Škoda Favorit z Itesu jako rallye model

aneb co všechno může jezdit na autodráze
Zpráva
Autor
model
Příspěvky: 1295
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Škoda Favorit z Itesu jako rallye model

#1 Příspěvek od model » 12 čer 2023, 18:09

Nechci vést diskuzi o tom, jaký je Favorit od Itesu, jak mohl být lépe vyřešen podvozek, aby to nevypadalo jako telefon z bakelitu.
Pravdou však je, že se prodalo dost kusů a poslední modely svítí, či u policejního vozu i bliká maják, což je hlavně pro děti přitažlivé.
No a výrobu těch světelných modulů dělá pán, který se v dobách minulých účastnil rallye závodů a prosil Patrika Ulče, který zajišťuje výrobu
všech modelů ve firmě, jestli by nešlo navrhnout a vytisknout na 3D tiskárně několik doplňků, které by se mohly upevnit na karoserii
a auto by získalo punc závodního vozu. Měl představu, že by se rozšířily blatníky, dozadu se dalo velké křídlo a na přední kapotu kaplička
se světly. K tomu čiré zasklení a v kokpitu posádka. Patrik mně poprosil, jestli bych se na to nepodíval, poslal tři karoserie bez podvozku,
u jedné byly nalepeny blatníky a křídlo, abych měl jakýsi mustr. Takže zpět do historie - hledal jsem na internetu obrázky Favorita jako rallye vůz a
mluvil jsem s Viktorem Mechlem, který jezdí historiky rallye a shodli jsme se na tom, že Favorit neměl nikdy rozšířené blatníky, někdy malé křídlo nad víkem kufru
a 4 světla na trubkové konstrukci upevněné na přední části haubny. No a protože jsem si již dříve postavil Favority ze stavebnice Směr, měl jsem i nakreslený vnitřní
bezpečnostní rám. Ten jsem jen rozměrově upravil podle fotografií, které jsem si stáhnul, ale největší bomba je kokpit, který jsem měl od Milana Šůly no a potom
to čiré zasklení. U tohoto bílého není, protože tam bylo tmavé a nechal jsem to všechno v syrovém stavu.
A protože jsem hračičkář, tak jsem si nakreslil a vytiskl moji verzi středové části podvozku a k tomu správné rallye disky. Pneumatiky jsou ITES zadní se vzorkem.
Držák světel není přesně modelový, protože jsem musel upravit rozměr, aby se pouze zasunul do otvorů v nárazníku, zadní křídlo se přilepí, je tam dostatečná dosedací plocha, tak to není složité
a vnitřní rám se v zeslabených místech opatrně ohne, vyformuje se do karoserie a po nasunutí zasklení se přilepí oboustrannou páskou ze spodní strany střechy.
Kokpit se musí mírně ostříhat, zasune se do karoserie a přilepí se přední část lepící páskou ke kapotě ze spodní strany.
Měl jsem od Patrika zbytky obtisků pro Národní formule, tak jsem je nalepil na karoserii zhruba v duch tehdejšího designu.
V každém případě to auto pořádně prokouklo a snad se bude líbit v Plzni.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

model
Příspěvky: 1295
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Škoda Favorit z Itesu jako rallye model

#2 Příspěvek od model » 12 čer 2023, 18:10

No a toto je sada doplňků pro tento model, včetně středové části podvozku, který se nemusí řešit a použije se ten původní.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

model
Příspěvky: 1295
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Škoda Favorit z Itesu jako rallye model

#3 Příspěvek od model » 12 čer 2023, 18:18

Světla si můžete postavit ve dvou variantách, ta první je bez rámečku jen s nálepkou HELLA, ta druhá po nalepení stříbrné fólie a přilepí
kulatý rámeček a do něj kápne bílé akrylátové lepidlo na dřevo tak, aby udělalo mírný hrbolek. Nechá se to pořádně zaschnout a máte
dokonalé zasklení.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
hydrostar
Příspěvky: 103
Registrován: 08 lis 2014, 19:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Favorit z Itesu jako rallye model

#4 Příspěvek od hydrostar » 12 čer 2023, 18:49

Tak to vypadá velmi dobře!
A to se bude dát koupit?
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...

model
Příspěvky: 1295
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Škoda Favorit z Itesu jako rallye model

#5 Příspěvek od model » 12 čer 2023, 20:56

Pokud vím, tak firma Ites nechala vyrobit formu na ochranný vnitřní rám a sadu doplňků - volant, řadící páka, brzda, hasící přístroj, hlavička pilota a má lexanové kokpity.
Jediné, co by se muselo tisknout na resinu, to kvůli kvalitě tisku je přední držák světel a světla. A teď nastává problém, dát na trh tuto novinku s tím že si ji koupí 4 až 5 zákazníků ?
Je to stejné jako se čtyřmi staronovými modely - formulemi Tyrrell 005, Renault a Ligier a s novinkou Porsche 917. Žádná prodejní smršť a to v současné ekonomické situaci není
moc příjemné. Možná by stálo za úvahu prodávat tyto díly jako doplňkový set na e-shopu a ať si každý doma auto upraví.
Já si postavil vedle Itesáckého tři Favority ze stavebnice Směr a dá se s tím krásně vyblbnout.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
hydrostar
Příspěvky: 103
Registrován: 08 lis 2014, 19:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Favorit z Itesu jako rallye model

#6 Příspěvek od hydrostar » 13 čer 2023, 10:47

Já mám na mysli samozřejmě ten set. Ne celé auto.
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...

