Jak oživit autodráhu ITES
Re: Jak oživit autodráhu ITES
Polepy jsme si řezali na ploteru sami z matné folie. Soubory na polepy s přesahem na zahnutí bych asi také našel.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Yarin dne 04 bře 2022, 17:33, celkem upraveno 1 x.
Re: Jak oživit autodráhu ITES
Na rovinkách byli krajnice bez polepu a také jsme měli mezi dráhami "pískové" krajnice se svodidly aby si auta "nezkracovala" závod
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Jak oživit autodráhu ITES
Tak to se omlouvám, špatně jsem to z korespondence a fotografií vydedukoval.
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Re: Jak oživit autodráhu ITES
Kolego Hydrostar .... určitě není zač se omlouvat .... informační a korespondeční šum určitě existuje . Spíše jsem to napsal na upřesnění a platí co zmiňuji: pokud bude mít někdo zájem o soubory na výrobu, není problém poslat soubory v Corelu z kterých to reklamka a nebo obráběcí dílna udělá .... nám to dělal někdo v Olomouci, ale už je to dávno, tak si pamatuji pouze město kam proto kolega jel ...Tak to se omlouvám, špatně jsem to z korespondence a fotografií vydedukoval.
Re: Jak oživit autodráhu ITES
Protože papírové krajnice nakonec nebyly to nejvhodnější řešení (kroucení, postupné odlepování vrchní vrstvy, nemožnost přidání svodidel v kritickém úseku na hraně stolu, nemožnost odstranění prachu vlhkou cestou...) a už mám k dispozici tiskárnu, tak jsem tiskl... Vlastní řešení bez lepení sestavené vždy z rámečku a vrchní plochy za použití samostatných kolíků. Jednotlivé dílce mají konzolky s drážkami, které zapadají do spodních lemů dílů autodráhy. Jednotlivé krajnice je možné spojit dohromady pomocí samostatných kolíků. V rámech i vrchních deskách jsou vybrání pro zacvaknutí držáků svodidel autodráhy Ites 90. Svodidla odzkoušena plechovým podvozkem, favoritem i těžkým vozidlem z lega. Svodidla nárazy vydržela...
A proč jsem netiskl z jednoho kusu? Kvůli podpěrám a případné úspoře času a materiálu. Druhým důvodem je možnost modelově upravit a na vrchní plochu vytisknout vrstvu jiné barvy s nápisem nebo znakem. Výška jedné vrstvy nebude u krajnice až tak velký problém pro driftující vozidlo...
Pokud by měl někdo zájem, najde vše potřebné zde:
https://www.printables.com/cs/model/800017-krajnice
Poznámka:
Krajnice mám pouze pro čtyřdráhu. Tedy vnější krajnici zatáčky R290 a vnitřní R470 jsem nemodeloval. Pokud by měl ale někdo zájem, je možné dodělat a poskytnout.
A proč jsem netiskl z jednoho kusu? Kvůli podpěrám a případné úspoře času a materiálu. Druhým důvodem je možnost modelově upravit a na vrchní plochu vytisknout vrstvu jiné barvy s nápisem nebo znakem. Výška jedné vrstvy nebude u krajnice až tak velký problém pro driftující vozidlo...
Pokud by měl někdo zájem, najde vše potřebné zde:
https://www.printables.com/cs/model/800017-krajnice
Poznámka:
Krajnice mám pouze pro čtyřdráhu. Tedy vnější krajnici zatáčky R290 a vnitřní R470 jsem nemodeloval. Pokud by měl ale někdo zájem, je možné dodělat a poskytnout.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Re: Jak oživit autodráhu ITES
Krásný tisk, také si upravují polohu tiskového souboru aby nebylo moc podpěr, tady jsou i parádní detaily v podobě otvorů pro mantinely, moc hezká práce.
Re: Jak oživit autodráhu ITES
Krajnice vypadají dobře, dobrá práce, jenom mi trochu není jasná ta zmínka o podpěrách.
Re: Jak oživit autodráhu ITES
Vysvětlení podpěr. Pokud bych tisknul z jednoho kusu, tak mám několik variant.
První variantou by byl tisk, kdy pojezdná plocha je plochou ležící na podložce tiskárny. U této varianty se pak musím smířit s tím, že plocha bude hladká a nebudu si na ni moct nic natisknout navíc. Třeba logo na jednu vrstvu tisku, nebo nějaké vroubkování, aby se auto nesmýkalo. Tady jsou pak při tisku nutné podpěry pod konzolky, které zaháknu pod díly dráhy. To ale není zas tak hrozné z pohledu času tisku ani materiálu.
