Kompatibilita Carrera D132 / D124

Zpráva
Autor
sad04
Příspěvky: 18
Registrován: 04 pro 2015, 09:22

Re: Kompatibilita Carrera D132 / D124

#11 Příspěvek od sad04 » 05 dub 2017, 11:51

Petr L píše:Na CU nic nezrychlíš, CU ti umožňuje pouze omezovat rychlost v několika krocích, pokud si pomocí CU zrychloval, neměl jsi před tím nastavenou max. rychlost.
Ano to souhlasí. Nicméně nemyslím, že využiju nejvyšší výkon s 18V zdrojem a D124 auty na klikaté trati. Klidně na CU rychlost omezím, abychom stále nevypadávali. No a když tam dám zdroj s 14.8V a na CU přidám téměř k max rychlosti tak jsem v podstatě na stejném. Navíc mi tam bude fungovat 6 aut a může jezdit 6 lidí. Jezdili jsme takhle celé vánoční svátky a naprosto v pohodě.
Petr L píše: ... provozovat D124 chipy trvale na 14,8 V také není úplně OK, a čekal bych, že časem odejdou.
S tím bych opravdu nesouhlasil.

Brikul
Příspěvky: 2
Registrován: 22 říj 2017, 00:24

Re: Kompatibilita Carrera D132 / D124

#12 Příspěvek od Brikul » 07 lis 2017, 00:04

Ahoj,
potřeboval bych radu, chtěl bych si pořídit digitální autodrahu od Carrery, jen řeším zdali D132 nebo D124.
Snažil jsem se najít jaké jsou rozdíly v jízdních vlastnostech autíček, ale popravdě jsem toho moc nenašel, co je pro a proti, apod. Máte prosim někdo zkušenosti a chtěl by se o ne se mnou podělit?
Docela se mne líbí velikost D124 (parádní veliká auta), ale to že mohou jezdit jen 4 na dráze, tak to mne trochu vadí, pokud tedy není nějaký jednoduchý způsob jak toho docílit. Jsou i F1 v měřítku pro D124?
Také je docela omezený výběr setů v D124 oproti D132 což je ideální varianta pro rozšíření dráhy, výhybek, ovladačů, popř. i aut. Kamarád má D132, takže tu znám, jen nemám žádnou zkušenost s D124 a možná proto mne to láká, ale nechtěl bych se spálit při výběru, není to přece jenom nejlevnější záležitost. Předem díky za případné komentáře.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Kompatibilita Carrera D132 / D124

#13 Příspěvek od Petr L » 11 lis 2017, 16:25

V zásadě si odpovídáš sám, auta jsou větší a může jich jezdit méně a je menší výběr. Omezení na 4 auta asi těžko obejdeš, je to dané tím, že řídící jednotka větší zatížení neunese. Co se týká modelovosti, záleží typ od typu, výrobci si to občas trochu upravují, ale v zásadě to sedí. Dráha zůstává u obou stejná, pouze u D124 je potřeba mít díky větší velikosti aut v zatáčkách krajnice. Pokud ti D124 nebude vyhovovat, stačí si pořídit D132 auta, vyměnit napáječ za D123 a je po problému :-)

majklik
Příspěvky: 20
Registrován: 16 lis 2016, 21:55

Re: Kompatibilita Carrera D132 / D124

#14 Příspěvek od majklik » 13 lis 2017, 23:25

Řešil jsem před rokem to stejné. Vyloučil jsem prvně D148, protože jsem měl podmínku minimálně 4 auta. Nakonec jsem vzal D132 a jsem spokojen, přeci jen třetinu doby honíme víc jak 4 auta, byla by to škoda omezit se na 4. Takže možná vzít D132 a sen o D124 řešit dokupem zdroje a pár aut někde v DE?
Ohledně těch krajnic - u D124 asi nutnost, ale i u D132 jejich přítomnost v zatáčkách dost mění strategii jízdy, hlavně pokud mám auta, co jedou víc na smyk (DTM s hladkejma gumama, u modern sport cars to jde i bez krajnic, protože drží).

