Úprava Ites podvozku ITO 010
Úprava Ites podvozku ITO 010
Já vím, že to je úplně jiná kategorie a na modelářském fórum by to nemělo být, ale myslím si, že jako startovací modelářský
počin pro děti to může zaujmout. Myslím, že jsme s Milanem udělali maximum, čudlíky sedí pevně v kostkách, podvozek
slušně jezdí ale jediná vada na kráse je motorek, který někdy dělá problémy při stavbě hlavně co se týká pevnosti a propojení boků.
Pořád jsem přemýšlel, jestli to nechtělo jiný motorek, aby se mohl lépe zakrytovat, ale v podvozku je klasika, takže to
chce něco jiného. No a napadlo mně vytisknout kostku, která se na motorek položí, bude výškově navazovat na kostky,
které jsou součástí blatníků a vyplní střed, aby se kolem něj dalo cokoliv postavit.
Vyšel mi z toho modul 4 x 4 čudlíků, 32 x 32 x 19 mm. Pokud se tato kostka obestaví dalšími kostkami, tak perfektně drží,
ale je možno ji upevnit 4 šroubky, proto jsou tak průběžné otvory, přes které se dají shora vyvrtat do desky otvory.
Kdo si tento podvozek koupil a má zájem, napište mi a rád Vám pošlu tiskový soubor.
počin pro děti to může zaujmout. Myslím, že jsme s Milanem udělali maximum, čudlíky sedí pevně v kostkách, podvozek
slušně jezdí ale jediná vada na kráse je motorek, který někdy dělá problémy při stavbě hlavně co se týká pevnosti a propojení boků.
Pořád jsem přemýšlel, jestli to nechtělo jiný motorek, aby se mohl lépe zakrytovat, ale v podvozku je klasika, takže to
chce něco jiného. No a napadlo mně vytisknout kostku, která se na motorek položí, bude výškově navazovat na kostky,
které jsou součástí blatníků a vyplní střed, aby se kolem něj dalo cokoliv postavit.
Vyšel mi z toho modul 4 x 4 čudlíků, 32 x 32 x 19 mm. Pokud se tato kostka obestaví dalšími kostkami, tak perfektně drží,
ale je možno ji upevnit 4 šroubky, proto jsou tak průběžné otvory, přes které se dají shora vyvrtat do desky otvory.
Kdo si tento podvozek koupil a má zájem, napište mi a rád Vám pošlu tiskový soubor.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Úprava Ites podvozku ITO 010
Ano, překlenout ten prostor tak, aby model či hračka nějak držel, je docela obtížné i pro dospělého. Nějaký podobný díl jsem měl v dlouhodobém horizontu naplánovaný. Když už je ale možné o takový díl požádat, tak bych o něj rád požádal.
A proč by to nemělo sem na fórum patřit? Přece to tu není modelářské fórum, ale fórum o autodráze a ten podvozek je na autodráhu...
A proč by to nemělo sem na fórum patřit? Přece to tu není modelářské fórum, ale fórum o autodráze a ten podvozek je na autodráhu...
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Re: Úprava Ites podvozku ITO 010
Patří sem cokoliv, co se týká autodráhy.
Škoda, že něco podobného nebylo k mání někdy před 50 lety, kdy autodráha byla v popředí zájmu.
Škoda, že něco podobného nebylo k mání někdy před 50 lety, kdy autodráha byla v popředí zájmu.
Re: Úprava Ites podvozku ITO 010
Nechal jsem se inspirovat modelem a celý blok jsem si upravil k obrazu svému, tedy, že jsem celý blok prodloužil o jednu řadu před motorek, aby bylo možné ho ukotvit do prvních výstupků podvozku. Současně jsem kvůli lepšímu tisku celý dílec rozdělil na několik kusů a vytvořil jsem montážní spoj díra/kolík. Po vytisknutí drží i bez použití lepidla.
Kdo by měl zájem, tak jsem soubory umístil zde:
https://www.printables.com/cs/model/726 ... yti-motoru
Kdo by měl zájem, tak jsem soubory umístil zde:
https://www.printables.com/cs/model/726 ... yti-motoru
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Re: Úprava Ites podvozku ITO 010
Určitě další zajímavá vychytávka, jen se omezuje prostor pro případnou figurku pilota, ale
proč ne. To už je krůček ke konstrukci svých vlastních modelů na podvozek, jako jsou moje karoserie hot rods,
nebo trucky či hasičský speciál.
proč ne. To už je krůček ke konstrukci svých vlastních modelů na podvozek, jako jsou moje karoserie hot rods,
nebo trucky či hasičský speciál.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Úprava Ites podvozku ITO 010
Povzbuzen zájmem jednoho modeláře jsem upravil tuto kostku aby neseděla na podvozku jako sarkofág.
Snížil jsem ji o 3 mm, což je výška placatých kostek LEGO a udělal jsem výřez pro kabely a aby to opravdu nikde nedrhlo, snížil jsem tloušťku horní stěny
na 2 mm. Tím pádem standartní blatníky jsou o ty 3 mm výše jako je kostka a mohou se lépe propojit s dalšími díly, jak jsem naznačil na obrázku.
Myslím si, že toto řešení je ještě lepší, jako předchozí kostka a zlepší stavbu karoserie.
A ještě k tisku, tisknu to tak, jak to leží, lehce se vyloupnou podpěry a i horní strana je čistá a drží na ni velmi dobře klasické kostky.
Snížil jsem ji o 3 mm, což je výška placatých kostek LEGO a udělal jsem výřez pro kabely a aby to opravdu nikde nedrhlo, snížil jsem tloušťku horní stěny
na 2 mm. Tím pádem standartní blatníky jsou o ty 3 mm výše jako je kostka a mohou se lépe propojit s dalšími díly, jak jsem naznačil na obrázku.
Myslím si, že toto řešení je ještě lepší, jako předchozí kostka a zlepší stavbu karoserie.
A ještě k tisku, tisknu to tak, jak to leží, lehce se vyloupnou podpěry a i horní strana je čistá a drží na ni velmi dobře klasické kostky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Úprava Ites podvozku ITO 010
No dle mého názoru má to první provedení lepší využití, než to nové. Důvody jsou následující:
1. Tím, že ten původní kryt je ve stejné výšce s blatníky, tedy má dvojnásobnou výšku standardní kostky, je možné přímo propojit kryt a blatníky s bočnicemi a nemusí se vkládat další vrstva desek tloušťky 3 mm.
2. Nevím, jak ostatní, ale při skládání mám většinou nedostatek úzkých desek tloušťky 3 mm (příklad 1x4 výčnělky) a proto se snažím skládat tak, abych použil pokud možno dílky lega se standardní výškou, tedy 9 mm. U nového provedení totiž u bočnic budu muset použít dvě patra těchto úzkých 3mm kostek, abych dorovnal kryt a mohl pak provázat bočnice s blatníky a krytem motoru. Což se mně jeví jako nevýhodné.
Obhajoba mého řešení, tedy té jedné řady navíc před motorkem:
1. Místo pro řidiče zas až tak moc neomezuju. Dle mé konstrukční školy řidiči většinou sedí blíž přední nápravě a trochu výš.
2. Ruku na srdce, ta první řada výčnělků před motorkem se moc využít nedá. Vedení drátků, umístění odporu i vyčnívající hřídelka motorku v tomto prostoru vylučuje položení kostky lega. Tím, že jsem tento prostor překlenul, tak jsem vlastně přidal další místo na propojení. Současně jsem celý kryt lépe ukotvil na podvozek a to bez použití vrutů, či šroubů.
3. To, že mám rozděleno na dva kusy, je dáno pouze mým odporem k podpěrám.
4. Ta fotka s vloženou deskou mezi blatníky mě ještě navádí k myšlence prodloužit desku o pole 2x2 výčnělky nad oblast převodu, abych to propojil ještě lépe...
1. Tím, že ten původní kryt je ve stejné výšce s blatníky, tedy má dvojnásobnou výšku standardní kostky, je možné přímo propojit kryt a blatníky s bočnicemi a nemusí se vkládat další vrstva desek tloušťky 3 mm.
2. Nevím, jak ostatní, ale při skládání mám většinou nedostatek úzkých desek tloušťky 3 mm (příklad 1x4 výčnělky) a proto se snažím skládat tak, abych použil pokud možno dílky lega se standardní výškou, tedy 9 mm. U nového provedení totiž u bočnic budu muset použít dvě patra těchto úzkých 3mm kostek, abych dorovnal kryt a mohl pak provázat bočnice s blatníky a krytem motoru. Což se mně jeví jako nevýhodné.
Obhajoba mého řešení, tedy té jedné řady navíc před motorkem:
1. Místo pro řidiče zas až tak moc neomezuju. Dle mé konstrukční školy řidiči většinou sedí blíž přední nápravě a trochu výš.
2. Ruku na srdce, ta první řada výčnělků před motorkem se moc využít nedá. Vedení drátků, umístění odporu i vyčnívající hřídelka motorku v tomto prostoru vylučuje položení kostky lega. Tím, že jsem tento prostor překlenul, tak jsem vlastně přidal další místo na propojení. Současně jsem celý kryt lépe ukotvil na podvozek a to bez použití vrutů, či šroubů.
3. To, že mám rozděleno na dva kusy, je dáno pouze mým odporem k podpěrám.
4. Ta fotka s vloženou deskou mezi blatníky mě ještě navádí k myšlence prodloužit desku o pole 2x2 výčnělky nad oblast převodu, abych to propojil ještě lépe...
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Re: Úprava Ites podvozku ITO 010
Jirko, napsal jsem, že pouze si zkouším možnosti. Abych to dokázal, vytiskl jsem si dvě kostky, které mi kryjí přední magnety a kabely k motorku.
Jedna je krátká, druhá dlouhá. V každém případě Ti děkuji za Tvou iniciativu a snad to pomůže někomu k lepší stavbě.
Jedna je krátká, druhá dlouhá. V každém případě Ti děkuji za Tvou iniciativu a snad to pomůže někomu k lepší stavbě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Úprava Ites podvozku ITO 010
Prodloužil jsem a toto je výsledek.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Úprava Ites podvozku ITO 010
Tak to je moje rodinka.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.