AVS Shadow Mk.1 rok 1970 opět 3D tisk
Moderátor: hydrostar
AVS Shadow Mk.1 rok 1970 opět 3D tisk
Má posedlost spidery ze sedmdesátých let mne přivedla až k tomuto nádherně šílenému autu.
Líbí se mi jednoduché tvary a potom to ďábelské křídlo a ještě ďábelštější zadní část a pochopitelně motor Chevrolet.
Mám podklady pro číslo 16 jezdce G. Follwera, jednoduché ale to logo na křídle opět bomba.
Mám nakreslenu karoserii pracuji na podvozku, od Honzy mám jeho historické oranžové mechy, tak je použiji, ať to stojí za to.
Líbí se mi jednoduché tvary a potom to ďábelské křídlo a ještě ďábelštější zadní část a pochopitelně motor Chevrolet.
Mám podklady pro číslo 16 jezdce G. Follwera, jednoduché ale to logo na křídle opět bomba.
Mám nakreslenu karoserii pracuji na podvozku, od Honzy mám jeho historické oranžové mechy, tak je použiji, ať to stojí za to.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: AVS Shadow Mk.1 rok 1970 opět 3D tisk
Včera jsem dal povel tisk a za 4,5 hodiny hotovo. Jediná změna jsou kola, bohužel oranžové mechy jsem musel vyměnit za přední opět od Honzy
a zadní jsou kombinací urob si sám. Když jsem obrušoval ty zadní mechy jen tak v ruce, stalo se pochopitelně to, že jsem podbrousil a kolo házelo.
Měl jsem pneumatiky Slot.it, tak jsme zadní disky očistil od pneumatiky, zkrátil na 5 mm a vytiskl si disk do kterého jsem nalisoval původní disk.
Tím dostalo kolo lepší proporce, protože původní disky mají průměr 10 mm a jsou pro jinou kategorii dráhových aut.
Další fáze bude modelace motoru, křídla a zadní části karoserie.
a zadní jsou kombinací urob si sám. Když jsem obrušoval ty zadní mechy jen tak v ruce, stalo se pochopitelně to, že jsem podbrousil a kolo házelo.
Měl jsem pneumatiky Slot.it, tak jsme zadní disky očistil od pneumatiky, zkrátil na 5 mm a vytiskl si disk do kterého jsem nalisoval původní disk.
Tím dostalo kolo lepší proporce, protože původní disky mají průměr 10 mm a jsou pro jinou kategorii dráhových aut.
Další fáze bude modelace motoru, křídla a zadní části karoserie.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: AVS Shadow Mk.1 rok 1970 opět 3D tisk
S motorem si kresebně docela užiješ. AVS využívalo tvarově naprosto bizární zástavby výkonově předimenzovaných motorů, často ještě modifikovaných pro každý závod. Málokdy tyto supernízké designové kreace (některé karosérie měly výšku cca 50 cm) dokončily závod, přitom pro AVS jezdili špičkoví jezdci jako J, Oliver nebo Vic Elford. Prostě kreativní amíci...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: AVS Shadow Mk.1 rok 1970 opět 3D tisk
Tak jsem začal modelovat motor a křídlo. Výfukové potrubí budu dělat z tyčinek, které si vytisknu a pomocí fénu je vytvaruji.
Nástavce karburátorů vypadají pěkně, taktéž křídlo, na tom malém autíčku je pěkný macek.
Nástavce karburátorů vypadají pěkně, taktéž křídlo, na tom malém autíčku je pěkný macek.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: AVS Shadow Mk.1 rok 1970 opět 3D tisk
Vymodeloval jsem zadní stěnu a teď mně čeká tvarování výfuků...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: AVS Shadow Mk.1 rok 1970 opět 3D tisk
Tak a jsem opět zpět, konečně jsem se rozkýval a dokončuji tento model.
Ještě několik detailů a hlavně obtisky - SHADOW - na křídle...
Motor jsem výrazně redukoval, hlavně to výfukové potrubí jsem zjednodušil a nijak to nevadí.
Ještě několik detailů a hlavně obtisky - SHADOW - na křídle...
Motor jsem výrazně redukoval, hlavně to výfukové potrubí jsem zjednodušil a nijak to nevadí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: AVS Shadow Mk.1 rok 1970 opět 3D tisk
Protože mám doma černobílou laserovou tiskárnu, tak jsem si vytiskl jen čísla a logo na křídle, ostatní obtisky později.
Kokpit se docela povedl hned napoprvé, takže skoro hotovo.
Kokpit se docela povedl hned napoprvé, takže skoro hotovo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: AVS Shadow Mk.1 rok 1970 opět 3D tisk
Na závěr společná fotka s kolegou z Itesu ...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: AVS Shadow Mk.1 rok 1970 opět 3D tisk
Protože se mí podařilo dát tiskárnu do latě a dokonce jsem začal tisknout z ASA 275, zkusil jsem vytisknout ještě jednou karoserii
a vyzkoušet, jestli se dá brousit, jak tvrdí výrobce. Tisk vyšel, oproti PLA je ASA pružnější a také objemově lehčí. No a hlavně se dá opravdu
brousit. Není to úplně jednoduché, u této černé varianty je asi plnivem něco jako uhlík, tak to jde pomalu, ale jde to.
Jak jsem psal, je objemová hmotnost velmi malá, karoserie bez nástřiků váží 8 gramů.
Provedl jsem nástřik tmelem, po zaschnutí se do toho opět dám, aby byl povrch konečně hladký.
a vyzkoušet, jestli se dá brousit, jak tvrdí výrobce. Tisk vyšel, oproti PLA je ASA pružnější a také objemově lehčí. No a hlavně se dá opravdu
brousit. Není to úplně jednoduché, u této černé varianty je asi plnivem něco jako uhlík, tak to jde pomalu, ale jde to.
Jak jsem psal, je objemová hmotnost velmi malá, karoserie bez nástřiků váží 8 gramů.
Provedl jsem nástřik tmelem, po zaschnutí se do toho opět dám, aby byl povrch konečně hladký.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: 28 led 2014, 12:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: AVS Shadow Mk.1 rok 1970 opět 3D tisk
Tak, to je dobře, že zase můžeš tisknout a zkoušíš nové materiály. Jsem zvědavý na výsledek po tmelu a broušení.