Jak oživit autodráhu ITES

Odpovědět
Zpráva
Autor
Hans1983
Příspěvky: 43
Registrován: 25 pro 2013, 22:39
Bydliště: Rakovník

Jak oživit autodráhu ITES

#1 Příspěvek od Hans1983 » 27 pro 2013, 20:32

Ahoj všem nadšencům čské autodráhy,
před nějakým rokem sem oprášil svojí ITES autodráhu, teré mám celkem asi 3-4 sety (dopravní verzi, pak verzi závodní "Shadow" a další závodní komplet s "Lieger" formulí a ještě nějaký darovaný set s klopenými zatáčkami a menší roztečí dráhy).

Problém byl a částečně i stále je že originální ovladače jsou již poškozené nebo ne plně funkční. A autíčka jsou také v horším stavu, minimálně gumová kolečka jsou zubem času poškozená. Dokoupil sem na zkoušku jeden ovladač z nynější české autodráhy, s ním by to vše fungovalo docela obstojně. na koupi nových aut nedošlo :(

Pořád mě to hodně láká protože v dnešních cenách bych za dráhu v tomto měřítku a s tolika metry možné dráhy musel dát několikatísícové částky. A láká mě to pořád i přesto že jsem své dcerce na její přání pořídil k Ježíškovi SCX Compact 1:43, kterou máme od Vánoc doma postavenou :)

Prosím o poznatky jaké plusy a mínusy má případné oživení ITES autodráhy?

předem děkuji s pozravem Hans1983 z Rakovníka
ITES česká autodráha 90mm

Hans1983
Příspěvky: 43
Registrován: 25 pro 2013, 22:39
Bydliště: Rakovník

Re: Oživení ITES autodráhy

#2 Příspěvek od Hans1983 » 27 pro 2013, 21:06

Obrázek
Co se dochovalo z ITES autíček a je toho víc ;-)

Obrázek
A pro zajímavost SCX Compact co sem pořídil ale to je oproti ITES dráze prcek :)
ITES česká autodráha 90mm

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Oživení ITES autodráhy

#3 Příspěvek od Petr L » 27 pro 2013, 21:20

Zdravím,
osobně si myslím, po tom, co jsem komplet zrepasoval cca 10m čtyřdráhy Ites 90 včetně formulí,ovladačů i zdrojů, že je lepší takový poklad spíš pečlivě uložit a koupit si dráhu novou.
Repase stála překvapivě hodně peněz a ještě více času a v provozu jsem pak spíš opravoval, než jezdil. Přece jenom čas materiálům na spolehlivosti nepřidá, ale jistě se najde mnoho těch, kteří mají opačný názor a vědí jak na to. Třeba Pecan.
Díky aukčním serverům je možnost dokoupení chybějících dílů i ovladačů snadná a nijak nákladná a i na Faro shopu se dá lecos pořídit.
Pneu mimo Faro vyrábí pan Kumičak.
Držím palce a jsem zvědavý na tvoje zkušenosti jak s oživením Ites, tak s SCX Compact :P

Hans1983
Příspěvky: 43
Registrován: 25 pro 2013, 22:39
Bydliště: Rakovník

Re: Oživení ITES autodráhy

#4 Příspěvek od Hans1983 » 27 pro 2013, 21:44

Vlastně už si vzpomínám co docela dost pohřbilo moje dosavadní oživování, byla to nemožnost-nedostupnost digitálního měřiče času. Komunikoval sem tenrát (pár let zpátky) s nějakým člověkěm co měl doma vyrobený prototyp i s programem do PC, moc se mi to líbilo a chtěl sem to od něj zakoupit, ale chlapík mi to z nějakého důvodu nechtěl prodat/vyrobit.

A ještě k té ceně oživení: Za kolik se dá pořídit obdobná trať dejme tomu okolo těch 10m (jen ve dvojdráze) v současné produkci ve stejném měřítko jako byla ITES ( je Faro)???
ITES česká autodráha 90mm

