Magnety, měření síly přítlaku aut...

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 333
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Magnety, měření síly přítlaku aut...

#1 Příspěvek od RUMOV » 01 říj 2014, 11:09

Dobrý den, dovolil jsem si založit nové téma, které si myslím obzvláště k měřítku 1/43 patří... :idea:
1. Jaké magnety, respektive jak silné magnety používáte?
2. Jakým způsobem určujete optimální umístění a nastavení magnetu?
3. Má někdo magnet marshall, nebo spíše jak podomácku vyrobit jeho spolehlivě fungující repliku?

No a když jsem se zeptal, tak si také odpovím... :D
1. Já sám používám neodymové magnety s touto magnetickou silou....1 kg, 0,6kg, 0,7kg, 0,48kg
2. Použití a nastavení je samozřejmě trochu "alchymie", většinou používám umístění magnetu do 1/3 směrem k zadní nápravě, síla magnetu optimálně 1 kg, požadovanou světlost "reguluju" podkládáním magnetu např.plastovou destičkou, (dle požadovaných jízdních vlastností). Lze "domagnetovat" :lol: použitím dalšího slabšího magnetu...
3. Tkzv. Magnet marshall jsem našel na netu podomácku vyrobený ve 3. variantách,
https://plus.google.com/u/0/communities ... db1a8d7170
pokud by se našel někdo, kdo má něco podobného vyrobeného, předal mi své zkušenosti popř. poradil jakou cestičkou jít a kam nelézt, byl bych mu vděčný.

Plánuji si ho také vyrobit, každá rada je tím pádem vítána... :ugeek:
Děkuji I.P. RUMOV
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 333
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Magnety, měření síly přítlaku aut...

#2 Příspěvek od RUMOV » 10 led 2015, 22:20

V práci se má pracovat a u mě k tomu dneska také došlo... :D
Vyrobil jsem beta verzi svého magnet marshallu, na měření síly přítlaku u prcků 1/43.
Jednoduchá konstrukce, založená na digitální kapesní váze do 500 gramů.
Na Aukru jí lze sehnat za "nekřesťanských" 89,- kaček.
IMAG3324.jpg
Přilepením železného plíšku na plexi kryt, a jeho zafixováním, dostanete "přítahovou plošku". :roll:
IMAG3343.jpg
Uříznutím plexi krytu, a vyrobením "vážící plošky", můžete změřit přítahovou sílu magnetu vašeho prcka.

Vážící ploška musí být stejně vysoká, jako přítahová ploška, stejně jako kolejničky a plast na dráze. :!:
IMAG3344.jpg
A takhle to vypadá celé, investice cca 100,- a vcelku to funguje.
IMAG3370.jpg
Jelikož sem více fotek nenacpu, zbytek jich najdete zde, ze kterých lze princip pochopit.
https://plus.google.com/u/0/communities ... db1a8d7170

Pro zjištění magnetické síly je nutno,
1. zvážit samotné auto, a k výsledku přičíst 11,2 gramů, což je váha vážící plošky,(která je vyrobena jako sendvič, plast polystyren, plast).
2. přiklopit a zafixovat, "přítahovou plošku", přiložit auto a od výsledné "váhy", odečíst výsledek bodu 1.
3. výsledné číslo je hodnota magnetického přítlaku.

Nebo ještě jednoduší postup,
1. zvážit auto i s vážící ploškou,
2. funkcí váhy TARE, vynulovat displej a "zvážit" přítlak.

Napsané to zní to složitě, ale realita je primitivní.
A sám, jsem byl překvapen, jak dobře to funguje.
Samozřejmě použitím větší váhy a mírným poupravením "přítahové plošky" lze toto aplikovat i na 1/32. :idea:

Hezký den a drážce zdar...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 333
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Magnety, měření síly přítlaku aut...

#3 Příspěvek od RUMOV » 26 led 2016, 21:48

Magnety jsou u malého měřítka 1/43 dost diskutovanou věcí...

POZOR!!!Tento příspěvek se nevztahuje na dospělácká auta, nýbrž na hračkové prcky, a jeho přečtením můžete nabýt dojmu buď o infantilnosti autora, nebo přijít o své autodráhové ideály... :D :D

Nechci si hrát na chytrého, (kterým určitě nejsem), ale jelikož jsem pár lidem na toto téma odpovídal přes mail, (a předpokládám, že už jsou určitě členy tohoto DF), pokusím se to z mého pohledu nějak shrnout...
Magnet u HRAČKOVÝCH autodráh, ať už Artin, Carrera, nebo SCX Compact, slouží k přítlaku autíčka na kovové kolejnice, tak aby auto sedělo a nevypadlo v každé zatáčce.
Samozřejmě na to má vliv i váha auta, těžiště, napájecí napětí a ovladač a tím pádem výkon motoru.

