Stránka 1 z 1

Fiat vs Ferrari

Napsal: 13 říj 2015, 12:51
od Pavel 128
Třetí víkend v září vyhrálo v Singapuru Ferrari... v Bělé pod Bezdězem však bylo poraženo :) .

V sobotu 19. 9. jsem po roce oprášil svůj závodní vůz Fiat 128 Rally Gr.2 a svezl se na klubové soutěži RZ Bělá pod Bezdězem. Akce se pořádala na zkušební rychlostní zkoušce, kterou využívá k testům Škoda Motorsport a také se na ní odehrávají předsezónní testy před MČR Rallye. Sešlo se nás dvacet, z toho zhruba osm s ambicemi na bednu v absolutním pořadí. Účastníci měli k dispozici jeden pomalý průjezd pro seznámení s tratí a případně k napsání rozpisu, dva měřené tréninky a tři hodnocené ostré jízdy. Hodnotil se nejrychlejší čas z těchto tří měřených průjezdů, takže pro zařazení do klasifikace stačil teoreticky jen jeden průjezd. Závoďák jednou za rok vytáhnu, ale tentokrát, po deseti letech, jsme vyrazili s manželkou, napsali poctivě rozpis, zapnuli intercom… a bylo to znát. Kromě prvního měřeného tréninku, kdy jsme předvedli show pro diváky, hodiny a výlet mimo trať (nasazovači nikde :? ), trať jsem pak musel osobně pozametat :D , to bylo pořád lepší a lepší. Takže se nám podařilo vyhrát, což ale není tak zajímavé jako to, koho se nám podařilo porazit. Pilot Ferrari 308 GTB rozhodně nepřijel pouze předvést svůj stroj divákům ale tvrdě šel po vítězství a snažil se své Ferrari umístit na vrchol potravního řetězce, kam v koncernu FIAT tato značka nesporně patří… Vždy byl o vteřinu pozadu. Po mé třetí hodnocené jízdě, kdy jsme s manželkou poskládali takřka dokonalé kolo, jsme Ferrari naložili čtyři vteřiny, jeho pilot prohlásil že jsem magor a už do třetí jízdy nenastoupil a spokojil se se stříbrem. Samozřejmě je obdivuhodné že auto takovéto hodnoty byl ochoten ostře prohnat a celou akci výrazně zatraktivnit. Všichni ostatní se shodli, že by něco takového z garáže nevytáhli ani při špatné předpovědi počasí. Jinak Ferrari 308 GTB bylo na přelomu 70 a 80 let častým zjevem na Evropských Rallye (viz krásný model Scalextric) a to včetně šotolinových soutěží. Kamarád Pavel, který se mi o auto poslední dobou stará, a tak se s ním svezl, podtrhl úspěch třetím místem. Velice rychlá byla také celkově čtvrtá dvoulitrová Lancia Beta upravená pro klubové závody, na pátém místě se umístila replika Abarth 1000 TC startující pod „dokladovým“ názvem Fiat 600 D (k tomu měla ovšem daleko :D ) a šestý byl lidový "supersport" Fiat X1/9 s motorem uprostřed (Radek Pavlíček důvěrně zná ;) ). Větší ambice než sedmé místo měl bratranec se svým závodním Fiatem 128 SC, ale ve dvou hodnocených jízdách byl mimo trať a tak poslední jel opatrně aby zaznamenal alespoň nějaký relevantní čas, za rok už to bude vážný soupeř. Kdo chtěl, tak se mohl mimo soutěž svézt ještě jednou. Pro tuto příležitost jsem si od bratrance půjčil jeho závoďák a decentně (bratranec s ním musel odjet domů ;) ) jsem si zavzpomínal na nedávná léta, kdy jsme s tímto autem společně úspěšně jezdili Volný pohár v rallye. Prostě sobota strávená v činorodém ruchu na dráze 1:1.

Re: Fiat vs Ferrari

Napsal: 13 říj 2015, 14:44
od Petr L
No paráda, a já myslel, že to "autíčko" máš už jenom pro radost a na koukání :-)

Re: Fiat vs Ferrari

Napsal: 15 říj 2015, 09:37
od Pavel 128
No, na koukání... jsem rád když se na něj koukaj zezadu :D , ale na nějakém podniku většího významu bych byl samozřejmě hluboko v poli... ;) . I když..., jak ukazují fotografie, i zde byly oba vozy našeho teamu párkrát hluboko v poli :D :D .