FlySlot - Test Corvette C5R

Odpovědět
Zpráva
Autor
Vítek

FlySlot - Test Corvette C5R

#1 Příspěvek od Vítek » 17 pro 2013, 21:16

Test Corvette C5R FlySlot

Předloha

Corvetta ve verzích C5 - R nebo C6 – R je velmi častou předlohou pro dráhové modely u mnoha výrobců. Je to logické, neboť auto se úspěšně pohybuje na okruzích v mnoha různých závodech a předlohách.
Předlohou tohoto modelu od firmy FlySlot je Corvette C5 – R týmu Pacific Coast Motorsports. Auto s číslem 5 a s posádkou Alex Figge, Ryan Dalziel a Dave Empringham se v roce 2005 zúčastnilo závodu ALMS 12h Sebring a skončilo na 10. místě (46 kol za vítězem).
01.png
02.png
Provedení

Model má ve svém názvu Racing, takže detailní provedení a porovnání s předlohou není to nejdůležitější. Přesto je nutné říct, že model tvarově kopíruje skutečnou Corvettu. Zda odpovídá přesně měřítku 1:32 nebylo posuzováno. Na karosérii nechybí ani provedení detailů, například mřížek, avšak některé části karosérie jsou podřízeny funkčnosti závodní verze a to s ohledem na funkčnost i na váhu karosérie. To je nejvíce patrné na absenci předních sloupků střechy karosérie. Na dotaz dovozce, proč tomu tak je, bylo odpovězeno, že z důvodu lepšího krutu karosérie. Naznačení tohoto sloupku barvou by nebylo na škodu. V zásadě lze konstatovat, že žádný z polepů nechybí, při pečlivém prohlížení se však najdou drobné chybičky. Kokpit je lexanový v černém provedení a není nabarvený. Přilba je nasazena samostatně, je modelová, za což lze výrobce pochválit. Sluneční clona na předním skle není. Inserty v kolech neodpovídají předloze, avšak jsou kovové a to se vidí velmi málo.
03.png
05.png
06.png
07.png
08.png
Poslední poznámkou k vnějšímu vzhledu karosérie je, že rozvor podvozku je mírně větší vůči vykrojením blatníků karosérie. To je patrné i z fotografie. Po testu byl upraven přední gumový silenblok motorové klece. Jeho uvolněním se klec posunula vpřed a tato vada se výrazně korigovala.
09.png
Technický popis

Karosérie je k podvozku připevněna třemi klasickými vruty. Motor typu Long Can (parametry nejsou uvedeny) je uložen v kleci uchycené do podvozku ve třech bodech, v přední části pomocí gumového silenbloku a na bocích pomocí pružin. Výrobce jinou tvrdost pružin nenabízí, ale tu lze nastavit jejich přitažením nebo podložením. Převod je typu inline, má 24 zubů a je kombinací duralu a plastu. Pastorek je plastový a má 9 zubů. Ložiska jsou kovová, pravděpodobně bronzová.
Přední i zadní disky, včetně pneumatik jsou stejné. Materiál disků je dural. Je zajímavé, že tytéž disky a to včetně insertů, používal na své racing verze výrobce Fly / GB. Pneumatiky jsou dle poznatků z broušení pravděpodobně na bázi silikonu. Osy jsou standartního průměru 3/32. U přední osy je možné horizontální nastavení pomocí imbus šroubů M2. Model není osazen žádným magnetem, ale konstrukce podvozku jeho použití umožňuje. Podvozek byl rovný, do karosérie šel přišroubovat přesně, z vizuálního pohledu vzhledem k jeho výrobní kvalitě a provedení nejsou námitky.
10.png
11.png
12.png
13.png
14.png
Jízdní vlastnosti.

