Ligier - Ondrej
Re: Ligier - Ondrej
Musím říci, že to je design opravdu náročný, ale bude to opravdu bomba. Já Maxe poprosil o výrobu dekálů
na relativně jednodušší model. Mám probroušeny všechny otvory, pořád váhám nad
prosklením, ale v tomto měřítku to asi jinak nejde. Vím od Maxe jak postupovat při přípravě zasklení, snad to dopadne dobře.
Podvozek mám připravený ke kompletaci a už se těším na první jízdy.
na relativně jednodušší model. Mám probroušeny všechny otvory, pořád váhám nad
prosklením, ale v tomto měřítku to asi jinak nejde. Vím od Maxe jak postupovat při přípravě zasklení, snad to dopadne dobře.
Podvozek mám připravený ke kompletaci a už se těším na první jízdy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Ligier - Ondrej
Ligier JS P217 "ONDREJ" ARC Bratislava - po aplikácii decálov - ešte chýbajú krídla, interiér a zasklenie.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Ligier - Ondrej
V pondělí posílám Martinovi zadní spojler a boční prahové deflektory.
Tisk vyšel velmi pěkně, já si slepil a nastříkal barvou svůj zadní spojler
a tím, že se díly tiskly v tloušťce 0,5 mm, vypadá opravdu víc jako modelově.
Tisk vyšel velmi pěkně, já si slepil a nastříkal barvou svůj zadní spojler
a tím, že se díly tiskly v tloušťce 0,5 mm, vypadá opravdu víc jako modelově.
Re: Ligier - Ondrej
Maxův Ligier je opravdu povedený kousek, jen je škoda, že aplikačně náročné dekály na něm díky velikosti trochu zanikají. Dnes díky velkoplošným polepům mají auta design daleko složitější než v minulosti a ve změnšeném měřítku se to pak hodně projeví. Kde jsou ty doby, kdy si třeba Ferrari vystačilo s jednou barvou a pár nálepkami. Věřím, že zelenomodrý Ligier bude nakonec výraznější.
Jinak klobouk dolů před perfektní laminací takhle složitého modelu.
Jinak klobouk dolů před perfektní laminací takhle složitého modelu.
- marty.dutch
- Příspěvky: 128
- Registrován: 08 úno 2014, 15:54
Re: Ligier - Ondrej
Honzo on byl docela velkej problém ty dekály vůbec udělat přímo na míru
jako mustr posloužila Audi R18 a dodatečně se pak dělala korekce,protože jsem měl k dispozici jenom plánek a dekály se musely na bocích vozu rozdělit a na té vrchní části se muselo také upravit proporčně,protože Maxi malinko upravoval proporce karoserie pro snadnější vyjímání z formy 
Dekály si potom poupravoval sám,ale to auto vypadá velmi dobře


Dekály si potom poupravoval sám,ale to auto vypadá velmi dobře

Re: Ligier - Ondrej
To je mi jasné, že to byla šílená piplačka při tvorbě dekálů (vlastní dekály jsou samozřejmě perfektní práce) a pak i při jejich aplikaci. Jen mám tu zkušenost, že všechny složité, drobné a hodně barevné designy prostě na malých měřítcích nevyniknou tak, jako ve skutečnosti (a ještě k tomu na žlutém podkladu).
Re: Ligier - Ondrej
pripravená kopyto na interier do Ligiera
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Ligier - Ondrej
Já také finišuji s autem. Přišly mi díly od Slot.itu, podvozek jsem osadil koly, převodem a vodítkem od Milana
a myslel jsem si, že to bude stejná jízda jako u Martina. Jenže i výrobek ze 3D tiskárny má své mouchy -
zadní část podvozku za zadními koly se trochu prohnula směrem dolů. Ocelové měřítko mi ukazovalo malý průhyb a i s koly s průměrem 20 mm
jsem se skoro dotýkal dráhy. A protože mám starší výlisky Fara, tak vystupující vodiče udělaly to, že se zadek zvednul na překážce a zadní
náprava byla ve vzduchu a auto stálo.
Vzal jsem kombinačky a opatrně jsem tuto zadní část vyhnul nahoru. Hmota v této poloze zůstala a když jsem auto zkusil podruhé, bylo vyhráno.
Světlost 1,8 mm, motorek NSR 25 000 a žlutý in-line převod Slot.it to je závodní kombinace. Auto sedí, je rychlé, hlavně akcelerace a drží.
Když se to trochu přežene, zadriftuje, ale nevypadne z drážky.
Teď ještě doladím výřezy pro kola a objednávám pilota, aby to bylo dokonalé.
a myslel jsem si, že to bude stejná jízda jako u Martina. Jenže i výrobek ze 3D tiskárny má své mouchy -
zadní část podvozku za zadními koly se trochu prohnula směrem dolů. Ocelové měřítko mi ukazovalo malý průhyb a i s koly s průměrem 20 mm
jsem se skoro dotýkal dráhy. A protože mám starší výlisky Fara, tak vystupující vodiče udělaly to, že se zadek zvednul na překážce a zadní
náprava byla ve vzduchu a auto stálo.
Vzal jsem kombinačky a opatrně jsem tuto zadní část vyhnul nahoru. Hmota v této poloze zůstala a když jsem auto zkusil podruhé, bylo vyhráno.
Světlost 1,8 mm, motorek NSR 25 000 a žlutý in-line převod Slot.it to je závodní kombinace. Auto sedí, je rychlé, hlavně akcelerace a drží.
Když se to trochu přežene, zadriftuje, ale nevypadne z drážky.
Teď ještě doladím výřezy pro kola a objednávám pilota, aby to bylo dokonalé.
- marty.dutch
- Příspěvky: 128
- Registrován: 08 úno 2014, 15:54
Re: Ligier - Ondrej
Já teda netuším jaké teploty dosahuje 3D tiskárna na ploše, ale co takhle zkusit ten podvozek srovnat na rovné kovové podložce ... přidělat magnetama a jednoduše uvařit ve vodní lázni
Takhle se rovnají slot it podvozky zcela běžně
žádnej není nikdy rovnej !!!

Takhle se rovnají slot it podvozky zcela běžně

Re: Ligier - Ondrej
K těm deformacím plastů docházelo jednu dobu skoro u všech výrobců - když ne hned na začátku, tak později při zátěži. Vrchol byl asi u držáků motorů NSR, ty praskaly komplet při výměně motoru a ložisek. Při vyšší teplotě motoru měl zase tendenci vypadávat z držáku. Je to všechno prostě moc tenké, firmy zadávají výrobu podle ceny a tak jsou to často i dost nekvalitní plasty.