Hoši, hoši, hoši...
Dnes před odjezdem na Rumoring,jsem zaplatil ten svůj vlastní a před chvílí skončil s čtvrtým testováním...
Ano zraji jako víno..

a ten můj vlastní má kupodivu úplně stejné vlastnosti, jako ten půjčený od Petra, kdo by to býval řekl.
Jak už jsem Petrovi říkal, super hračka, a za těch třináct Karlů pěkný samodárek k májím.
Už doma jsem ho opatřil polepkami pro trotlíky,( neb si všechno nepamatuji), a po čtvrtém testování mohu jen doporučit.
Ale, jako vše, má své malé ALE...
1.pískání motorků, (což jak mi Petr vysvětlil a zbytek jsem dohledal), má na svědomí pulsní regulace,to lze vyřešit hlasitějším AC-DC.
2.nutnost důkladného nastudování a pochopení manuálu,(to lze vyřešit i stažením jeho simulátoru ze stránek Slot.it), který hodně pomůže při pochopení křivek a nastavení.
3. poslední ale, bohužel asi nejaleovatější, a tím je ASI

hodně velký vliv stavu motoru na regulaci.
Abych to malinko vysvětlil, napájení 12 voltů, stejná dráha, dvě různá auta od Carrery...stejně nastavená křivka na reglu...
Jedno (nové) na dlouhé rovince zrychlí, druhé (staré) sice jede, ale zrychlení není takové.
Pokud vyměním ovladač za klasický 25 ohm s drátem, zrychlují obě stejně a ke všemu mnohem více
vysvětluji si to buď tím, že zde hraje roli kvalita motoru, nebo tím že Carrera má napájení 14,8 voltů a mě ty 3 volty schází.
Testnu to ještě se zdrojem 16 volt a uvidí se.

a nebo to dělají magnety
Mé dojmy z předběžného testu jsou veskrze kladné, pro prohánění prcků naprosto ideální hračka, nastavitelná brzda je hodně znát a stejně jako u dvoutranzistoru je radost si s ním hrát..Už jsem také nakoupil konektory a na Rumoringu bude probíhat elektrická trojzdířková rekonstrukce.
Univerzál kterým se dá zkrotit jak šílený pigmej za 50, tak Carrera či SCX (ke kterým obzvlášť sedne) za 400, bez regulování napětí a výměny ovladače...

a určitě i ubrat nějaká ta desetinka na času..
A jelikož jsem drobný štoura, domluvil jsem se s Petrem, (až důkladně pochopím tohoto fešáka), že mi ještě půjčí dvoutranzistor a udělám srovnávací test na Rumoringu.
Protože, ať chcete nebo ne v Rumu je pravda, a z těch mých kopečků se jezdí a brzdí úplně jinak než doma v obýváku na koberci...

P.S pro Vítka, náhradní pojistky jsem zatím nepotřeboval, ale vím,
nechval dne před večeří... 