Elektronické ovladače

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Elektronické ovladače

#1 Příspěvek od Bastacka » 08 bře 2017, 19:32

Při brouzdáním netem a získávání informací ,ohledně ovladačů,jsem podrobně pročítal manuály a informace o 4 ovladačích,které je možné koupit.
Rád bych se o informace podělil,třeba to někomu pomůže a bude to na jednom místě.
V principu se jedná o tranzistorové ovladače ,které už presentoval(celkový návod na stavbu) p.Helder.
Návod už je tu na foru několikrát a jak psal PetrL,několik jich už postavil.
Já jsem vybral 4 ovladače ,2 německé a 2 italské,v cenovém rozpětí 100-přes 300 e.
Slot.it SPC 2
RTR
ACD
A.S. Cobra 6k Plus

Obrázek

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Elektronické ovladače

#2 Příspěvek od Bastacka » 08 bře 2017, 19:42

Slot.it SCP 2

Druhá generace ovladačů od Slot.it.
Velkou výhodou je ,že mají výměnný modul a proto se dá ovladač použít jak pro analog tak pro digital (třeba carrera D132).
U digitálu je potřeba samostatné napájení ,kabeláž je přiložena.
Ovladač je bezdotekový,jezdec je snímán magneticky.
Nastavení +- stejná jako u jiných ovladačů. Dá se nastavit i pozice jezdce.
Přepínač pro plus a mínus dráhy(common ground (positive wiring),common positive (negative wiring)) - trošku chaos :+)))
6v-24v max 5A
Je dostupný modul až do 20A-40A

Cena : dá se sehnat nový do 100e

Obrázek

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Elektronické ovladače

#3 Příspěvek od Bastacka » 08 bře 2017, 19:52

RTR
https://www.rtr-regler.com/

Německá produkce.Ovladač je nabízen ve dvou verzích E-brake a V7 ,v tělech ovladačů Parma nebo DS.
Podle popisu má V7 měkčí nastavení ,zato E-brake je agresivnější.
Tranzistory +3 potenciometry jsou přimo na ovladači.
Ovladač má zabudovanou ochranu proti přepolování.
Protože na tranzistorech je ztráta napětí na plný plyn,má funkci plný plyn.
Je možno koupit i stavebnici ovladače.
5V-30V 5A max.
Cena 135e.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Elektronické ovladače

#4 Příspěvek od Bastacka » 08 bře 2017, 20:04

ACD

http://www.yatronic.de/index.html

Německé bezdotekové ovladače ,používající PWM ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Pulzn%C4% ... 1_modulace)-- neptejte se mě na princip :+))) :D
V ovladači už je microprocesor. Přepínaní plus/mínus dráhy.
Několik verzí odstupňované podle proudu. Základ PRO 3 .

Cena : ACD pro3 184,00 €

ACD pro5 215,00 €

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Elektronické ovladače

#5 Příspěvek od Bastacka » 08 bře 2017, 20:25

A.S. COBRA 6 K Plus

antoniosavatteri@tin.it

Italský ovladač který nejde koupit v žádném obchodě,pouze objednat u výrobce.
Dodáván v základu s modulem odporů 59 ohm,k dispozici i moduly 48 a 33 ohmů.
Má několik verzí ,se 2 tranzistory,s 1 tranzistorem, s tranzistorem přímo v ovladači nebo v separátním boxu,kde jsou i pojistky,relé ,chladič.
A teď cena :D přes 320e .
Italového ho popisují jako top italská kvalita. Ano vypadá moc pěkně ,ale jak píše pan Helder na vzhledu záleží až na posledním místě.
Jenže v Itálii to tak je, hlavně ,že mám holou prdel ,ale jezdím v mercedesu na leasing :D :D .
Píšu to ,protože tu žiju a nevěřím jim ani slovo :D :D :D .
Samozřejmě ,že to bude kvalitní ovladač a možná i top ,ale za tu cenu si raději pořídím dvě německé kvality.

P.S. Na poslední fotce je ještě jedna italská "specialita". :D "Magic spina " - magická zástrčka.
Je to standard na italské klubové autodráhy. Kdo někdy byl v Itálii ,tak ví jaký chaos je tu ze zásuvkami. 3 základní typy a pořád člověk potřebuje nějakou redukci :D
A tato zastrčka je další z nich .

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) Bastacka dne 08 bře 2017, 20:34, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Elektronické ovladače

#6 Příspěvek od Bastacka » 08 bře 2017, 20:30

A na závěr.
Pokud bych se měl rozhodovat, jaký ovladač koupit. Tak pro mě osobně (D132+ čtyřdráha GO) je výhodný Slot.it,ale jak píšu, nějak těm italům nevěřím,takže pravděpodobně RTR E-brake pro 1:32 a 1:43.
Pokud bych chtěl zkusit někdy nějaký závod tak ACD.
RTR vycházi +- stejně jako u nás vyrobený tranzistorový ovladač v pouzdře Parmy ,který tu někdo nabízel a pro domací ježdění ideál .

