Autodraha na dreve,ano ci nie?
Autodraha na dreve,ano ci nie?
Zdravim drážkarov.Pravoverných.
Idem si plnit mladícke vlhké sny,konečne moct predbehnút brácha na dráhe bez toho,aby mohol použit výhovorku horšej dráhy.
Rozhodujem sa,ktorou cestou sa vydam.A vyzerá to,že plast to nebude,velmi sa mi páči drevo,a ručne robené dráhy.
Dostal som od Rumova tajný tip na osoby,ktore by mi mohli problematiku objasnit.
Chcem drevo,digital,výmena dráh.Niečo som uz naštudoval o digital systémoch/scorpius,oXigen/,vyzerajú namakano,ale zatiaľ týmto smerom moc nešpekulujem.Necítim sa na pájku takto v začiatkoch.
Je možné využit základnú sadu/zatial predbezne SCX WOS/ digital a prepojit s drevom? Napr,využit len štartovu rovinu s depom,zbytok drevo?Pojde to prepojit?
Poprosim,kto ma dráhu na dreve s prepinanim dráh o nejake info,ako to majú poriešené,a ako sú spokojni.
Vopred dakujem za Váš čas.Harry
Idem si plnit mladícke vlhké sny,konečne moct predbehnút brácha na dráhe bez toho,aby mohol použit výhovorku horšej dráhy.
Rozhodujem sa,ktorou cestou sa vydam.A vyzerá to,že plast to nebude,velmi sa mi páči drevo,a ručne robené dráhy.
Dostal som od Rumova tajný tip na osoby,ktore by mi mohli problematiku objasnit.
Chcem drevo,digital,výmena dráh.Niečo som uz naštudoval o digital systémoch/scorpius,oXigen/,vyzerajú namakano,ale zatiaľ týmto smerom moc nešpekulujem.Necítim sa na pájku takto v začiatkoch.
Je možné využit základnú sadu/zatial predbezne SCX WOS/ digital a prepojit s drevom? Napr,využit len štartovu rovinu s depom,zbytok drevo?Pojde to prepojit?
Poprosim,kto ma dráhu na dreve s prepinanim dráh o nejake info,ako to majú poriešené,a ako sú spokojni.
Vopred dakujem za Váš čas.Harry
Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?
Ahoj,
osobně si myslím, že pokud neplánuješ něco opravdu velkého, je stavba dřeva s digitálem jenom další komplikace celého problému, protože to nejdůležitější z digitálu - řídící jednotku, výhybky atd. stejně musíš koupit.
Podíváš-li se na většinu dřeva s digitálem, co se dá najít, tak většinou jde o vestavbu vnitřků standardních komponentů do dřevěné dráhy. Což je docela komplikované a výroba kompletního systému včetně mechaniky je zase myslím nad síly obyčejného smrtelníka, pokud tedy nemá zázemí mechanické dílny, možnost obrábění a tvarování plastu.
Proto je tak zajímavý Scorpius, protože prodává pouze střeva výhybek a ostatních komponentů uzpůsobené na vestavbu.
Je fakt, že při použití SCX sytému se dá výhybka "okecat" tím, že se na dno přesně hluboké drážky v místě výhybky vyfrézuje ještě jedna hlubší, která zavede auto do odbočky, když vyjede ten kolíček z vodítka, ale o spolehlivosti hlavně po čase a při vysokých rychlostech bych nedal ruku do ohně.
ještě jedna velmi důležitá věc, u digitálu od SCX, Scalextrix a Ninco je klíčové pro správnou funkci trvalý a bezproblémový kontatkt modelů s napájecími trolejemi a většina problémů je právě proto, že se troleje špiní, či deformují, autům vypadává kontatkt s napájením a celý systém nepracuje 100% a to je myslím u ručně dělaných dráh docela zásadní problém, protože zrovna ty nejběžnější technologie provedení napájecích trolejí je u domácího dřeva vždy to nejslabší místo, samolepící měděné pásky jsou mechanicky málo odolné, měď se zanáší a v obloucích má pásek tendenci dělat vrásky, opletené stínění zase po čase chlupatí a pocínování se ojíždí, měď má pak povlak. Zkrátky za mě, na doma digitál v plastu.
osobně si myslím, že pokud neplánuješ něco opravdu velkého, je stavba dřeva s digitálem jenom další komplikace celého problému, protože to nejdůležitější z digitálu - řídící jednotku, výhybky atd. stejně musíš koupit.