Před testem jízdních vlastností byly na Corvettě provedeny následující úpravy:
1. Přilepení pneumatik a jejich zabroušení.
2. Přeleštění os.
3. Vlepení zadních ložisek do klece.
4. Přišroubování motoru do klece pomocí dvou šroubů M2. Otvory v kleci byly připravené z výroby.
5. Nové usazení kokpitu včetně obstřihnutí. Z výroby vsazen křivě a při silném propružení dřelo zadní kolo o kokpit
6. Upravení původních šroubů pro přichycení podvozku ke karosérii tak, aby při jejich povolení vznikla přiměřená vůle mezi podvozkem a karosérií.
7. Protažení zadních ložisek výstružníkem.

Poznámka: pneumatiky byly přilepeny vzhledem k testování na dřevěné dráze, před přilepením a obroušením nevykazovaly nadměrnou házivost. Kokpit byl z výroby špatně obstřihnut a jednalo se o vadu testovaného kusu.

Model byl testován na dřevěné a prakticky suché dráze v Luhačovicích. V základním osazení byly, i přes provedené doladění, jízdní vlastnosti ne zcela vyhovující. To se dalo ale předpokládat. Bylo to především zásluhou nevhodných pneumatik. Originální pneumatiky budou asi vhodnější při použití na plastových dráhách. Za zmínku a pochvalu stojí bez problémů fungující a tichý převod. Byly ale obavy o výdrž plastového pastorku na namazané dráze a při použití jiných pneumatik. Po odjetém závodě v Olomouci pastorek a ani převod nevykazovaly žádné známky poškození.

Následně byla zadní kola nahrazena Air disky s osazením pneumatikami P6, od jiného výrobce. Jejich použití znamenalo jednoznačný posun k lepšímu. Auto se zklidnilo a na dráze začalo držet stopu, smyk šel lehce korigovat. Jediný problém byl s vyjížděním z drážky při akceleraci ve výjezdu ze zatáčky. Ale to bylo vyřešeno dovážením modelu v přední části. Po těchto úpravách se stalo z modelu pěkně jezdící autíčko, které má v sobě ještě další potenciál ke zlepšení, samozřejmě limitující faktor je in-line uložení motoru. Určitě by stálo za to vyměnit vodítko za vyšší (pokud to drážka použité dráhy dovolí) a použítí předních pneumatik typu Zero Grip by jízdní vlastnosti zcela určitě ještě vylepšilo. Další prostor je v doladění a výškové seřízení uložení přední osy, volby převodového poměru, dovážení a nastavení tuhosti pružin uložení motorové klece.
Přesto, že zmiňované úpravy vypadají docela rozsáhle, tak jsou prakticky běžné a shodné i pro jiné modely jiných výrobců. V tomto směru model od FlySlot nijak nevybočuje. Po testování i odjetém závodě nic na modelu neprasklo ani neupadlo. Při rozhodování, kterou Corvettu koupit, určitě stojí za úvahu.

Technické parametry:

Délka: 146 mm
Šířka přes zadní blatníky: 63 mm
Šířka přes přední blatníky: 61 mm
Výška: 53 mm
Rozvor: 82 mm
Průměr a šířka zadních kol: 19,4 / 9,3 mm
Průměr a šířka předních kol: 19,4 / 9,3 mm
Světlost: 1,8 mm
Vzdálenost zadní osa – přední hrana vodítka: 105 mm
Váha modelu: 89,2 g
Váha karosérie včetně interiéru: 19,2 g
Uloženi motoru: In-line, odpružená tříbodová klec motoru
Motor: Long-can
Převod-kombinace duralu a plastu ( uchycení šroub M2 ): 24 zubů, průměr 13,6 mm
Pastorek-plastový: 9 zubů, průměr 5,5mm
Disky-duralové ( uchycení šroub M2 ): průměr 15,9/13,6 mm, šířka 8,3/5,3 mm,
Osy: ocelové, průměr 3/32 mm, délka 54 mm
Zadní ložiska: bronzové, průměr a šířka uložení 5,0/2,4 mm
Vodítko: délka 20,2 mm, výška 7 mm

Napsal: Vítek a Miloš
Fotografoval a testoval: Miloš
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět