faro nežije?

Odpovědět
Zpráva
Autor
marcus007
Příspěvky: 178
Registrován: 01 pro 2015, 18:12

faro nežije?

#1 Příspěvek od marcus007 » 14 lis 2017, 10:44

Ahoj vsichni už pár dní nefungují stránky fara...asi minulý týden jsem se tam letmo díval stim co kdyby nahodou nyla další novinka v řadě...samosebou že nic...Teď stránky nefungují...ví nekdo cp se děje?M.

JiS
Příspěvky: 21
Registrován: 05 čer 2016, 08:28

Re: faro nežije?

#2 Příspěvek od JiS » 14 lis 2017, 14:14

Už to zase jede, expirovala jim před nedávnem doména.

Uživatelský avatar
hydrostar
Příspěvky: 102
Registrován: 08 lis 2014, 19:20
Kontaktovat uživatele:

Re: faro nežije?

#3 Příspěvek od hydrostar » 07 pro 2021, 13:49

Brouzdal jsem na stránkách FARO nebo spíš opět ites a zarazil mě nový design krabice, na které je mimo jiné vyobrazeno počitadlo kol a to včetně času. Nevíte náhodou někdo, co všechno nový majitel chystá? Dle náznaků tady z fóra se připravuje podvozek pro LEGO a oprášení původních modelů na novém podvozku. Je to jistota nebo je to tak jako tomu bylo za minulých majitelů, kdy šlo pouze o dohady a následné výmluvy?
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: faro nežije?

#4 Příspěvek od model » 09 pro 2021, 16:31

Zdravím všechny příznivce autodráhy na tomto fóru.
Jmenuji se Miroslav Kotík a jsem nový majitel České autodráhy.
Nejdříve dovolte pár slov k tématu, jestli FARO ano – ne, jestli ITES, a podobně.
S firmou FAROfactory s.r.o jsem začal velmi okrajově spolupracovat před více jak pěti lety v rámci projektu autíček IGZ. Tato firma vyrábějící autodráhu se však postupně dostala do finančních problémů, které přerostly do neřešitelné situace a došlo fakticky k fyzickému ukončení činnosti. Byl jsem osloven jednatelem firmy, jestli nechci firmu odkoupit, a vzít si na starost její fungování. Převzít ji, ale znamenalo vzít na sebe vedle zodpovědnosti také nemalé dluhy a balík letitých problémů. Hodně jsem váhal, a po pravdě se mi do toho nechtělo jít. Žádný jiný zájemce o firmu v takových problémech se ale nenašel. V tu chvíli byly možné pouze dva scénáře. Buď firmu FAROfactory i se všemi jejími neduhy převezmu, nebo výroba legendární české autodráhy skončí. Firmu FAROfactory jsem se nakonec přeci jen rozhodl v roce 2019 odkoupit. Při zvažování hrála nemalou váhu i nostalgie. V dětství byla totiž autodráha jedna z mých nejoblíbenějších hraček a bylo by mi líto, kdyby český výrobek s takovou tradicí zanikl.
Nebylo vůbec snadné dostat firmu do „funkčního stavu“. Dluhy a problémy činnosti, které jsem musel řešit by vydaly na knihu, ale podařilo se 😊. Firmu jsem provedl náročným procesem revitalizace, zajistil jsem zdravé financování, narovnání vztahů se subdodavateli a spolupracovníky.
Nyní je již nějakou dobu firma funguje a pomalu se nadechuje k dalším krokům a plánům. Myslím, že máme celkem slušný a hlavně stabilní sortiment, který naleznete na eshopu www.ites.cz (dříve www.autodraha-faro.cz). Zde najdete nejenom autíčka, sety autodráh, ale velké množství doplňků a náhradních dílů.
Plány máme. Ale jen ty reálné a nebudujeme vzdušné zámky. Celé to stavíme na tom, že je u nás statisíce třicátníků až šedesátníků, kteří českou autodráhu měli a mají k ní pozitivní až osobní vztah. Budeme tedy dbát na co nejlepším a nejširším zázemím pro autodráhy vyráběné od šedesátých let až po současnost. V blízké době vyjedeme s úplně novým podvozkem na platformě “LEGO“ desky. Díky ní si mohou malí i velcí postavit auto podle své fantazie. Podvozek pomohl vytvořit kamarád Pavel Veverka, stejně jako dalších spousty zajímavých řešení. Konstrukci a výrobu forem nám ochotně vyrobil další kamarád a šikovný modelář Milan Šůla. S tímto podvozkem máme ještě další plány, ale to to se nechte překvapit 😊. Do pár měsíců se také můžete těšit na náš další úplně nový podvozek, který nahradí již desítky let nevyráběné plechové podvozky. Toto řešení nám umožní dát na trh auta již téměř zapomenuté. Věříme, že v nových barvách a novém maskování budou lákavé i v dnešní době. Kdo podrobně zná výrobní program české autodráhy od sedmdesátých let, může si již představovat, co se chystá. Těšte se.
K častým dotazům týkajících se modelů - Favorit MTX, Tatra a NF1400:
Národní formule NF1400 jsou velmi pracné - karoserie z odlévaných forem vyžadují mnoho následné péče, abychom je dostali do finální atraktivní podoby. Kdybych to měl k něčemu přirovnat - je to obdobné, jako dávat do původního stavu auto otočené na střechu a poničené kroupami. 😊
Výroba Favoritů MTX a Tater je ještě o dva stupně náročnější. Je to doslova a do písmene ruční mini sériová modelářská práce, při které je i za relativně vysokou cenu problém pokrýt výrobní náklady. Proto na výrobu těchto modelů není zatím prostor. Věřím, že v budoucnu se najde způsob, jak je v omezené sérii vyrábět. A slibovaná Škoda 130 RS? To je opravdu alespoň prozatím nereálný projekt. Investice několika set tisíc korun, možná blížící se třičtvrtě milionů by zase mohla celou firmu spíše potopit než jí pomoct. Ale bude-li se nám dlouhodobě dařit, tak se nám třeba její realizace podaří.
A nyní ke značkám FARO a ITES.
Původně jsem byl bývalým majitelem firmy FAROfactory panem Kyselou ujišťován, že firma vlastní ochrannou známku na značku FARO. Bohužel tomu tak nebylo. Roky užívaný název autodráhy FARO je ale již od roku 1986 pod číslem 3634185 registrovaný Evropskou ochrannou známkou italskou společností LA NUOVA FARO S.R.L. a to pro třídu 28, do které spadají právě hračky, autíčka a autodráhy. Docházelo tak nevědomě k porušovaní ochranné známky této společnosti. Proto jsem se rozhodl vrátit autodráze původní název ITES. Podle průzkumu si velká část populace tento název velmi dobře pamatuje a spojuje si jej s českou autodráhou. Proto došlo postupně k přeměňování autodráhy na staronovou značku ITES, kterou jsem zaregistroval jako ochrannou značku pro celou Evropu pro třídu výrobků 28. Momentálně dochází k procesu překlenování i celé firmy.
Doufám, že jsem dostatečně odpověděl na nejčastější otázky týkající se autodráhy a vnesl trochu jasno do toho, jaké probíhají změny…
Držte nám palce a zachovávejte přízeň.
Děkuji

