vytiskl moji verzi středové části podvozku a k tomu správné rallye disky. Pneumatiky jsou ITES zadní se vzorkem.
Držák světel není přesně modelový, protože jsem musel upravit rozměr, aby se pouze zasunul do otvorů v nárazníku, zadní křídlo se přilepí, je tam dostatečná dosedací plocha, tak to není složité
a vnitřní rám se v zeslabených místech opatrně ohne, vyformuje se do karoserie a po nasunutí zasklení se přilepí oboustrannou páskou ze spodní strany střechy.
Kokpit se musí mírně ostříhat, zasune se do karoserie a přilepí se přední část lepící páskou ke kapotě ze spodní strany.
Měl jsem od Patrika zbytky obtisků pro Národní formule, tak jsem je nalepil na karoserii zhruba v duch tehdejšího designu.
V každém případě to auto pořádně prokouklo a snad se bude líbit v Plzni.
