Pravidla závodů komerčky 1:32 - obecná diskuse
Napsal: 22 lis 2015, 18:57
Na základě několika příspěvků otvírám tuto obecnou diskusi o pravidlech pro závody s tzv. komerčkami 1:32.
Bude li výsledkem tohoto vlákna nárůst počtu závodníků na stávajících závodech, vznik nového seriálu, nebo jen pochopení, proč jsou pravidla taková, jaká jsou, jedině dobře.
Vím, že diskuse o pravidlech je pro mnohé nesrozumitelná a taky je často plná emocí. Předem proto děkuji za korektní a vstřícný přístup.
Původní téma, ze kterého vzešel impuls, je zde:
viewtopic.php?f=57&t=505
Zde je doslovné znění příspěvků, nebo jejich částí, které se vztahují k novému tématu.
Jirka
Chlapci velice Vám všem tleskám . Vzali jste to za správný konec. Vítku myslím, že se mnou budeš souhlasit, když tvrdím, že základem jsou rozumná pravidla. Pravidla, která omezí nesmyslné tunění a tím pádem nekonečné zvyšování nákladů na tento koníček. Výrobci spoléhají na přirozenou touhu závodníků výhrávat a tím pádem zlepšovat techniku. Ne každý však je ochoten a schopen obětovat svůj čas a peníze v takovém rozsahu aby se vyrovnal špičce. Časem i skalního modeláře omrzí jezdit na závody a dělat pouze křoví, zvláště to platí pro děti a mládež. I já sám jsem kdysi podlehl názoru, že pokud budou pravidla tzv. volná, zamezí se tím podvodům.
Za 8 sezon aktivního závodění jsem po počátečním nádšení závodů komerček, zažil hluboký propad. Na seriály, kterých se ročně zúčastnilo i více než šedesát závodníků se stěží sejdou dvě skupiny. Mluvil jsem se spoustou lidí, kteří dospěly ke stejnému rozhodnutí. Pokud nepotlačíme své vítězné ambice na rozumnou míru a nevytvoříme rozumná pravidla, myslím že to lepší nebude. Prostě provést takový reset. Pokud vím, tak do podobné situace se dostaly i některé pohárové závody čtyřiadvacetin vedená pod Svazem.
Vítek
Ad závody.
Nechci mluvit o PC, který skončil jak skončil. A ani o něčem jiném, kde se neúčastním.
K Moravské Lize jen toto.
- Vždy bude, ať budou pravidla jakákoliv, problém v přístupu účastníků. Tedy co budou ochotni a (všeho)schopni udělat pro úspěch i pro účast.
- V pravidlech mohu požadovat jen to, co jsem schopen rychle zkontrolovat.
- U účasti tzv. od nuly bude problém s náklady ať budou pravidla jakákoliv.
- Ve výhodě bude ten, kdo bude mít šanci auto nejen koupit a nastavit, ale i vyzkoušet. A hlavně bude v kontaktu s jinými. Kdo nemá přístup na dráhu, ten je v jisté nevýhodě.
- V ML nevím k čemu bychom se měli nebo mohli vrátit. Pravidla se roky nemění. Nikdo ani nemusí jet všechny kategorie, protože se boduje samostatně.
- O pravidlech pravidelně mluvíme a vše, co bylo v průběhu času přidáváno, tak bylo v konsensu většiny účastníků. Nikdy nebudou spokojeni všichni. A ta nespokojenost a neochota se podřídit je často dobrá výmluva. A laciný zdroj pro kritiky. Nepravdivých slov k ML jsem slyšel ....
- V pravidlech, které mají logiku jako celek, obvykle nejde změnit jen jeden prvek. A ani tzv. reset není jak zárukou nových účastníků, tak by byl velmi nefér ke stávajícím.
- Jiná věc je pokud by někdo začal nový "CUP". Na minimum je v ML stlačen NSR GT3, nebo nejnovější kategorie Formule. Ale to má i jiné důvody.
- Postavit pravidla na jednom prvku, výrobci apod. s sebou nese riziko, že se něco změní a nebude a pravidla se budou přizpůsobovat situaci. Viz. NSR GT3 a základní motor - začínalo se s "oranžovým", přišel lepší "fialový" a výrobce ho dal do dalších modelů.
