předem díky
Repase autíček ITES/GONIO
Moderátor: hydrostar
Re: Repase autíček ITES/GONIO
předem díky
ITES česká autodráha 90mm
Re: Repase autíček ITES/GONIO
Dnes patriotsky podpořena česká firma 

Držte mi palce a rady k rozebírání viz. předchozí příspěvek vítány.

Držte mi palce a rady k rozebírání viz. předchozí příspěvek vítány.
ITES česká autodráha 90mm
Re: Repase autíček ITES/GONIO
S Itesem zrovna moc zkušeností nemám.Zdá se mi divné,že by to tak drželo.Já sundavám plastové disky/přilepené lepidlem/,tak že zkusím každou rukou za jedno kolo a zkusím otočit lehce každým kolem na jinou stranu/proti sobě.Konec osy v kole pokud si matně pamatuji je drážkovaná.A pokud ani to nepomůže,tak kleštěma za osičku a kolem opět zkusím pootočit.Abys to tzv.utrhl. Pochopitelně vše s citem.A pokud by ani to nešlo,tak už nevím.Co se týká mazání,já používám motorový olej do auta.Konkretně v autě mám polosyntetiku.Vždy si trochu odleju,než to naleju do auta.
Re: Repase autíček ITES/GONIO
Ten motorový olej bych asi nezkoušel, myslím, že olej na šicí stroje, nebo na zbraně, který se dá koupit skoro všude, by mohl pro domácí podmínky stačit až až.
Re: Repase autíček ITES/GONIO
ITES česká autodráha 90mm
Re: Repase autíček ITES/GONIO
Stačí kapka, ta ti nesteče, vždyť převodové kolo je z nějakého měkkého plastu, to nemusí být celé pod olejem, stačí, aby to nebylo suché. Já jinak používám vazelínu Tamiya.
Re: Repase autíček ITES/GONIO
Vážení přátelé, ano, mazat se musí. Já bych jen upřesnil, že původní výrobce, závod Ites / Gonio v Trhových Svinech, používal českou vazelínu A4 - používala se i na vodní čerpadla, "netaje" při vyšší teplotě, později FARO používalo vazelínu Castrol a nyní je opět používána A4. Nejlepší způsob, jak namazat nový převod je:
- vše musí být čisté, bez textilních i organických vláken,
- vůle v převodu musí být tak na "papírek", velká vůle ničí pastorek, malá vůle brzdí motor, jednoduše řečeno,
- "na sucho", na dráze, protočím motor, šroubovákem s citem zatlačím na talířové kolo, zleva, zprava na kroužek
(tím se sice hulvátsky, ale účinně vymezí zubové vůle bez zkreslení - po namazání totiž mnohé nepoznáme)
- na párátko nanesu trochu vazelíny, ručně protočím převod, nanesu a ev. vazelínu doplním na "suchá místa",
- do ložisek podvozku dám kapku oleje, ona si tam žije vlastním životem, ale maže,
(tedy nemažu převod u Ites/Gonio aut olejem, pouze ložiska podvozku, lze nepatrně přimáznout i ložiska motoru).
Disky aut Ites opravdu někdy mohou držet jako zběsilé, přesně jak popisuje Honza. Pokud je svěrák, lze postupovat tak, že hřídel cca 1 mm za nábojem disku pevně stisknu do kleští a ty stisknu do svěráku. Potom pomocí dvou plochých šroubováků, které založím do mezery mezi diskem a kleštěmi zapáčím. Pokud to nejde plynule tahem, je nutno trhem, pozor na prsty, na oči, na disk, pozor na vše, chce to cit. Je to taková náhrada stahováku. To platí pro formulové podvozky, kde je místo vedle disku. U aut typu Porsche atd. je buď nutné najít užší kleště (a ty nasadit "dovnitř" podvozku, vedle talířového kola) nebo lze např. rozříznout matice M8 a nějaké podložky k vymezení vůlí a potom opět založit dva šroubováky, tentokrát mezi plech podvozku a disk - a zapáčit...Jako vždy, je to o získání "grifu", pak už je to rutina....
- vše musí být čisté, bez textilních i organických vláken,
- vůle v převodu musí být tak na "papírek", velká vůle ničí pastorek, malá vůle brzdí motor, jednoduše řečeno,
- "na sucho", na dráze, protočím motor, šroubovákem s citem zatlačím na talířové kolo, zleva, zprava na kroužek
(tím se sice hulvátsky, ale účinně vymezí zubové vůle bez zkreslení - po namazání totiž mnohé nepoznáme)
- na párátko nanesu trochu vazelíny, ručně protočím převod, nanesu a ev. vazelínu doplním na "suchá místa",
- do ložisek podvozku dám kapku oleje, ona si tam žije vlastním životem, ale maže,
(tedy nemažu převod u Ites/Gonio aut olejem, pouze ložiska podvozku, lze nepatrně přimáznout i ložiska motoru).
Disky aut Ites opravdu někdy mohou držet jako zběsilé, přesně jak popisuje Honza. Pokud je svěrák, lze postupovat tak, že hřídel cca 1 mm za nábojem disku pevně stisknu do kleští a ty stisknu do svěráku. Potom pomocí dvou plochých šroubováků, které založím do mezery mezi diskem a kleštěmi zapáčím. Pokud to nejde plynule tahem, je nutno trhem, pozor na prsty, na oči, na disk, pozor na vše, chce to cit. Je to taková náhrada stahováku. To platí pro formulové podvozky, kde je místo vedle disku. U aut typu Porsche atd. je buď nutné najít užší kleště (a ty nasadit "dovnitř" podvozku, vedle talířového kola) nebo lze např. rozříznout matice M8 a nějaké podložky k vymezení vůlí a potom opět založit dva šroubováky, tentokrát mezi plech podvozku a disk - a zapáčit...Jako vždy, je to o získání "grifu", pak už je to rutina....
Re: Repase autíček ITES/GONIO
Sundat staré rozvody se mi povedlo vcelku snadno.
Ale já tam nemůžu dostat ty nové. 
Poradí mi někdo přesný postup, mám k dispozici malý svěrák, kladívko, šroubovák.
Myslel sem že to pomocí svěráku "nalisuji", ale to se nedaří. Asi sem měl zvolit postup upnout si osu do svěráku a pomocí kladiva a možná i šroubováku naklepávat opatrně ozub. kolo a vimezovací kroužek???
http://hans1983.rajce.idnes.cz/Autodrah ... 014390.jpg
Myslel sem že to pomocí svěráku "nalisuji", ale to se nedaří. Asi sem měl zvolit postup upnout si osu do svěráku a pomocí kladiva a možná i šroubováku naklepávat opatrně ozub. kolo a vimezovací kroužek???
http://hans1983.rajce.idnes.cz/Autodrah ... 014390.jpg
ITES česká autodráha 90mm
Re: Repase autíček ITES/GONIO
Snad to bude jezdit, zatím sem vyzkoušel jen funkčnost převodu.
Ještě asi budu muset předělat kabeláž, protože káblíky sem udělal moc dlouhé, myslím že by jejich odpor překážel v natáčení vodítka.
Převod sem namazal vazelínou "Mogul A4" co mi zbyla když sem s ní v minulosti mazal u 120ky vodní pumpu.

