Stránka 1 z 2

Trafo a velikost dráhy

Napsal: 18 lis 2019, 15:29
od Werry
Zdravím vespolek,

mám doma D132 základní set s bezdrátovými ovladači a řeším rozšíření dráhy na cca trojnásobek současné velikosti (délky).

Utáhne mi tuhle dráhu viz níže základní trafo, co bylo v balení, když jsem set pořizoval? :-)

Obrázek

Díky

Werry

Re: Trafo a velikost dráhy

Napsal: 18 lis 2019, 18:05
od Jirka
Vypadá to na pěknou dráhu. Neuvedl jsi zde žádné parametry toho originálního trafa a také s kolika auty budeš jezdit najednou. To je to nejdůležitější. Dělka dráhy ovlvňuje pouze úbytek napětí ve vedení a tak se to řeší paraelním propojení dráhy ještě třeba uprostřed. Já bych to nejdřív postavil a po vyzkoušení se stávajícím trafem až následně řešil silnější zdroj nebo propojení napájení ještě na jiném místě.

Re: Trafo a velikost dráhy

Napsal: 18 lis 2019, 22:19
od Werry
Mám běžné trafo, co bylo v setu k D132 (parametry si z hlavy nepamatuji, ale až budu na chalupě, vyfotím ho).

Jezdíme jen dva :-).

Vyzkouším tedy pouze stávající trafo a uvidí se. Kdyby to na něj náhodou bylo "moc", nemůže se někde něco odpálit/poškodit?

Re: Trafo a velikost dráhy

Napsal: 19 lis 2019, 12:45
od gurkeGO
Utáhne to v pohodě při poddrátování je to nějakých 24 metrů.
A vychází to pěkně přímo od napájecího dílu nahoru kde je zatáčka za křížením.
To bude úplně stačit. Jen pozor na +/- :mrgreen:

Stačí konec drátu pocínovat a nacpat do kolejnice že spodní strany panelu.

Jinak možná bych se obával té ostré a pak zalomené zatáčky do tunelu.

šlo by to i takto:
d132.png
d132.png
Ale to jen jako návrh. Jinak myslím dost dobré. Jen více předjíždění by to chtělo.

Re: Trafo a velikost dráhy

Napsal: 19 lis 2019, 23:01
od majklik
Výchozí trafo k D132 těch 25 metrů v pohodě pro 2 auta dá bez posilovacího vedení (pokud nemáš ulámané kovové propojovací lameny mezi jednotlivými kusy dráhy). Jezdil jsem i 30 metrů dráhy se čtyřmi auty v D132 a v pohodě ( http://majkl.sdf-eu.org/pics/adraha/Aut ... CC-pek.jpg http://majkl.sdf-eu.org/pics/adraha/Adr ... CC-pek.jpg ).
Souhlasím, že by to chtělo přidat nějakou vyhýbku, třeba zatáčkovou.

Re: Trafo a velikost dráhy

Napsal: 20 lis 2019, 17:27
od Werry
gurkeGO píše:
19 lis 2019, 12:45
Utáhne to v pohodě při poddrátování je to nějakých 24 metrů.
A vychází to pěkně přímo od napájecího dílu nahoru kde je zatáčka za křížením.
To bude úplně stačit. Jen pozor na +/- :mrgreen:

Stačí konec drátu pocínovat a nacpat do kolejnice že spodní strany panelu.

Jinak možná bych se obával té ostré a pak zalomené zatáčky do tunelu.

šlo by to i takto:
d132.png

d132.png

Ale to jen jako návrh. Jinak myslím dost dobré. Jen více předjíždění by to chtělo.
Super návrhy, neměl bys k tomu barevný plánek ze softyroyal.de? Dá se tam barevně odlišit jednotlivé díly, a je pak krásně vidět, který je který. Můj původní barevný byl dělaný právě na tomto webu.

Re: Trafo a velikost dráhy

Napsal: 21 lis 2019, 11:17
od gurkeGO
Musí to stačit takhle :lol:
d132 3.png

Re: Trafo a velikost dráhy

Napsal: 21 lis 2019, 21:40
od Werry
Takto stačí, díky moc (y) :-).

Re: Trafo a velikost dráhy

Napsal: 29 lis 2021, 19:49
od Werry
Ohledně dodatečného napájení...

Kolegové, dráhu jsem rozšířil již na více než 33 metrů a bude to chtít dodatečné napájení.

Někdo mi poradil, že stačí použít dvojlinku kabel, která se nacpe do kolejnice zespod Control Unit, druhé konce propojit s nějakou rovinkou v cca půlce dráhy.

Mé otázky zní:

Na netu vidím bezpočet rozměrů dvojlinek - 2x0,15 mm, 2x0,35 mm, 2x0,5 mm, 2x0,75 mm až taky 2x1,5 mm.
Otázky zní?
1. Kterou z nich vybrat?
2. Při montáži pak pro každou kolej použít celou dvojlinku, nebo ji rozříznout a jeden kabel z ní nacpat do jedné koleje a druhý kabel do druhé?
3. Vidím dvojlinky, které jsou složené z desítek velmi drobných nitkových kabelů, ale také dvojlinky, v nichž je v každé lajně jen jeden silnější kabel. Kterou z nich zvolit?

Elektrikou nejsem zrovna 2x políbený, díky! :)

Re: Trafo a velikost dráhy

Napsal: 29 lis 2021, 20:29
od Yarin
Proudově by Ti měla stačit v pohodě 2x0,5 ale čím silnější tím menší ztráty. Osobně ty slabé drátky nemám moc rád už kvuli odizolování - vždy nějaký "zaříznu" mám nejraději 1 až 1,5 :-o Jak píšeš: desítek velmi drobných nitkových kabelů, ale také dvojlinky, v nichž je v každé lajně jen jeden silnější kabel - složený z drátků je lanko a jeden silnější je drát (vodič) :-) ... pokud bude dráha nastálo dej dráty a to by Ti také vyřešilo odlišení + a - - červený na plus a černý na mínus.... pokud vezmeš lanko tak si kup takové kde je jedna žíla barevně odlišená - většinou na černém plastu slabá červená linka ... nebudeš muset zkoušet + a -.