To jsou všeobecně známé vlastnosti, (další z mých objevených Amerik) :) , ale jde mi spíše o to, udělat si hraní s autíčky více zábavnější, tak aby auto nesedělo jak přilepené a jemně reagovalo na ovladač.
A to se dá docílit buď změnou síly magnetu, nebo "přetuněním" celého podvozku auta.

Podvozek má svoje vlákno, toto vlákno bych chtěl spíše pojednat magneticky. :idea:

Každý výrobce auta, má svůj vlastní systém uchycení magnetů, a používá také rozdílné typy magnetů.


Prvním typem je klasický černý feritový magnet, používaný značkou Artin a dalšími no name čínskými výrobci.
Magnet se dá dobře řezat a brousit dle požadované velikosti, a tím pádem i magnetické síly.
Jeho nevýhodou je, pokud na něj necháte dlouhodobě působit silnější neodymový magnet, přijde o svou magnetickou sílu.
Jeho výměna je jednoduchá, stačí vypáčit a na jeho místo dolepit jiný, třeba neo a silnější...
1.jpg
Druhým, rozšířenějším typem jsou magnety neodymové, (slitina neodym-železo-bor), které se vyrábí v mnoha velikostech a tím pádem i různé magnetické síle.
Výhodou je přesně definovaná síla magnetického přítlaku jednotlivých typů, a různé rozměry, které se dají univerzálně použít.
Já sám používám hodnoty 1 kg, 0,6kg, 0,7kg, 0,48kg, dle požadavků na vlastnosti auta.
Jejich velkou nevýhodou je to, pokud je zahřejete ať řezáním, nebo broušením, přijdou o svůj magnetismus a stane se z nich kus železa.
Osobně odzkoušeno, bohužel to tak je... :cry: http://www.autodraha-forum.cz/viewtopic.php?f=71&t=242

A teď proč to vlastně píšu...

Při "ladění" magnetického přítlaku, jsem se potkal s několika způsoby uchycení magnetů a každý způsob lze trochu "otunit".

Varianta 1 uchycení u Cartronic, SCX, a některých, zejména novějších Carrer GO... magnet zevnitř...
2.jpg
Pod magnet lze vyříznout, či vystříhnout z kartonu podložky,magnet přizvednout dle požadavku a vmáčknout zpět. 0,5 mm dokáže divy...

Varianta 2 u starších Carrer GO, Wingo, a dalších "pigmejských" klonů...magnet zvenku...
4.jpg
Tato varianta vypodložit nejde, vypodložením by se magnetická síla naopak zvýšila, (Carrera Go má standartně sílu 1,5 kg, aby auta dávala loopingy...fuj :evil: ),a řešení zeslabením přítlaku, je buď výměna za menší, (pokud ho máte), nebo úprava jiného, (slabšího na menší), který se tam vejde...

Lze také koupit Carrera "tunnigové" magnety, které jsou rozměrově stejné, ale se silou buď jen 1 kg, popřípadě 2 kg !!! (ty vám ale zvednou i kolejničky)...a ještě k tomu za éčka... :oops:

Řezat to nejde, brousit taky ne, zahřát už vůbec ne, a jak tedy na to?...ale je to křehké... :lol:

Kde neví šedá kůra, vždy pomůže hrubá síla. :D

Otestoval jsem tkzv. svěrákový způsob, kterým jsem původně dlouhý neo magnet o síle 0,6 kg, "umravnil" na 2/3 délky a jeho sílu na 0,4 kg.
3.jpg
Tím že malý svěráček má tvarované čelisti, jsem po kouskách magnet "ožvejkal" na požadovanou délku, která se do lože Carrery vejde, (viz foto 3), a jako pomocník na zafixování jsem ho olepil lepenkou...nehezké, ale funkční... ;)

Na jeho jízdních vlastnostech je to potom hodně znát (1,5 kg versus 0,4 kg), slabší magnet motoru dost odlehčí, a policejní Porsche krásně mrská zadkem...

Vlivů na jízdní vlastnosti je dalších asi tak 68, :P ale to je na jiná vlákna, tolik o mě a mém vztahu k magnetům...
Howgh :roll:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

model
Příspěvky: 374
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Magnety, měření síly přítlaku aut...

#4 Příspěvek od model » 27 led 2016, 08:45

U upravovaných modelů, kde jsem využil podvozek u Milana jsou jeho součástí 2 kulaté otvory,
do kterých Milan dodává válcové magnety. Jejich umístění je logické a další výhoda je v tom,
že můžete magnety vysunovat či zasunovat až dosáhnete optimálního přítlaku.
Těsnost otvoru a průměr magnetů má výhodu, že se nemusí nijak fixovat.
Další výhoda je v rozchodu mezi magnety - i u Fara sedí model rovnoběžně.
U autíček Carrera GO jsem vyměnil stávající magnet za nový, který je na obrázku.Ten původní byl úzký
a na Faru sedělo auto šikmo, dokonce i při jízdě.
U prodejce jsem chtěl hlavně rozměr - 21,5 x 4,5 x 1 mm. Když jsem ho vlepil do podvozku, přítlak
je optimální a auto jede rovně.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Magnety, měření síly přítlaku aut...

#5 Příspěvek od Bastacka » 04 bře 2016, 14:45

Včera jsem zkoušel jezdit ,s mým oblíbeným Audi R8(Dslot43) bez magnetu.Jenže se základním odpružením (žluté pružinky) to nejde.
Auto poskakuje po dráze jako koza :+))). Vyměnil jsem pružiny za silnější(modré) a najednou uplně pohoda,s citem se dalo krásně driftovat,jen citelně chybí krajnice.
Zkusil jsem nápravu dát i napevno , bez pružin,sice to jede líp než se žlutýma,ale modré jsou nej.

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Magnety, měření síly přítlaku aut...

#6 Příspěvek od Bastacka » 04 bře 2016, 14:46

Ještě malinká poznámka: dnes jsem byl v OBI a májí tam pásku na stříhání s magnetem. jestli jste to někdo třeba už použil nebo zkusil???

gtride
Příspěvky: 6
Registrován: 28 srp 2018, 19:16
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Magnety, měření síly přítlaku aut...

#7 Příspěvek od gtride » 13 zář 2018, 19:35

No a som v kaši podľa RUMOV carrera magnety po brúsení stratia magnetizmus moje problémové auta sú starší typ magnet zvenku tak asi len nový magnet :x

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 333
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Magnety, měření síly přítlaku aut...

#8 Příspěvek od RUMOV » 13 zář 2018, 20:54

Ahoj, v kaši nejsi :D najdi si prodejce neodymových magnetů na googlu a začni vybírat.. :)
hlavně nic neřeš, nepřepínej... :) pardon
neodymové magnety se prodávají v různých velikostech, ale především s různou přítlačnou silou.
Síla může být až do několika desítek kil, což je sice super, ale u autodráhových autíček úplně k ničemu :D , tebe budou spíše zajímat ty menší, s přítlačnou silou od 0,4 kila do max 1 kila.
Sám jsem objednal asi 10 různých typů, a za dlouhých zimních večerů, pomocí lepící pásky, (kterou jsem magnety provizorně přilepil), a rumu, kterým sem se potíral...testoval a testoval :)
Napíšu ti pár označení magnetů, s jejich přítlačnou silou, které jsem používal,,,páska, testování a rum už je na Tobě... :D
NH028.....0,48 kg
NH157....0,6 kg
NH053.....1kg
NH160......0,7kg
A jinak, formule od Carrery jsou fakt hodně nízké, a asi nejblbější je Renault R30...varianta, buď větší pneu, (vypadá to blbě), nebo slabší magnet...ale jde to, i ta se mi nakonec povedla odvláčkovat... ;)
https://www.youtube.com/watch?v=45jl6Xw4ZoI
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

gurkeGO
Příspěvky: 130
Registrován: 28 lis 2016, 21:11

Re: Magnety, měření síly přítlaku aut...

#9 Příspěvek od gurkeGO » 13 zář 2018, 22:06

Taky se dá udělat to, že pomocí pájky se magnet zahřeje a potopí hlouběji do podvozku.
Problém je, ale v to, že přestane být magnetický.
Ale tento jde pak použít v dalších podvozcích pro hlubší lůžko. A nahradit se dá magnetem ze starého HDD. Ten má sílu dobrou a dá se docela dobře lámat a tim doladit přítlak.

gtride
Příspěvky: 6
Registrován: 28 srp 2018, 19:16
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Magnety, měření síly přítlaku aut...

#10 Příspěvek od gtride » 14 zář 2018, 19:36

Tak neodymové magnety naštudované majú ochrannú vrstvu pozlacené,nikel a pod. ak tú vrstvu poruším brúsením a neodym nedostane v krátkom čase novú tak stratí svoj magnetizmus ešte že sú vyrábané v rôznych rozmeroch a nie su až tak drahé takže dneska objednávka 22ks a skúšanie potom sa ozvem tie autá musia normálne jazdiť za každú cenu.No ano je to návykové a sranda je že sa to prenáša aj v krabicách od CARRERY,SCX apod.Asi ešte nie je proti tomu vakcína alebo lieky :D :D no aj starší človek(45)môže byť závislý :lol:

Odpovědět