Jak se staví podvozek pro Tyrrella P 34 s 3D tiskárnou
Napsal: 02 zář 2019, 18:51
Na začátku byla žádost o návrh podvozku pro tuto nádhernou šestikolku od Scalextricu s použitím klasického motorku.
Dostal jsem k dispozici trochu ojetý a mírně poškozený originální podvozek, dvojici předních kol a novou karoserii, která
se skládá ze dvou částí - přední a k ní motor s křídlem. Co bylo jasné od začátku, že tento motorek se do karoserie nevleze,
ale musí se upravit kokpit pilota a vyříznout spodní deska, ke které je pilot upevněn dvojicí roztavených čepů.
Tuto úpravu karoserie nechám na majiteli.
Takže nastalo měření, počítání a kreslení na papír a potom jsem začal modelovat podvozek v počítači v programu DesignSpark Mechanical.
Problém byl, že originální podvozek měl sníženou střední část a boční pontony byly vyvýšeny. Tisknout něco ve vzduchu jde také, ale
vzniká při tom spousta materiálu a kvalita tisku není dokonalá.
Proto jsem se rozhodl navrhnout desku v rovině a pouze vytažením obvodového lemu ji snížit. Těch pět tisků podvozku svědčí o tom, že
není vše tak jednoduché jak vypadá. Když jsem doladil přední část, začal problém s dílem motoru. Výlisek totiž přidržuje ložiska zadní osy
držácích a přesně doměřit výšky a šířky byla docela fuška.
Nakonec to sedlo na "desetinu" a jsem opravdu spokojen.
Vzhledem k miniaturním rozměrům v přední části jsem si nakreslil a vytiskl vodítko, které přesně zapadne do otvoru a sedí výškově na dráhu Carrera.
Převod který tam tak tak vlezl je od Slot.itu - typ GI 23 BZ průměr 13,5 mm. Ještě se musí trochu zabrousit červík, aby nenarážel do plastového vnitřku motoru.
Magnety jsou dva, přední 20x5x1,5 mm je přidržován pomocnou destičkou, zadní 17x5x1,5 mm bude přilepen lepidlem.
Zadní kola jsou jen provizorní, včetně délky zadní osky, slouží jen pro kompletaci a zajetí podvozku na dráze.
Ty pneumatiky jsem si vytiskl, abych viděl poměr šířky a průměru. Rozměrově jsou stejné, jako F1 od Slot.itu - průměr 20 mm, šířka 12 mm.
Dostal jsem k dispozici trochu ojetý a mírně poškozený originální podvozek, dvojici předních kol a novou karoserii, která
se skládá ze dvou částí - přední a k ní motor s křídlem. Co bylo jasné od začátku, že tento motorek se do karoserie nevleze,
ale musí se upravit kokpit pilota a vyříznout spodní deska, ke které je pilot upevněn dvojicí roztavených čepů.
Tuto úpravu karoserie nechám na majiteli.
Takže nastalo měření, počítání a kreslení na papír a potom jsem začal modelovat podvozek v počítači v programu DesignSpark Mechanical.
Problém byl, že originální podvozek měl sníženou střední část a boční pontony byly vyvýšeny. Tisknout něco ve vzduchu jde také, ale
vzniká při tom spousta materiálu a kvalita tisku není dokonalá.
Proto jsem se rozhodl navrhnout desku v rovině a pouze vytažením obvodového lemu ji snížit. Těch pět tisků podvozku svědčí o tom, že
není vše tak jednoduché jak vypadá. Když jsem doladil přední část, začal problém s dílem motoru. Výlisek totiž přidržuje ložiska zadní osy
držácích a přesně doměřit výšky a šířky byla docela fuška.
Nakonec to sedlo na "desetinu" a jsem opravdu spokojen.
Vzhledem k miniaturním rozměrům v přední části jsem si nakreslil a vytiskl vodítko, které přesně zapadne do otvoru a sedí výškově na dráhu Carrera.
Převod který tam tak tak vlezl je od Slot.itu - typ GI 23 BZ průměr 13,5 mm. Ještě se musí trochu zabrousit červík, aby nenarážel do plastového vnitřku motoru.
Magnety jsou dva, přední 20x5x1,5 mm je přidržován pomocnou destičkou, zadní 17x5x1,5 mm bude přilepen lepidlem.
Zadní kola jsou jen provizorní, včetně délky zadní osky, slouží jen pro kompletaci a zajetí podvozku na dráze.
Ty pneumatiky jsem si vytiskl, abych viděl poměr šířky a průměru. Rozměrově jsou stejné, jako F1 od Slot.itu - průměr 20 mm, šířka 12 mm.