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/922 ... .jpg?ver=0

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/922 ... .jpg?ver=0
Vypadá to že s tím motorkem FARO NORMAL 12V 10tis. ot/min to bude docela fofr oproti tomu ITES 9V.
Bohužel moje kastle Shadow je slepovaná a není to ono, takže pokračování bude s 917ky, 911ky a formulí ty mají kastle v pořádku bez defektů.
Je opravdu to ozub. kolečko časem tak ochozené?
ITES česká autodráha 90mm
-
Vítek
Re: Repase autíček ITES/GONIO
Použití tohoto převodu bych pochopil, pokud by cílem byla úprava auta do původního stavu.
Pokud tomu tak není, tak proč nepoužít převod na červík a na osu 3 mm? Případně rovnou vyměnit i zadní osu za průměr 3mm. Já vím, že by to stálo víc, ale případná další výměna je mnohem kultivovanější.
Vhodný by byl třeba převod od Scaleauto, který se dodává i s vodícím středním kroužkem. A k převodu nejlépe odpovídající pastorek od stejné značky jako je převod.
Jednoduše vyměnitelný převod je cestu k laborování s převodovým poměrem. A to je dost dobrý brouk do hlavy.
Mazání
Ano, mazat je potřeba.
V každém případě platí, že převod a pastorek musí být očištěné pomocí technického benzinu. NE benzinového čističe!!!!
Mažu čistě syntetickým olejem (0W-40) a používám bralenku (k dostání v každé lékárně) osazenou silnou jehlou (opět k dostání v každé lékárně). Jehla je zalepená do upraveného víčka bralenky a je možné na ni nasadit kryt jehly.
V případě pokročilých konstrukcí s ložisky
se vyplatí kápnout olej i do čistých ložisek.
Kdo nevěří různým radám, může mazání na převody, ložiska atd, zakoupit jako "autodráhovou chemii" od výrobců příslušenství pro autodráhové modely.
Pokud tomu tak není, tak proč nepoužít převod na červík a na osu 3 mm? Případně rovnou vyměnit i zadní osu za průměr 3mm. Já vím, že by to stálo víc, ale případná další výměna je mnohem kultivovanější.
Vhodný by byl třeba převod od Scaleauto, který se dodává i s vodícím středním kroužkem. A k převodu nejlépe odpovídající pastorek od stejné značky jako je převod.
Jednoduše vyměnitelný převod je cestu k laborování s převodovým poměrem. A to je dost dobrý brouk do hlavy.
Mazání
Ano, mazat je potřeba.
V každém případě platí, že převod a pastorek musí být očištěné pomocí technického benzinu. NE benzinového čističe!!!!
Mažu čistě syntetickým olejem (0W-40) a používám bralenku (k dostání v každé lékárně) osazenou silnou jehlou (opět k dostání v každé lékárně). Jehla je zalepená do upraveného víčka bralenky a je možné na ni nasadit kryt jehly.
V případě pokročilých konstrukcí s ložisky
Kdo nevěří různým radám, může mazání na převody, ložiska atd, zakoupit jako "autodráhovou chemii" od výrobců příslušenství pro autodráhové modely.