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Kompatibilita Carrera D132 / D124

#15 Příspěvek od Petr L » 18 lis 2017, 22:23

Já bych to charakterizoval asi takhle, u D132 jsou krajnice podmínkou kvalitní jízdy, u D124 základní podmínkou jízdy :-)

sad04
Příspěvky: 18
Registrován: 04 pro 2015, 09:22

Re: Kompatibilita Carrera D132 / D124

#16 Příspěvek od sad04 » 05 pro 2017, 12:53

Brikul píše:Ahoj,
potřeboval bych radu, chtěl bych si pořídit digitální autodrahu od Carrery, jen řeším zdali D132 nebo D124.
Snažil jsem se najít jaké jsou rozdíly v jízdních vlastnostech autíček, ale popravdě jsem toho moc nenašel, co je pro a proti, apod. Máte prosim někdo zkušenosti a chtěl by se o ne se mnou podělit?
Docela se mne líbí velikost D124 (parádní veliká auta), ale to že mohou jezdit jen 4 na dráze, tak to mne trochu vadí, pokud tedy není nějaký jednoduchý způsob jak toho docílit. Jsou i F1 v měřítku pro D124?
Také je docela omezený výběr setů v D124 oproti D132 což je ideální varianta pro rozšíření dráhy, výhybek, ovladačů, popř. i aut. Kamarád má D132, takže tu znám, jen nemám žádnou zkušenost s D124 a možná proto mne to láká, ale nechtěl bych se spálit při výběru, není to přece jenom nejlevnější záležitost. Předem díky za případné komentáře.
Mam DTM auta 132 a pomerne dost ruznych 124. Diky velikosti a vaze 124 aut je jejich jizdni projev o dost lepsi nez u 132. Pro mne zasadni vec, ktera je rozlisuje, je velikost pneumatik v zavislosti na jejich zaspineni behem v zavodu. Proste u malych auticek dojde po par desitkach ujetych metru k nalepeni bordelu na gumy a auto moc nedrzi na draze. Takze zatacku kterou si hned na zacatku projel skoro naplno uz tak neprojedes, ale vypadnes. Velky auto ma mnohem vetsi gumy a nejsou tak nachylny na jejich zaspineni a drzi relativne furt stejne, takze zatacky jsi schopen projet stejne rychle, aniz bys vypadl. U 124 samo casteji utrhnes zadek, ale diky vaze a velikosti modelu nevypadnes, ale projedes zatacku smykem a to nemusis ani 124 auto nijak nastavovat - proste jen tak z krabicky. I kdyz budes drahu vysavat a cistit pred zavodem, tak stejne prach z okoli se na gumy dostane a prilnavost je u 132 rychle pryc. Na to abych si zajezdil smykem na 132, jsme musel poridit model Ford Mustang GT, odsroubovat zadni magnet a trochu stahnout rychlost na CU.
A abych u DTM 132 aut mel dobrou prilnavost a auta tak rychle nevypadavaly musel sem poridit lepsi gumy, lepsi vodici kýl https://www.slotcar-factory.de/shop/LEI ... :2606.html a o dost silnejsi magnety. Auto drzi dost slusne, ale problem je ze se pak dost prehriva motorek a ne kazdy motorek takouvou zatez vydrzi a hold zasmrdi a je na vyhozeni :D

