For toys Praha Letňany 2
Napsal: 24 říj 2021, 12:46
Abych nemíchal hrušky s jablky, napsal jsem druhé pokračování pro druhý projekt ITES autodráha.
Pan Kotík nechal zrevidovat formy, které ležely několik let v regálech. Zub času pracoval, naštěstí se podařilo většinu forem zprovoznit
a přišel mi balík a v něm výlisky Porsche 917, Porsche 911 Carrera, Shadow, McLaren M8F, Tyrrell 005, Renault a Ligier. Postupně k tomu přibyli doplňky, jako jsou křídla, motory,
piloti a zasklení.
Byl jsem požádán, abych navrhl jeden univerzální podvozek, který by se montoval do karoserií. Je asi tři roky, kdy jsem nakreslil a kolegové ze Zubří si tisknou podvozky
na tyto karoserie, které ovšem získávají z různých bazarů za přemrštěné ceny, nebo levné, ale rozbité.
Podmínkou bylo využít opět komponenty které jsou skladem. Takže osy 3 mm, in-line převod, motorek Super, vodítko a disky s pneumatikami.
Základem je jednoduchá podvozková platforma, skládající se ze dvou částí, přední s držákem přední osy a vodítka se dá posouvat a tím si přesně ustavit rozvor v karoserii.
Upevnění je pomocí dvou šroubků přes přítlačnou destičku ze spodní strany podvozku.
No a teď asi většina z Vás si poklepe na čelo. Chtěl jsem, aby měla zadní osa kluzná ložiska s oboustranným osazením, která by se jednoduše vtlačila do domečku.
V tomto případě by se mohla zadní osa kompletovat mimo podvozek, taktéž by se jednoduše vyjmula při jakékoliv opravě.
No dopadlo to trochu jinak, cenově nejlépe vyšly mosazné vložky z lustrsvorek. Vypadá to jako těžký bastl s připomínkou pionýrských domů a kroužků mladých techniků...
Alespoň jsem to zdokonalil tím, že jsou domečky vytvarovány podle těchto vložek a ze spodní strany jsou uchyceny šroubky M3/3mm.
Každá karoserie má trochu jiný rozchod zadní a přední nápravy. Proto musí být i různé délky osek, případně vloženy distanční trubičky na přední osu.
Taktéž na podvozku jsou tři řady otvorů, aby nedošlo k enormnímu roztažení karoserie, které navazují na otvory v lištách vlepených do karoserie.
Pan Kotík nechal zrevidovat formy, které ležely několik let v regálech. Zub času pracoval, naštěstí se podařilo většinu forem zprovoznit
a přišel mi balík a v něm výlisky Porsche 917, Porsche 911 Carrera, Shadow, McLaren M8F, Tyrrell 005, Renault a Ligier. Postupně k tomu přibyli doplňky, jako jsou křídla, motory,
piloti a zasklení.
Byl jsem požádán, abych navrhl jeden univerzální podvozek, který by se montoval do karoserií. Je asi tři roky, kdy jsem nakreslil a kolegové ze Zubří si tisknou podvozky
na tyto karoserie, které ovšem získávají z různých bazarů za přemrštěné ceny, nebo levné, ale rozbité.
Podmínkou bylo využít opět komponenty které jsou skladem. Takže osy 3 mm, in-line převod, motorek Super, vodítko a disky s pneumatikami.
Základem je jednoduchá podvozková platforma, skládající se ze dvou částí, přední s držákem přední osy a vodítka se dá posouvat a tím si přesně ustavit rozvor v karoserii.
Upevnění je pomocí dvou šroubků přes přítlačnou destičku ze spodní strany podvozku.
No a teď asi většina z Vás si poklepe na čelo. Chtěl jsem, aby měla zadní osa kluzná ložiska s oboustranným osazením, která by se jednoduše vtlačila do domečku.
V tomto případě by se mohla zadní osa kompletovat mimo podvozek, taktéž by se jednoduše vyjmula při jakékoliv opravě.
No dopadlo to trochu jinak, cenově nejlépe vyšly mosazné vložky z lustrsvorek. Vypadá to jako těžký bastl s připomínkou pionýrských domů a kroužků mladých techniků...
Alespoň jsem to zdokonalil tím, že jsou domečky vytvarovány podle těchto vložek a ze spodní strany jsou uchyceny šroubky M3/3mm.
Každá karoserie má trochu jiný rozchod zadní a přední nápravy. Proto musí být i různé délky osek, případně vloženy distanční trubičky na přední osu.
Taktéž na podvozku jsou tři řady otvorů, aby nedošlo k enormnímu roztažení karoserie, které navazují na otvory v lištách vlepených do karoserie.