#8
Příspěvek
od RKysela » 04 led 2014, 12:03
Pneumatiky na auta Ites a Gonio lze poptat u ALIGIER - Autodráhy FARO (tedy web FARO). Je asi třeba vysvětlit, že údaje o dostupnosti určité položky v tomto e-shopu úzce souvisí s tím, že si zde objednávají i obchodníci a informace o vyprodání té které položky je spojena s min. zásobou skladu. Zákazník (ne-obchodník) v takovém případě může poptat ten který servisní díl např. e-mailem, zpravidla nikdy není vyprodáno na absolutní nulu. To samé se v tomto případě týká i speciálního lepidla na pastorek. Při výměně pastorku je správné zkontrolovat i talířové kolo, vůli v převodu (ta se nastavuje mezi tal. kolem a opěrným kroužkem). Prokluzující pastorek zpravidla nepoškodí tvrdě chromovanou hřídel motoru - ale i tu je nutné prohlédnout, pak odmastit a nejlépe za chodu, v jednom místě, pilníkem zdrsnit (stačí pásek široký cca 1 mm). Při výměně pneumatik je naprosto nezbytné očistit disky: zbytky gumy, otřepy, poškození disku, to vše může způsobit házení obutého kola (jednoznačně také doporučuji srovnání pneumatik přiložením auta k smirkovému papíru). Při revitalizaci aut je nutné zkontrolovat stav plechového podvozku, jeho geometrii. Především příliš zvednutý přední držák ložiska vodítka má na svědomí vypadávání aut: vodítko musí být pěkně rovnoběžné s drážkou, volně otočné a se srovnanými a ideálně trochu rozpletenými kartáčky (na koncích). Z toho, co jsem napsal, vyplývá, že to není až tak moc o penězích, jde o čas, to ano, ale především o "chuť" se s tím nějak vypořádat. Pokud auto "blbne", je vždy nutné kontrolovat / měnit / seřídit jenom jeden parametr, odzkoušet atd. atd. - až člověk "přijde na to", v čem byl problém. Obecně totiž platí, že pokud někomu jezdí např. Shadow výborně a jinému nejezdí, není to o tom autě, ale o správném seřízení a údržbě. Další možností je dovážení auta, doplnění o magnet a ano - třeba použití silikonových pneumatik. Základem je ale stav podvozku, převodů, disků...ale to bych se již opakoval.