Podíváš-li se na většinu dřeva s digitálem, co se dá najít, tak většinou jde o vestavbu vnitřků standardních komponentů do dřevěné dráhy. Což je docela komplikované a výroba kompletního systému včetně mechaniky je zase myslím nad síly obyčejného smrtelníka, pokud tedy nemá zázemí mechanické dílny, možnost obrábění a tvarování plastu.
Proto je tak zajímavý Scorpius, protože prodává pouze střeva výhybek a ostatních komponentů uzpůsobené na vestavbu.
Je fakt, že při použití SCX sytému se dá výhybka "okecat" tím, že se na dno přesně hluboké drážky v místě výhybky vyfrézuje ještě jedna hlubší, která zavede auto do odbočky, když vyjede ten kolíček z vodítka, ale o spolehlivosti hlavně po čase a při vysokých rychlostech bych nedal ruku do ohně.
ještě jedna velmi důležitá věc, u digitálu od SCX, Scalextrix a Ninco je klíčové pro správnou funkci trvalý a bezproblémový kontatkt modelů s napájecími trolejemi a většina problémů je právě proto, že se troleje špiní, či deformují, autům vypadává kontatkt s napájením a celý systém nepracuje 100% a to je myslím u ručně dělaných dráh docela zásadní problém, protože zrovna ty nejběžnější technologie provedení napájecích trolejí je u domácího dřeva vždy to nejslabší místo, samolepící měděné pásky jsou mechanicky málo odolné, měď se zanáší a v obloucích má pásek tendenci dělat vrásky, opletené stínění zase po čase chlupatí a pocínování se ojíždí, měď má pak povlak. Zkrátky za mě, na doma digitál v plastu.
Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?
Tak tuším Rumov neklamal.
Petre,diky za info.
Zaujal ma Tvoj pohlad na SCX systém riešenia vyhýbok v dreve.Takto som si to predstavoval aj ja,proste sa pohrat s drážkou.Perfektne zalakovat nejakym tvrdým dvojzložkovým lakom,aby drážka mala životnost.A vyuzit ten kolik.
Preto som spominal ten nový SCX kový systém Wos,lebo to by na to moje jazdenie mohlo stačit.Pre mna je to drevo zaujímavé tým,že sa na nom dá perfektne zabavit modelovaním.Nechcem len jazdit,chcem sa aj bavit.Forma relaxu. Krčma ma už nebaví.
Co som videl videá na trbke,medenne pásky im celkom fajn jazdili,musia byt asi precízne nalepené. Lebo videl som dráhy všelijakých"majstrov".A riadne zmršené.
Zostávam s prianím príjemného víkendu.Harry
Petre,diky za info.
Zaujal ma Tvoj pohlad na SCX systém riešenia vyhýbok v dreve.Takto som si to predstavoval aj ja,proste sa pohrat s drážkou.Perfektne zalakovat nejakym tvrdým dvojzložkovým lakom,aby drážka mala životnost.A vyuzit ten kolik.
Preto som spominal ten nový SCX kový systém Wos,lebo to by na to moje jazdenie mohlo stačit.Pre mna je to drevo zaujímavé tým,že sa na nom dá perfektne zabavit modelovaním.Nechcem len jazdit,chcem sa aj bavit.Forma relaxu. Krčma ma už nebaví.
Co som videl videá na trbke,medenne pásky im celkom fajn jazdili,musia byt asi precízne nalepené. Lebo videl som dráhy všelijakých"majstrov".A riadne zmršené.
Zostávam s prianím príjemného víkendu.Harry
Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?
Ahoj, já to SCX v dřevě někde viděl, myslím na nějakém webu v USA- Než si hrát s drážkou ve dřevě, tak bych ten detail výhybky spíš udělal z plastu a do drážky vložil.
Co se týká toho vyřádění, hodně modelářů plast dokáže elegantně zabudovat do terénu a povrch po laku a patině vypadá dokonale. A díky tomu se dá ušetřit i za krajnice a můžeš se soustředit na modelařinu okolo.
Jinak nedělám si patent na rozum, leckdo to může vidět jinak, ale já osobně nepovažuji SCX Digital za nejlepší z běžně dostupných digitálních systémů.