Hans1983
Příspěvky: 43
Registrován: 25 pro 2013, 22:39
Bydliště: Rakovník

Re: Oživení ITES autodráhy

#5 Příspěvek od Hans1983 » 30 pro 2013, 01:05

Nedalo mi to a všechny díly sem dnes vyluxoval od praxu a otřel hadrem :) a výsledem je:

název délka rozteč stav počet
dílu dílu dílu bez vady *lehce poškozeno celkem
rovinka dlouhá 279,5mm 90mm 18 16 34
zatáčka 45° 90mm 32 16 48
rovinka krátká 139mm 90mm 4 0 4
rovinka krátká 59,5mm 90mm 4 1 5
křižovatka 179mm 90mm 4 0 4
rovinka křížení 279,5mm 90mm 1 2 3
rovinka zůžení 279,5mm 90mm 2 2 4
rovinka připojovací 279,5mm 90mm 4 1 5
zatáčka klopená 90mm 15 0 15
rovinka přechod 90mm/74mm 300mm 90/74mm 6 0 6
rovinka s počítadlem na 10kol 300mm 74mm 2 0 2
rovinka dlouhá 300mm 74mm 5 0 5
rovinka křížení 300mm 74mm 2 0 2

Kompletně mám 6 aut (porche 911, náklaďák, porsche 917, shadow. 2x formule), 3 originál napájecí trafa ITES, plus hromada příslušenství včetně jednoho mechanického počítadla, s ovladači je to slabší 1x ITES mám funkční a pak sem již dokupoval jeden ovladač FARO. Celkem je to PARÁDA!
Obrázek
http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/9/922 ... .jpg?ver=0

:?: Malá otázka je možné z toho co mám postavit i čtyřdráhu??? Máte někdo odkaz na návod-nákres k jejímu sestavení?
ITES česká autodráha 90mm

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Oživení ITES autodráhy

#6 Příspěvek od Petr L » 30 pro 2013, 01:35

Tak z té tvé tabulky dílů jsem trochu mimo, nešlo by to trochu učesat a zpřehlednit?

Hans1983
Příspěvky: 43
Registrován: 25 pro 2013, 22:39
Bydliště: Rakovník

Re: Oživení ITES autodráhy

#7 Příspěvek od Hans1983 » 30 pro 2013, 08:17

Jasně:

rovinka dlouhá 279,5mm 90mm 34 ks
zatáčka 45° 90mm 48 ks
rovinka krátká 139mm 90mm 4 ks
rovinka krátká 59,5mm 90mm 5 ks
křižovatka 179mm 90mm 4 ks
rovinka křížení 279,5mm 90mm 3 ks
rovinka zůžení 279,5mm 90mm 4 ks
rovinka připojovací 279,5mm 90mm 5 ks
zatáčka klopená 90mm 15 ks
rovinka přechod 90mm/74mm 300mm 90/74mm 6 ks
rovinka s počítadlem na 10kol 300mm 74mm 2 ks
rovinka dlouhá 300mm 74mm 5 ks
rovinka křížení 300mm 74mm 2 ks
ITES česká autodráha 90mm

HWSlot
Příspěvky: 2
Registrován: 31 pro 2013, 10:13

Re: Oživení ITES autodráhy

#8 Příspěvek od HWSlot » 31 pro 2013, 11:33

čusss-chceš znát moje poznatky k oživení Itesu? Hoď to do popelnice. V lepším případě poslechni PetraL a schovej to na půdu. A někam hodně daleko a do nejzašího kouta. :D

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Oživení ITES autodráhy

#9 Příspěvek od Petr L » 31 pro 2013, 15:00

Ivane ty jsi rozený diplomat viď :D

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Oživení ITES autodráhy

#10 Příspěvek od HonzaS » 31 pro 2013, 15:19

Ivan to jako vždy řeší kategoricky a zgruntu, ale docela s ním souhlasím. Pro někoho, u kterého je i cesta cíl, může být renovace prima zábava na dlouhé večery, ale má-li být výsledkem něco, na čem se dá v pohodě jezdit s jakýmkoliv autem, pak je to jiná věc. Ites bude mít i po renovaci všechny hlavní nectnosti - vystupující troleje a jejich atypický rozchod, malý výběr příslušenství, chabou podporu atd. Myslím, že převážná většina těch, kteří si prošli nostalgickým návratovým obdobím k autodráhovému dětství s Itesem, nakonec při porovnání této dráhy s možnostmi drah ostatních zavedených výrobců skončila s velkým rozčarováním.
Na druhou stranu právě zprovoznění staré dráhy může být začátek dalšího vývoje třeba směrem ke stavbě vlastní dráhy nebo modelů. Jak by řekl Lucifer, každá nová duše dobrá ... :D

Odpovědět