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 738
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Elektronické ovladače

#7 Příspěvek od Petr L » 09 bře 2017, 00:01

Přesně takhle jsem googlil před mnoha a noha lety, i podobné závěry jsem měl, ale po tom co jsem to probral se zkušenějšími kolegy jsem se nestačil divit.

Pokud by si chtěl zkoušet závody, tak na většinu tě s ACD, nepustí, pokud tedy ovladač není od té doby přepracovaný, myslím, nějak si upravuje napětí v rozporu s pravidly, dál jsem se o něj pak nezajímal, tak nevím a ani není nijak cenově zajímavý. Ona je tu i otázka vhodnosti PWM na analogové ježdění. Tranzistorové ovladače jsou odolnější vůči poškození. Na dráze se občas dějí věci a o zkrat nemusí být nouze.

Ostatní jsou více či méně varianty na několik desetiletími ověřených konstrukcí s tranzistory. Kvalita je u každého výrobce jiná, princip jednoduchý a spolehlivý, na autodráhu tedy analogovou ideální. Pokud jsou v principu stejné, pak záleží na kvalitě zpracování a možnosti servisu, takže jsem nakonec koupil jako většina okolo ovladač z domácí produkce od JMS. Ještě se tady jezdí s ovaldači CarSteen Controller z Dánska.

Na doma mám pochopitelně Slot.It. mám obě generace a jsem spokojený. není Ital jako Ital. Slot.It je firma, která autodráhu dělá dobře a její výrobky posunuly kvalitu plast 1:32 na úplně jinou úroveň, vyřadit jejich ovladač kvůli tomu, že je z Itálie je hodně velká chyba a myslím, že univerzálnější a kvalitnější na doma těžko koupíš. Slot It vyrábí i vlastní digi systém, vědí co dělají a dělají to dobře. Vezmi si, že s tím jejich jedním ovladačem jezdím doma na D132, i na anlogu, zároveň i u kolegy na jeho Scalextric a v zásadě není dráha, kde bych ho nemohl použít, stačí vždy vzít správnou cartridge a je to :-)

P.S. podobný ovladač jako já postavilo mnoho lidí a mnoho let přede mnou. Aktuální verzi zveřejnil Tom Herder, pak ho ve spolupráci s Jirkou Hametou vylepšili, já stavěl variantu jejich vylepšeného modelu podle jejich plánů a rad. Inspiraci bral Tom na stránkách Slotracinglemans.com .-)

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Elektronické ovladače

#8 Příspěvek od Bastacka » 09 bře 2017, 12:23

PetrL: možná kdybych toto téma založil až v pondělí ,už by tam bylo napsáno něco jiného. :D
V neděli jedu na Modelexpo a pokud tam budou prodávat ,kupuji SCP2,jak pro digital tak pro analog.
Ty samostatné moduly se špatně schánějí.
Já nemám nic proti Slot.it :D ,jen mě italové někdy neskutečně se..o :) :D ,ale je mi jasné ,že jejich produkty jsou ok.
A paradox je ,že skoro vždy jsem měl italská auta,v práci italské auto,od dětství zamilovaný do Lancie Delta ,
doma sbírka Lancii na autodráhu atd., prostě nervy na ně mám ,ale na druhé straně mě provázejí celý život :D :D :D

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Elektronické ovladače

#9 Příspěvek od Bastacka » 09 bře 2017, 12:35

Ještě jen poznámka : inbus 0,9 od slot.it :D :D ,to je typické ,celá evropa má normy ,ale taloši to mají jinak :D :D :D

HonzaS
Příspěvky: 362
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Elektronické ovladače

#10 Příspěvek od HonzaS » 09 bře 2017, 13:15

Co se ti nelíbí na imbusu 0,9? Funguje v pohodě v metrických šroubech v celé Evropě. Taky by mohli přejít na amíkovskou verzi 4/40 apod. Navíc značná část slot.it dílů byla vyrobena v ČR. :)

Ještě k těm ovladačům - koupí to sice začíná, ale asi nejdůležitější je schopnost rychle ovladač správně nastavit podle aktuálních podmínek a poslepu :D .
Něco podobně blbovzdorného jako je popisovaná "magická zástrčka" mají i Němci. Jejich dráhy mají často zástrčky pro kablíky nastavené tak, aby se do nich dal zasunout jediný protikus s banánky bez možnosti jejich záměny. Zamezí to občasným zmatkům při startu a následným investicím do nové brzdy nebo karosérie. A neznám nikoho, kdo by si tím aspoň jednou neprošel...

Odpovědět