Pokud bych se rozhodoval, tak bych vybíral mezi Scalextric a Carrera. Možnost spolupráce s Oxygen, nebo Scorpius je jenom bonbónkem navrch :-)Jak bude vypadat WOS je otázka, zatím jsem neviděl nikde víc, než powerpoint prezentaci.
Co se týká toho vyřádění, hodně modelářů plast dokáže elegantně zabudovat do terénu a povrch po laku a patině vypadá dokonale. A díky tomu se dá ušetřit i za krajnice a můžeš se soustředit na modelařinu okolo.
Jinak nedělám si patent na rozum, leckdo to může vidět jinak, ale já osobně nepovažuji SCX Digital za nejlepší z běžně dostupných digitálních systémů.
Pokud bych se rozhodoval, tak bych vybíral mezi Scalextric a Carrera. Možnost spolupráce s Oxygen, nebo Scorpius je jenom bonbónkem navrch :-)Jak bude vypadat WOS je otázka, zatím jsem neviděl nikde víc, než powerpoint prezentaci.
Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?
Tak vidíte nekecal jsem....
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?
Ahoj.
[quote="Petr L"]Ahoj, já to SCX v dřevě někde viděl, myslím na nějakém webu v USA- Než si hrát s drážkou ve dřevě, tak bych ten detail výhybky spíš udělal z plastu a do drážky vložil.
Pri SCX princípe by to bolo výborné riešenie.Nad tým podumám.
Majitelia SCX asi nepadli na hubu len tak pre nič zanič.U tohto systemu ma zaujal len sposob ako by sa dal celkom slušne využit na dreve./Pre mna drevo znamena MDF dosky,nie drevodráhy ako ich ponímajú úplní drážkový pacienti,mne este presnú diagnozu určia ale o tom v inom vlakne od Rumova./
Nuž,čaká ma ešte dlhá cesta,kým mojej starej z kuchyne cez spálnu prefrčí prvý model.
Diky,Harry
[quote="Petr L"]Ahoj, já to SCX v dřevě někde viděl, myslím na nějakém webu v USA- Než si hrát s drážkou ve dřevě, tak bych ten detail výhybky spíš udělal z plastu a do drážky vložil.
Pri SCX princípe by to bolo výborné riešenie.Nad tým podumám.
Majitelia SCX asi nepadli na hubu len tak pre nič zanič.U tohto systemu ma zaujal len sposob ako by sa dal celkom slušne využit na dreve./Pre mna drevo znamena MDF dosky,nie drevodráhy ako ich ponímajú úplní drážkový pacienti,mne este presnú diagnozu určia ale o tom v inom vlakne od Rumova./
Nuž,čaká ma ešte dlhá cesta,kým mojej starej z kuchyne cez spálnu prefrčí prvý model.
Diky,Harry
Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?
I velké dráhy jsou dnes z MDF, dělá to tak většina výrobců včetně Slotfire a MB Slot atd. Není to o pacientech, je to prostě nevjvhodnější materiál. Zajímavé je, jak řeší povrch MB Slot, nefrézují díly z čisté MDF, ale používají desky, které mají z výroby povrch z černého melaminu. Není to nejlevnější cesta, ale výsledek je dokonalý:
https://www.facebook.com/pages/MB-SLOT- ... 28?fref=nf
Osobně u SCX mám největší problém s tím, že je při konverzi modelů nutné radikálně předělat celou přední část podvozku. U ostatních systémů stačí někam do auta nacpat tišták ( Ninco ) a zajistit aby koukala ve správném místě dioda z podvozku ven ( Carrera , Scalextric )
https://www.facebook.com/pages/MB-SLOT- ... 28?fref=nf
Osobně u SCX mám největší problém s tím, že je při konverzi modelů nutné radikálně předělat celou přední část podvozku. U ostatních systémů stačí někam do auta nacpat tišták ( Ninco ) a zajistit aby koukala ve správném místě dioda z podvozku ven ( Carrera , Scalextric )
Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?
Ano Petre,rozumiem.
Velke drahy sa robia z dielov presne na mieru,Viac firiem tusim robi z ciernej melaminky,v spojeni s pocínovanym vrkočom to fakt elegantne vyzera.
Otazka. Lakuju alebo farbia drážky vo vnútri aby boli čo najhladšie?