Druhou variantou by byl tisk, kdy by na podložce ležel spodek krajnice a pojízdná plocha by byla finální vrstvou tisku. Tady by se to dalo řešit buď plným objemem, nebo pouze okrajovými stěnami a nutnými podpěrami při tisku. Tato varianta je podle mě náročná na čas tisku i materiál.
No a já jsem se rozhodl pro třetí variantu, kdy krajnice rozdělím na dvě části. Nosný rám a pojezdovou plochu. Tím eliminuju ty podpěry a mám možnost se pohrát s povrchem. Ten povrch jsem teda ještě nereealizoval, ale mám to ve výhledu na příští pětiletku.
První variantou by byl tisk, kdy pojezdná plocha je plochou ležící na podložce tiskárny. U této varianty se pak musím smířit s tím, že plocha bude hladká a nebudu si na ni moct nic natisknout navíc. Třeba logo na jednu vrstvu tisku, nebo nějaké vroubkování, aby se auto nesmýkalo. Tady jsou pak při tisku nutné podpěry pod konzolky, které zaháknu pod díly dráhy. To ale není zas tak hrozné z pohledu času tisku ani materiálu.
Druhou variantou by byl tisk, kdy by na podložce ležel spodek krajnice a pojízdná plocha by byla finální vrstvou tisku. Tady by se to dalo řešit buď plným objemem, nebo pouze okrajovými stěnami a nutnými podpěrami při tisku. Tato varianta je podle mě náročná na čas tisku i materiál.
No a já jsem se rozhodl pro třetí variantu, kdy krajnice rozdělím na dvě části. Nosný rám a pojezdovou plochu. Tím eliminuju ty podpěry a mám možnost se pohrát s povrchem. Ten povrch jsem teda ještě nereealizoval, ale mám to ve výhledu na příští pětiletku.
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Re: Jak oživit autodráhu ITES
Chci Petrovi ukázat jak vypadají podpěry u 3D tisku. Dával jsem to kdysi na Fórum, ale kdo by to hledal.
Je to příklad tisku karoserie Loly T70. Jsou podpěry klasické, to znamená rastr uvnitř karoserie, kde si můžeš
hustotu rastru zvolit v procentech, na kterém je vytištěn povrch karoserie. Po zchladnutí se tento rastr vylamuje
a zbude po něm docela nehezký povrch, který je ale uvnitř a není vidět.
Poslední dobou se používají podpěry které vypadají jako stromové větve, má to i Průša u svých nejnovějších programů.
Program si karoserii postaví na plochu tak, aby se vlastní tisk nedeformoval a přes tyto podpěry se to celé vytisklo.
Podpěry se opět lehce odlomí.
Je to příklad tisku karoserie Loly T70. Jsou podpěry klasické, to znamená rastr uvnitř karoserie, kde si můžeš
hustotu rastru zvolit v procentech, na kterém je vytištěn povrch karoserie. Po zchladnutí se tento rastr vylamuje
a zbude po něm docela nehezký povrch, který je ale uvnitř a není vidět.
Poslední dobou se používají podpěry které vypadají jako stromové větve, má to i Průša u svých nejnovějších programů.
Program si karoserii postaví na plochu tak, aby se vlastní tisk nedeformoval a přes tyto podpěry se to celé vytisklo.
Podpěry se opět lehce odlomí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Jak oživit autodráhu ITES
Určitě si vaše vysvětlení najde adresáty, takže díky za podrobné vysvětlení, já se ale neptal proto, že netuším, k čemu podpěry jsou, ale proto, že jsem nechápal, proč bych měl řešit podpěry u takto jednoduchého dílu, kde vzdát se položit to tou plochu na podložku ti tisk jenom komplikuje. Pochopitelně pokud nechci hladký povrch na ploše, použiji tiskový plech se strukturou.
Plechů s různou strukturou, nebo vzory, je docela velký výběr a je škoda se této jednoduché možnosti, jak řešit plochy dílů, vzdát
Např. ten nejhrubší od Průši má prakticky stejnou strukturu jako díly dráhy Carrera, vytištěné díly dráhy vypadají takřka jako originál
Plechů s různou strukturou, nebo vzory, je docela velký výběr a je škoda se této jednoduché možnosti, jak řešit plochy dílů, vzdát
Např. ten nejhrubší od Průši má prakticky stejnou strukturu jako díly dráhy Carrera, vytištěné díly dráhy vypadají takřka jako originál
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.