Mirek Kotík
ITES RACING s.r.o.
www.ites.cz
Grafické ztvárnění loga nové společnosti a logo české autodráhy, které nyní již budete postupně vídat na všech produktech:

Jirka
Příspěvky: 93
Registrován: 02 led 2014, 21:15

Re: faro nežije?

#5 Příspěvek od Jirka » 09 pro 2021, 17:06

Díky moc za vyčerpávají informace. A z toho znovuzrození staronového názvu mám upřímnou radost. :D
Držím palce ať se Vám daří.

Uživatelský avatar
hydrostar
Příspěvky: 102
Registrován: 08 lis 2014, 19:20
Kontaktovat uživatele:

Re: faro nežije?

#6 Příspěvek od hydrostar » 09 pro 2021, 18:15

Taky děkuji za odpověď a taky přeju hodně úspěchů.

Co se té národní formule týče, tak třeba by byla cestou skládačka jako u motokáry. Otázkou je, o kolik by se snížily náklady a jaký by byl zájem.
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...

IvanP
Příspěvky: 85
Registrován: 28 úno 2014, 15:01

Re: faro nežije?

#7 Příspěvek od IvanP » 09 pro 2021, 20:58

Předem bych chtěl sdělit, že mám za sebou 20 let práce a automodelářským potěrem v různém systému organizování. Nostalgie se značkou ites už u mne dávno vyprchala. Měl jsem všechny výrobky s plechovým podvozkem i dráhu 74 a 90 mm. Postupně jsem to prodal. Nové výrobky od Faro , NF a Favorit, skončily stejně. Protože ale stále mám autodráhu Carrera tak jsem chtěl pro vnuky koupit stavebnice motokár, ale oni se nasměřovali na karate a horolezectví. Takže smůla. Pokud k podvozkové desce na systému lega nebudou nabízený kostky a jiné doplňky, tak to také jako velký šlágr nevidím. Je to jen ovšem můj názor.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: faro nežije?

#8 Příspěvek od model » 09 pro 2021, 22:01

Ivane, deska je základ, Mirek Kotík chce nabídnout k této desce stavebnice závodních vozů z jiné provenience, než je LEGO, to hlavně kvůli ceně. Je fakt, že kostky mají snad v každé rodině, kde jsou děti a nemusí to být jen řada TECHNIC, nebo SPEED. V Pepku jsem koupil za cca 60 Kč stavebnice nákladních aut a postavil si truck a s využitím zasklení kabiny, předního nárazníku a blatníků jsem vyrobil něco, co se podobalo závodnímu autu. Ta hra o co nejlepší tvar s minimálním počtem kostek - to kvůli hmotnosti a těžišti - je opravdu zábavná. A to je tady ještě MÁRIO a LUIGI, tak se mohou projíždět na dráze. Stačí je zatlačit do čudlíků. Vím, že se hodně vzdalujeme autodráhovému modelářství v té ryzí podobě, ale v dnešní době, kdy je jakákoliv modelařina u většiny dětí pasé, protože telefon je bohužel fenomén.
A je tady ještě jedna cesta - vytisknout si svoji karoserii na 3D tiskárně a jen doplnit několik kostek, jako je třeba motor.
Mám nakresleny dvě karoserie hot rodů, truck a poslední je závodní vůz s výměnnými křídly. Důležité je to, že vlastní deska je vlastně velmi kvalitní podvozek, který opravdu slušně jezdí. Máme tam 8 válcových magnetů, 4 před a 4 za motorkem, které se mohou nastavovat výškově, nebo je vyjmout a tak si nastavit přítlak.

Odpovědět