HonzaS
Příspěvky: 552
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Škoda Favorit z Itesu jako rallye model

#7 Příspěvek od HonzaS » 14 čer 2023, 07:20

Vzhledově to vypadá zajímavě, ty doplňky a dekály rozbily tu nudnou masu a auto pohledově trochu zmenšily, čímž eliminovaly i trochu nemodelové měřítko. Sice celá technická koncepce logicky zůstává beze změny (3mm osy, naražený převod a plastové disky), ale navenek jde určitě o velmi pozitivní změnu. Vlastně nechápu, proč původní majitelé v době zvýšeného zájmu o autodráhu nešli do podobných změn a utápěli se zbytečně ve vývoji nesmyslných projektů a nereálných slibů.
Nevím, jestli si dnes někdo koupí celé auto, ale o ten rozšiřující set by mohl být zájem. Zůstává ale zásadní otázka, kolik aut nebo setů je nutné prodat zákazníkům, aby došlo alespoň k úhradě souvisejících nákladů (záměrně se nezmiňuji o potenciálně nutné reklamě). Myslím, že z hlediska současné reality něco naznačují i nízké prodeje inovovaných modelů. Jen z entuziasmu majitele firma dlouhodobě žít nedokáže.

mibar
Příspěvky: 31
Registrován: 24 bře 2021, 11:27

Re: Škoda Favorit z Itesu jako rallye model

#8 Příspěvek od mibar » 14 čer 2023, 18:54

Přes skvělou práci Pavla a jeho snahu pomoci starším věcem navrátit a vylepšit jejich funkčnost, se mi vetřela jedna otázka. Kde jsou formy na Tatraplan sport a Tatra 607? Ty auta vypadala krásně a "z krabičky" jezdila velmi dobře. Prodávala se okolo 1400 Kč a nedávno se na aukru jeden Tatraplan sport vydražil za 12 tis. Je to jen moje myšlenka co mi přelétla vy mysli, pozadí problému je asi někde jinde a nevidím do něj, ale co kdyby ...

model
Příspěvky: 1295
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Škoda Favorit z Itesu jako rallye model

#9 Příspěvek od model » 14 čer 2023, 22:36

Michale, Tvou poznámku jsem konzultoval s Mirkem Kotíkem a bylo mi řečeno, že tyto modely byly odlévány do formy a potom pokračovala klasická modelářská práce - opracování, tmelení broušení a nástřik
a polepy. Což by bylo vyjádřeno penězi bylo v nákladech za 2 - 3 tisíce korun. A co prodejní cena? Jenže v naších českých vodách by si tento model koupilo kolik zájemců ? Totéž je i případ Porsche 917. Konečně trochu modelové zbarvení, kvalitní podvozek, velmi slušná adjustace v krabičce a prodej nic moc včetně žádné odezvy na Fóru.

standa
Příspěvky: 18
Registrován: 25 pro 2016, 16:49

Re: Škoda Favorit z Itesu jako rallye model

#10 Příspěvek od standa » 30 čer 2023, 14:14

Zdravím všechny příznivce drážky a stavitelé Favoritů zvlášť. Pavle ten podvozek na Fafina je úplně TOP. Protože se mi Tvoje Rallyova úprava Fafina moc líbila...stejně jako všechny Tvoje auta...poprosil jsem Zdeňka Janoše zda by od Tebe nesehnal STL ka k vytištění všech komponentů pro přestavbu. Vytištěno v pohodě i když jsem začátečník. No a teď to hlavní proč píšu a co mne při zkušební montáži překvapilo. Když jsem zkušebně poskládal vyřezany podvozek stavebnice a tištěné šasi překvapilo mne jak hluboko utopený motor je vůči podlaze modelu. Nedalo mi to a zkusil jsem nasadit díl interieru se sedačkami. No a po malé úpravě se i tento díl dá použít!!! Vyříznutí vyztuhy uprostřed a trochu i část zadní sedačky a všechno sedí a dovnitř interiéru kouká jen malá část motoru který je teď vlastně umístěny pod zadní sedačkou. Perfektní práce. 👍

Odpovědět