V DDM Luhačovice funguje automodelářský kroužek. Jeho členové, samozřejmě s velkou podoporou, dají každoročně dohromady autodráhový model, který má asi nejblíže k maketě 1:24.
Někomu to může přijít málo. Ale s ohledem na okolnosti se jedná o odpovídající výsledek.
V letošním školním roce, i díky "dárku" od MAXI-PU, kluci realizovali Bugatti Veyron.
V předchozích letech potom kamion, nebo Porsche 917.
Kroužek DDM Luhačovice 2014-15
Re: Kroužek DDM Luhačovice 2014-15
Nevím, jak velká je ta podpora od dospěláků, ale výsledek vypadá moc dobře. V pražském kroužku ustrnuli na lepení papírové karosérie (hnusné), což jim vydrží prakticky na celý rok. Není divu, že to děti moc nebaví a nikdo dál nepokračuje ve vývoji - prostě mrtvá cesta a nuda. Když to srovnám s dobou před nějakými 40 lety, tak třeba v Grébovce se děti učily nejdřív základní práci s kovem (řezání, pilování), pak se pokračovalo přes jednodušší šasi směrem ke složitějším. Jenže zkuste dnes dát pilku dítěti do ruky, riskujete tím skoro smrťák ...
Docela by mě zajímalo, jak vypadají auta zespodu - to je ta nepodstatnější část.
Docela by mě zajímalo, jak vypadají auta zespodu - to je ta nepodstatnější část.
Re: Kroužek DDM Luhačovice 2014-15
Takto, jak Honzo píšeš, v dřevních dobách automodelářských pracovaly všechny kroužky. Pamatuji např. na žáky z Č. Lípy, které vedl Z. Jaroš. Stavěli vždy jeden stejný typ modelu a zpracování bylo vždy na úrovni. Byla to trochu pionýrská továrna, ale mělo to úspěch. To, že se dnes neřeže, je způsobeno také požadavkem na profesionální podvozky.
Re: Kroužek DDM Luhačovice 2014-15
Jarošovi znám moc dobře (manželka byla jednou z mála tehdejších závodnic), často jsme se potkávali. Fakt je ten, že mimopražské kroužky často těžily z materiální pomoci místních továren apod., odkud byla také většina jejich členů.
Máš pravdu v tom, že doba pokročila a technologie výroby dílů jsou někde jinde. Jenže tehdy výchova v kroužcích měla i nějaký univerzální efekt pro budoucí život - jednak děti získaly nějaké ty základní zkušenosti s manuální prací a druhak pochopily logiku a postup operací. Tím, že budou do zblbnutí lepit nesmyslnou primitivní kastli, nic takového nezískají.
Máš pravdu v tom, že doba pokročila a technologie výroby dílů jsou někde jinde. Jenže tehdy výchova v kroužcích měla i nějaký univerzální efekt pro budoucí život - jednak děti získaly nějaké ty základní zkušenosti s manuální prací a druhak pochopily logiku a postup operací. Tím, že budou do zblbnutí lepit nesmyslnou primitivní kastli, nic takového nezískají.
Re: Kroužek DDM Luhačovice 2014-15
Som rád, že karosérie našli využitie. Vyzerá to veľmi dobre a myslím že decká nemali veľa práce so spracovaním, čo ich zrejme tešilo. Výsledok je veľmi dobrý. Niekedy sme decká učili strihať, rezať, pilovať a postaviť si auto s papierovou karosériou a podvozkom "modela". To všetko je už zrejme minulosť, aj keď vidíme že to chýba, no deti chcú hlavne jazdiť a tak aspoň takýmto polotovarom ako boli karosérie Bugatti alebo ako sú laminátové karosérie sa to dá urýchliť. Myslím, že aj podvozky sa dajú urobiť jednoduché a "pojazdné" ale k tomu sa ešte nevyjadrujem. Nemám súčasné vedomosti o dnešných možnostiach, no aj k tomu sa časom dostanem keď budeme mať hotovú dráhu.