#25
Příspěvek
od hydrostar » 10 dub 2025, 05:27
V tomto případě mně nešlo ani tak o polohu modelu při tisku a využití organických podpěr. Spíš jsem chtěl ukázat, že menší tryska má lepší vlastnosti při tisku tenkostěnných těles, jako jsou karoserie. Tuto karoseri formule, mám vytištěnou několika způsoby. Několikrát ji mám tisknutou klasickou tryskou o průměru 0,4 mm s různými vrstvami a dvakrát tryskou o průměru 0,25 mm a také s různými vrstvami. Při porovnání ani nejde tak moc pozorovat rozdíl ve vrstvách (když mám 0,1 mm, tak je tam prostě 0,1 mmm a hotovo, že), ale třeba šev je u větší trysky daleko větší. Stejně to dopadne při porovnání míst, kde se potkávají stěny do T spoje. Stopa na vnějším povrchu tohoto spoje je daleko méně viditelná u menší trysky. Podobně je to s místy podpěr, kdy menší tryska vytvoří menší dotykový bod a po vylomení podpěry zůstane minimální stopa. Nakonec i tuhost skořepiny mně přijde relativně jiná... Na těch malých fotkách to nejde moc vidět, ale i tak jde v okolí výdechů chladičů vidět velký rozdíl v kvalitě.
Prostě jsem jen chtěl nastínit další možnou cestu ke zkvalitnění tisku karoserie. Použít tuto trysku třeba na podvozek, je zas podle mě hloupost...
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...