Osobně u SCX mám největší problém s tím, že je při konverzi modelů nutné radikálně předělat celou přední část podvozku. U ostatních systémů stačí někam do auta nacpat tišták ( Ninco ) a zajistit aby koukala ve správném místě dioda z podvozku ven ( Carrera , Scalextric )
Zase som snád o niečo dalej.Takže system Ninco/Carre..,Scale.../ pracuje na principe optočlenov? Pomocou snimačov na drahe a diody na aute je ovladaný flipper?
Petre,preto pišem takto v predstihu,lebo už mi je jasné,že si budem musiet vybrat cestu.Pri SCX budem muset jazdit asi len modely SCX,aj ked všetko je riešitelné.Ale ako píšem,necítim sa na pájku,a skôr zvladnem úpravu drážky ála SCX.
Diky .Harry
Velke drahy sa robia z dielov presne na mieru,Viac firiem tusim robi z ciernej melaminky,v spojeni s pocínovanym vrkočom to fakt elegantne vyzera.
Otazka. Lakuju alebo farbia drážky vo vnútri aby boli čo najhladšie?
Osobně u SCX mám největší problém s tím, že je při konverzi modelů nutné radikálně předělat celou přední část podvozku. U ostatních systémů stačí někam do auta nacpat tišták ( Ninco ) a zajistit aby koukala ve správném místě dioda z podvozku ven ( Carrera , Scalextric )
Zase som snád o niečo dalej.Takže system Ninco/Carre..,Scale.../ pracuje na principe optočlenov? Pomocou snimačov na drahe a diody na aute je ovladaný flipper?
Petre,preto pišem takto v predstihu,lebo už mi je jasné,že si budem musiet vybrat cestu.Pri SCX budem muset jazdit asi len modely SCX,aj ked všetko je riešitelné.Ale ako píšem,necítim sa na pájku,a skôr zvladnem úpravu drážky ála SCX.
Diky .Harry
Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?
Drážku někdo lakuje, někdo ne, dobře vyfrézovaná je hladká dost.
Co se týká vlastního systému, to je na založení jiného vlákna, ale doporučil bych si přečíst knížku Digital Slot Car Racing od Dave Chang.
Je sice z roku 2011, takže není zcela aktuální, ale pro představu, jak digitální systémy fungují a jaký je v nich rozdíl je dokonalá. Až se rozkoukáš, těch pár změn a inovací lehce zvládneš.
Je tam na konci i kapitola o digitálu na dřevě
Co se týká vlastního systému, to je na založení jiného vlákna, ale doporučil bych si přečíst knížku Digital Slot Car Racing od Dave Chang.
Je sice z roku 2011, takže není zcela aktuální, ale pro představu, jak digitální systémy fungují a jaký je v nich rozdíl je dokonalá. Až se rozkoukáš, těch pár změn a inovací lehce zvládneš.
Je tam na konci i kapitola o digitálu na dřevě
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?
Nechci kazit Tvé nadšení, ale ještě než začneš řešit systémy atd. měl by sis zodpovědět několik, zdánlivě jednoduchých, otázek.
- Jaký máš k dispozici prostor a budeš mít tento prostor k dispozici i za několik let?
- Chceš víc času trávit konstrukcí a stavbou a nebo chceš víc jezdit?
- Kolik věcí zvládneš sám a v kolika budeš závislý na někom jiném?
- Kolik máš k dispozici finančních prostředků?
Nevím ze které části Slovenska jsi, ale možná by Ti neškodil výlet do Revúce. Přes SZ se případně spoj s užvatelem kael.
Osobně, než bych se pustil do projektu, který není vůbec běžný (digital ve dřevu), bych si koupil nějaký základní set, třeba i digi. A na něm si vyzkoušel všechny jeho aspekty. Od jeho fungování - slabá a silná místa, úprava aut, digitalizace jiných značek atd.
- Jaký máš k dispozici prostor a budeš mít tento prostor k dispozici i za několik let?
- Chceš víc času trávit konstrukcí a stavbou a nebo chceš víc jezdit?
- Kolik věcí zvládneš sám a v kolika budeš závislý na někom jiném?
- Kolik máš k dispozici finančních prostředků?
Nevím ze které části Slovenska jsi, ale možná by Ti neškodil výlet do Revúce. Přes SZ se případně spoj s užvatelem kael.
Osobně, než bych se pustil do projektu, který není vůbec běžný (digital ve dřevu), bych si koupil nějaký základní set, třeba i digi. A na něm si vyzkoušel všechny jeho aspekty. Od jeho fungování - slabá a silná místa, úprava aut, digitalizace jiných značek atd.