Karoserie 3D resin, podvozek 3D PLA
Napsal: 31 srp 2021, 10:39
Tak jsem se konečně rozkýval a dnes dokončil stavbu dvou závodních spiderů. Lukáš Motl mi před hodně dávnou dobou poslal resinové karoserie z 3D tiskárny
a doplňky z mých tiskových dat. Motivem k pokračování ve stavbě byla obálka z Popradu a v ní motorky od Rolanda. Byly tam i tyto dva mini motorky a nápad
byl na světě. Určitě to nejsou žádní draci, ale pro poježdění doma na dráze budou určitě stačit. Osa motorku 1,5 mm, tak jsem použil převod a pastorek od Milana.
To že nemáte ložiska, nevadí, stačí vložka z lustrsvorky a jsou za dvě koruny. Ze spodní strany podvozku jsou upevněny původními šroubky a průměr otvoru 2,41 mm je sice
pro někoho smrtelný hřích, ale funguje to.
Spíše byla radost řešit uložení tohoto motorku v podvozku. Vytvořil jsem bočnice, který jsou součástí podvozku. V další variantě mám bočnice vybrané kvůli možnému zahřívání
pláště motorku. Přece má PLA dost nestabilní vlastnosti po 60°C.
U Metalexu mám disky z 3D tiskárny, inserty od Milana, pneumatiky ITES zadní slicky, přední se vzorkem, ale zabroušené aby se vlezly do karoserie.
U Toyoty 7 jsou disky z 3D resinové tiskárny, pneumatiky stejné jako u MTX.
Závěrem - hezká práce, slušný výsledek, ale resinový tisk není opravdu vhodný pro použití jako jsou karoserie, podvozky, prostě vše, co je namáháno a co bude ve styku s mantinely.
Resin je vlastně pryskyřice, takže je velmi křehká. Ideální je použití k tisku doplňků, jako jsou inserty do disků, doplňky - motor, hlava pilota.
Tam je nepřekonatelný v detailech a čistotě tisku.
a doplňky z mých tiskových dat. Motivem k pokračování ve stavbě byla obálka z Popradu a v ní motorky od Rolanda. Byly tam i tyto dva mini motorky a nápad
byl na světě. Určitě to nejsou žádní draci, ale pro poježdění doma na dráze budou určitě stačit. Osa motorku 1,5 mm, tak jsem použil převod a pastorek od Milana.
To že nemáte ložiska, nevadí, stačí vložka z lustrsvorky a jsou za dvě koruny. Ze spodní strany podvozku jsou upevněny původními šroubky a průměr otvoru 2,41 mm je sice
pro někoho smrtelný hřích, ale funguje to.
Spíše byla radost řešit uložení tohoto motorku v podvozku. Vytvořil jsem bočnice, který jsou součástí podvozku. V další variantě mám bočnice vybrané kvůli možnému zahřívání
pláště motorku. Přece má PLA dost nestabilní vlastnosti po 60°C.
U Metalexu mám disky z 3D tiskárny, inserty od Milana, pneumatiky ITES zadní slicky, přední se vzorkem, ale zabroušené aby se vlezly do karoserie.
U Toyoty 7 jsou disky z 3D resinové tiskárny, pneumatiky stejné jako u MTX.
Závěrem - hezká práce, slušný výsledek, ale resinový tisk není opravdu vhodný pro použití jako jsou karoserie, podvozky, prostě vše, co je namáháno a co bude ve styku s mantinely.
Resin je vlastně pryskyřice, takže je velmi křehká. Ideální je použití k tisku doplňků, jako jsou inserty do disků, doplňky - motor, hlava pilota.
Tam je nepřekonatelný v detailech a čistotě tisku.