Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu

Zpráva
Autor
model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu

#1 Příspěvek od model » 29 říj 2017, 20:13

Díky Markusovi jsem se dostal na stránky Gomodely, kde nabízeli stavebnici Fordu 3l GT od Airfixu za velmi slušnou cenu - 420 Kč.
Pár dnů před tímto nákupem mi přišel od Slot-itu white kit Ford GT 40 MkII. Takže jsem mohl porovnávat.
Airfix je klasický plastikový kit, takže hodně materiálu, hlavně na karoserii a úplně nejvíce na podbězích kol. Vzal jsem si jako mustr katalog NSR, kde mají tento model
ale musel jsem změnit osazení motorku na in-line, protože se mi tam opravdu nevlezlo lože s koly a převodem.
Podvozek jsem si navrhl sám, s tím, že jsem použil in-line lože od Slot-itu. Materiál je hliníkový plech ze štítků v troušťce 1 mm, které jsem k sobě slepil chemoprénem
a dostal jsem 2 mm tuhý materiál, který se docela slušně opracovává. Zadní kola jsou od SCX / zatím /, přední ze stavebnice a pneumatiky mám z nějakého autíčka v měřítku 1:43.
Jak jsem se zmínil, tloušťka stěn karoserie limitovala normální šířku kol, tak jsem musel improvizovat a s disky ze stavebnice jsem složil disk se šířkou 7 mm.
Mám tam osku 2 mm a docela to sedí.
Abych docílil slušného rozchodu, vzal jsem lámací nožík a opatrně odbrušoval materiál podběhů, až na tloušťku pod 1 mm. Musí se to dělat opatrně, protože se může jedním tahem hodně poničit
karoserie.
Dnes jsem karoserii po zatmelení a vybroušení stříkal primerem a červeným lakem, nalepil přiložené obtisky a celé auto přestříkal bezbarvým lakem, Vše podle Maxi - pu od Motipu.
Ještě musím osadit vodítko od Milana a vložit kokpit.
Naproti tomu Ford GT 410 MkII je určený na dráhu. Tomu odpovídá hmotnost a jemnost karoserie a dílů karoserie, jako je zasklení, kokpit a všechny možné detaily.
Podvozek jezdí úchvatně a už se těším na dekály v PDF Martyho, abych mohl auto zkompletovat.
Já jsem si chtěl u toho Forda 3l GT trochu zamodelařit, což se povedlo vrchovatě. Ale výsledek je slušný, což mě těší.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu

#2 Příspěvek od model » 29 říj 2017, 20:14

A teď výsledek mé práce.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu

#3 Příspěvek od model » 29 říj 2017, 20:18

Ještě tam schází v zadní části dvojice výfuků a na přední sklo musím připevnit stěrač.
Vše je ve výrobě. Tímto se omlouvám svým precizním kolegům za neúplný model.

marcus007
Příspěvky: 178
Registrován: 01 pro 2015, 18:12

Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu

#4 Příspěvek od marcus007 » 29 říj 2017, 21:51

Skvělé..příště zde predstavim white kit slot.it ford gt....

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu

#5 Příspěvek od model » 29 říj 2017, 23:44

Tak jsem přidělal výfuky i stěrač, ať to vypadá dokonale.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu

#6 Příspěvek od HonzaS » 30 říj 2017, 08:23

Moc hezký výsledek. Jen mě trochu překvapuje, že výrobce kitu nedotáhl zaoblení spodku boků, přední části karosérie a průhyb zádě, které jsou ve skutečnosti podstatně větší a dělají z auta jeden z nejkrásnějších závoďáků.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu

#7 Příspěvek od model » 30 říj 2017, 09:31

Je pravda, že jsem tento model stavěl, aniž bych řešil porovnání se skutečnými rozměry.
Není to maketa,ale přesto mě zarazilo, že NSR do stejného modelu osadil sidewinder
konfiguraci a já musel použít co jsem měl doma - in-line. Příště musím nakoupit všechny konfigurace motorových loží do zásoby, abych
nemusel teď vymýšlet, jak do kabiny vložit pilota.
Jestli je šířka karoserie u NSR trochu větší, nevím, ale jak jsem auto postupně stavěl, máte pravdu, vyloupnul se z toho jeden z nejhezčích
závoďáků, co znám. I na fotografiích skutečného auta je to také vidět.
Ještě jsem chtěl postavit verzi s vysokým křídlem, ale je zajímavé, že na internetu jsem tuto variantu nikde nenašel.
A také sada obtisků byla pro konkrétní kus, tak jsem to vzdal.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu

#8 Příspěvek od HonzaS » 30 říj 2017, 10:42

On se ten SW u NSR vejde s odřenýma ušima a musí se tam pak dát malá a úzká kola. Pak se zase svádí boj s ještě přípustnou světlostí a při mírném uvolnění šasi i s dotekem kol s podběhy. Ale vlastní karosérie je reálnější než ta od Airfixu. Hodně slušně jí udělal před mnoha lety i Scalextric.
Se zadním křídlem jsem našel jen jedno foto (No. 7), bohužel ho nejsem schopen stáhnout bez registrace. Nepomůže ani racingsportscars.com, kde se dá obvykle leccos dohledat. Není divu, vyrobili snad jen 3 kusy a výsledkově to byl propadák bez ohledu na to, že s ním jezdila tehdejší špička (nikdy nedorazil do cíle kvůli pestrým technickým potížím). Jednu P68 zničili v tréninku na Nurbugringu, jednu přestavěli na P69 (hodně bizarní auto), zbývající P68 se objevuje dodnes na setkáních závodních veteránů.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu

#9 Příspěvek od HonzaS » 30 říj 2017, 11:01

Tak přece jen nějaké foto s křídlem, ale u toho č.7 si nejsem jistý, jestli to není nějaká montáž...
Hulme-Gardner.jpg
P68.jpg
Hulme-Gardner Ford P68[1].jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Ford 3l GT přestavba kitu na dráhu

#10 Příspěvek od model » 30 říj 2017, 14:12

Honzo děkuji Vám za zajímavé informace.
Nejvíce obrázků tohoto auta je na Pinterestu, ale už je hotov
a nebudu do toho mastit křídlo.
Já se těšil na křídlo u Chaparralu, ale bohužel není skladem u pana Zedníčka.

Odpovědět