Kdyz budete zavodit 4 mox, tak doporucuju poridit ve 124ce modely Ferrari 458 GT3. Ty vydrzi strasne moc a maji velmi vyvazeny jizdni projev. Nelitaj jim zadky jako treba Corvettam C7R, na malym polomeru se v poho vejdou do 1/60 zatacky atd..
Pokud Vas bude vic nez 4 tak hold DTMkovy auticka a poladit jedno dve k obrazu svemu a pak podle nej poladit vsechny zbyvajici. Ale stejne diky kolisajici kvalite malych motorku i ze stejne serie nedocilis nikdy stejne rychlosti :(

majklik
Příspěvky: 20
Registrován: 16 lis 2016, 21:55

Re: Kompatibilita Carrera D132 / D124

#17 Příspěvek od majklik » 21 pro 2017, 09:50

Souhlas, že D124 jede rozhodně jinak, lépe a je to jiná úroveň pojěždění. Zkušebně jsem si dopřál 4 kousky Ferrari 458 GT3 v D124 (a 18 V zdroj) k Vánocům.
Akorát mi dvě dělají to, že jak se utrhne do smyku, tak nevypadne nebo to neudrží, ale utrhne vodící lištu ze záběru ve vodící hlavě, která zůstne ve vodící drážce a auto se bez vypadnutí protočí o 120~180 st. a kartáčky vyzkratují dráhu. A když se toto děje každých pár desítk sekund, tak to nepotěší. Zkušel jsem měnit vodící lištu i udělat rozborku/sborku té vodící hlavy, zda v ní něco není na volno, ale evidentně neudrží ten krut ta zarážka na vodící liště a povolí i v relativně malé rychlosti. :-(

Brikul
Příspěvky: 2
Registrován: 22 říj 2017, 00:24

Re: Kompatibilita Carrera D132 / D124

#18 Příspěvek od Brikul » 27 pro 2017, 08:18

Ahoj, kluci,

Díky moc za rady a tipy, nyní jsem šťastným majitelem D124 Race of Victory a Mix ‘N Race, cca 17 m dráhy a už nyní vím, že jsem udělal moc dobře. Jízdní projev odpovídá tomu co jsem od rozdílu v měřítku očekával.
Podařilo se mi s obchodníkem vyměnit autíčka, takže ve “Slot Fleetu” se nachází 2x Ferrari 458 GT3 a 2x Mercedes AMG SLS GT3, vždy rozdílného zbarvení. Oba druhy vozů se zdají být vyrovnané, jen jak píšete, ildyž se jedná o dva stejné modely, rozdíly v jízdních vlastnostech jsou malinko rozdílné, při stejném nastavení rychlosti a brzdy na CU. U jednoho z Ferrari se mi stává totéž, že v zatáčkách R60 se utrhne, zůstane na dráze, vypadne vodící lišta a zkratují se kontakty, ale jinak parádní poježdení, které na menší rychlosti (4) zvládají i dvě dcery 7 a 5 let, hold je pořreba ubrat plyn :-))))
Ještě je na cestě PIT LANE, tak to bude teprve zábava.

Máte ještě zkušenosti s Porsche GT3 RSL a jeho jízními vlastnostmi ve srovnání právě s Ferrari 458?
Našel někdo řešení jak navýšit počet aut na dráze D124 min. na 5, ideálně na 6?

Děkuji

Čenda

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Kompatibilita Carrera D132 / D124

#19 Příspěvek od Petr L » 30 pro 2017, 13:01

Jak bylo řečeno, omezení na 4 auta je kvůli tomu, jakou zátěž unese CU...

majklik
Příspěvky: 20
Registrován: 16 lis 2016, 21:55

Re: Kompatibilita Carrera D132 / D124

#20 Příspěvek od majklik » 10 led 2018, 23:16

Add to, že se mi dělo u dvou Ferrari, že v zatáčce se protočí moc, utrhne vodící pádlo a zkratuje dráhu, tak jsem koupil komplet nové vodící kyvné hlavy a je po problému, už se to neprotáčí. Evidetně v té kyvné hlavě se buď něco ulomilo nebo blbej odlitek, že axiální síla byla malá na to, aby udržela vodící lištu bez protočení. Kupoval jsem toto: https://shop.carrera-toys.com/Carrera-D ... html?shp=2

Odpovědět