- Pro mně je do budoucna i dobrou zkušeností doprovodný F40 Cup.
Bude li výsledkem tohoto vlákna nárůst počtu závodníků na stávajících závodech, vznik nového seriálu, nebo jen pochopení, proč jsou pravidla taková, jaká jsou, jedině dobře.
Vím, že diskuse o pravidlech je pro mnohé nesrozumitelná a taky je často plná emocí. Předem proto děkuji za korektní a vstřícný přístup.
Původní téma, ze kterého vzešel impuls, je zde:
viewtopic.php?f=57&t=505
Zde je doslovné znění příspěvků, nebo jejich částí, které se vztahují k novému tématu.
Jirka
Chlapci velice Vám všem tleskám . Vzali jste to za správný konec. Vítku myslím, že se mnou budeš souhlasit, když tvrdím, že základem jsou rozumná pravidla. Pravidla, která omezí nesmyslné tunění a tím pádem nekonečné zvyšování nákladů na tento koníček. Výrobci spoléhají na přirozenou touhu závodníků výhrávat a tím pádem zlepšovat techniku. Ne každý však je ochoten a schopen obětovat svůj čas a peníze v takovém rozsahu aby se vyrovnal špičce. Časem i skalního modeláře omrzí jezdit na závody a dělat pouze křoví, zvláště to platí pro děti a mládež. I já sám jsem kdysi podlehl názoru, že pokud budou pravidla tzv. volná, zamezí se tím podvodům.
Za 8 sezon aktivního závodění jsem po počátečním nádšení závodů komerček, zažil hluboký propad. Na seriály, kterých se ročně zúčastnilo i více než šedesát závodníků se stěží sejdou dvě skupiny. Mluvil jsem se spoustou lidí, kteří dospěly ke stejnému rozhodnutí. Pokud nepotlačíme své vítězné ambice na rozumnou míru a nevytvoříme rozumná pravidla, myslím že to lepší nebude. Prostě provést takový reset. Pokud vím, tak do podobné situace se dostaly i některé pohárové závody čtyřiadvacetin vedená pod Svazem.
Vítek
Ad závody.
Nechci mluvit o PC, který skončil jak skončil. A ani o něčem jiném, kde se neúčastním.
K Moravské Lize jen toto.
- Vždy bude, ať budou pravidla jakákoliv, problém v přístupu účastníků. Tedy co budou ochotni a (všeho)schopni udělat pro úspěch i pro účast.
- V pravidlech mohu požadovat jen to, co jsem schopen rychle zkontrolovat.
- U účasti tzv. od nuly bude problém s náklady ať budou pravidla jakákoliv.
- Ve výhodě bude ten, kdo bude mít šanci auto nejen koupit a nastavit, ale i vyzkoušet. A hlavně bude v kontaktu s jinými. Kdo nemá přístup na dráhu, ten je v jisté nevýhodě.
- V ML nevím k čemu bychom se měli nebo mohli vrátit. Pravidla se roky nemění. Nikdo ani nemusí jet všechny kategorie, protože se boduje samostatně.
- O pravidlech pravidelně mluvíme a vše, co bylo v průběhu času přidáváno, tak bylo v konsensu většiny účastníků. Nikdy nebudou spokojeni všichni. A ta nespokojenost a neochota se podřídit je často dobrá výmluva. A laciný zdroj pro kritiky. Nepravdivých slov k ML jsem slyšel ....
- V pravidlech, které mají logiku jako celek, obvykle nejde změnit jen jeden prvek. A ani tzv. reset není jak zárukou nových účastníků, tak by byl velmi nefér ke stávajícím.
- Jiná věc je pokud by někdo začal nový "CUP". Na minimum je v ML stlačen NSR GT3, nebo nejnovější kategorie Formule. Ale to má i jiné důvody.
- Postavit pravidla na jednom prvku, výrobci apod. s sebou nese riziko, že se něco změní a nebude a pravidla se budou přizpůsobovat situaci. Viz. NSR GT3 a základní motor - začínalo se s "oranžovým", přišel lepší "fialový" a výrobce ho dal do dalších modelů.
- Pro mně je do budoucna i dobrou zkušeností doprovodný F40 Cup.