McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny
McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny
Stavbu tohoto auta jsem dával na Fórum hodně dávno. Karoserie Slot.it, podvozek takové
pele-mele. I když motorek, převod a zadní kola jsou Slot.it, auto jezdilo slušně, ale když jsem
ho otočil, nic moc hezký pohled.
Udělal jsem si konfiguraci in-line s pevným uložením motorku, využil jsem dva upevňovací komínky k uchycení
šasí a dal tisknout. Musel jsem udělat nějakou drobnou korekci a toto je poslední verze, která sedí, jako originální
tovární podvozek. Mám vytisknuté zakrytí zadní části motoru a aby to vypadalo profi, stříknu si vše černou barvou.
Ty inserty v zadních kolek jsem si také vytisknul, je to ale jen jakási náhrada, bude to chtít originální.
Poslední úprava bude vlepení magnetů, ale ty až po novém roce.
pele-mele. I když motorek, převod a zadní kola jsou Slot.it, auto jezdilo slušně, ale když jsem
ho otočil, nic moc hezký pohled.
Udělal jsem si konfiguraci in-line s pevným uložením motorku, využil jsem dva upevňovací komínky k uchycení
šasí a dal tisknout. Musel jsem udělat nějakou drobnou korekci a toto je poslední verze, která sedí, jako originální
tovární podvozek. Mám vytisknuté zakrytí zadní části motoru a aby to vypadalo profi, stříknu si vše černou barvou.
Ty inserty v zadních kolek jsem si také vytisknul, je to ale jen jakási náhrada, bude to chtít originální.
Poslední úprava bude vlepení magnetů, ale ty až po novém roce.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny
Ještě k některým vychytávkám, které jsme ladili s Martinem Kumičákem a Zdenkem Janošem.
Je to hlavně zámek ložisek a čela motorku. Protože hmota PLA je dost křehká a zacvaknout ložisko, nebo osazení motorku do zámku
může být fatální. Tak je všechno vymyšleno jen na nasunutí a zámek perfektně uchytí ložiska a motorek.
Ten ještě stabilizujeme dvěma šroubky M2, které zajíždí do vybrání plastového čela motorku. V domečku jsou otvory 1,5 mm které se jen projedou
vrtáčkem 1,5 mm a potom závitníkem M2. Musí se pochopitelně s citem, ale zatím nebyl problém s poruchami.
Přední náprava je osazena v domečcích s válcovým otvorem. Výšková stabilizace je pomocí dvojice červíků - zhora i ze spodní strany.
MIlanovo vodítko se osazuje do samostatného držáku, který se přilepí k podvozkové desce. Výškově se dá doladit podložkami.
Milan má originální sadu, já si mohu vytisknout. Vlastní podvozková deska má tloušťku 1 mm, pokud se podvozek upevňuje do karoserie
pomocí profilů nalepených v bocích karoserie, v místě spoje se podvozek zvýší na výšku 2 mm, aby se mohly bez problémů zapustit
šroubky.
U tohoto auta jsem použil přední kola ze stavebnice Easy-kit s oskou 2,5 mm. Protože byla krátká, nahradil jsem ji trubičkou z vatových tamponků
do uší, do které jsem zasunul ocelovou jehlici 1,5 mm. No jako před revolucí ...
Na a na konec děláme vedení kabelů mezi lištami s válcovými výstupky pro perfektní stabilizaci.
Je to hlavně zámek ložisek a čela motorku. Protože hmota PLA je dost křehká a zacvaknout ložisko, nebo osazení motorku do zámku
může být fatální. Tak je všechno vymyšleno jen na nasunutí a zámek perfektně uchytí ložiska a motorek.
Ten ještě stabilizujeme dvěma šroubky M2, které zajíždí do vybrání plastového čela motorku. V domečku jsou otvory 1,5 mm které se jen projedou
vrtáčkem 1,5 mm a potom závitníkem M2. Musí se pochopitelně s citem, ale zatím nebyl problém s poruchami.
Přední náprava je osazena v domečcích s válcovým otvorem. Výšková stabilizace je pomocí dvojice červíků - zhora i ze spodní strany.
MIlanovo vodítko se osazuje do samostatného držáku, který se přilepí k podvozkové desce. Výškově se dá doladit podložkami.
Milan má originální sadu, já si mohu vytisknout. Vlastní podvozková deska má tloušťku 1 mm, pokud se podvozek upevňuje do karoserie
pomocí profilů nalepených v bocích karoserie, v místě spoje se podvozek zvýší na výšku 2 mm, aby se mohly bez problémů zapustit
šroubky.
U tohoto auta jsem použil přední kola ze stavebnice Easy-kit s oskou 2,5 mm. Protože byla krátká, nahradil jsem ji trubičkou z vatových tamponků
do uší, do které jsem zasunul ocelovou jehlici 1,5 mm. No jako před revolucí ...
Na a na konec děláme vedení kabelů mezi lištami s válcovými výstupky pro perfektní stabilizaci.
Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny
No a toto je konečný výsledek.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny
Velmi pěkna práce. Model mohl by jsi mne kontaktovat na email. Jsem tady kràtce a tak nevidím tvůj kontakt a nemůžu psát SZ.
Děkuji Zdeněk.
Děkuji Zdeněk.
Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny
Děkuji. Ozvu se.
Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny
No prostě je to jako od profíka.
Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny
Jsem moc rád, že je tak kladná odezva. Ani jsem netušil, jaké možnosti skýtá 3D tiskárna pro nás modeláře.
Pro profi úroveň to chce tisknout z ABS, ale i PLA stačí pro běžné potřeby.
Proto jsem si jen tak pro radost navrhl, nakreslil a vytiskl motorová lože in-line a anglewinder.
Mám v databázi tato lože podle rozměru Slot.it, ale tato jsem si zjednodušil a hlavně zmenšil na minimum, abych je mohl
osadit i do menších modelů, jako jsou vozy šedesátých či sedmdesátých let.
Základna je 24 x 58 mm u obou stejná u AW se pouze rozšiřuje kolem motorku. Převody jsou Slot.it.
Tady jsem nedělal kompromisy.
Do nového vlákna dám další hezkou práci, kterou jsem řešil s Marty Dutchem, ať se máte na co dívat.
Pro profi úroveň to chce tisknout z ABS, ale i PLA stačí pro běžné potřeby.
Proto jsem si jen tak pro radost navrhl, nakreslil a vytiskl motorová lože in-line a anglewinder.
Mám v databázi tato lože podle rozměru Slot.it, ale tato jsem si zjednodušil a hlavně zmenšil na minimum, abych je mohl
osadit i do menších modelů, jako jsou vozy šedesátých či sedmdesátých let.
Základna je 24 x 58 mm u obou stejná u AW se pouze rozšiřuje kolem motorku. Převody jsou Slot.it.
Tady jsem nedělal kompromisy.
Do nového vlákna dám další hezkou práci, kterou jsem řešil s Marty Dutchem, ať se máte na co dívat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: McLaren F1 GTR s novým podvozkem z 3D tiskárny
Poslal jsem Vám email. Děkuji za odpověď.