Elektronické ovladače
Elektronické ovladače
Při brouzdáním netem a získávání informací ,ohledně ovladačů,jsem podrobně pročítal manuály a informace o 4 ovladačích,které je možné koupit.
Rád bych se o informace podělil,třeba to někomu pomůže a bude to na jednom místě.
V principu se jedná o tranzistorové ovladače ,které už presentoval(celkový návod na stavbu) p.Helder.
Návod už je tu na foru několikrát a jak psal PetrL,několik jich už postavil.
Já jsem vybral 4 ovladače ,2 německé a 2 italské,v cenovém rozpětí 100-přes 300 e.
Slot.it SPC 2
RTR
ACD
A.S. Cobra 6k Plus
Rád bych se o informace podělil,třeba to někomu pomůže a bude to na jednom místě.
V principu se jedná o tranzistorové ovladače ,které už presentoval(celkový návod na stavbu) p.Helder.
Návod už je tu na foru několikrát a jak psal PetrL,několik jich už postavil.
Já jsem vybral 4 ovladače ,2 německé a 2 italské,v cenovém rozpětí 100-přes 300 e.
Slot.it SPC 2
RTR
ACD
A.S. Cobra 6k Plus
Re: Elektronické ovladače
Slot.it SCP 2
Druhá generace ovladačů od Slot.it.
Velkou výhodou je ,že mají výměnný modul a proto se dá ovladač použít jak pro analog tak pro digital (třeba carrera D132).
U digitálu je potřeba samostatné napájení ,kabeláž je přiložena.
Ovladač je bezdotekový,jezdec je snímán magneticky.
Nastavení +- stejná jako u jiných ovladačů. Dá se nastavit i pozice jezdce.
Přepínač pro plus a mínus dráhy(common ground (positive wiring),common positive (negative wiring)) - trošku chaos :+)))
6v-24v max 5A
Je dostupný modul až do 20A-40A
Cena : dá se sehnat nový do 100e
Druhá generace ovladačů od Slot.it.
Velkou výhodou je ,že mají výměnný modul a proto se dá ovladač použít jak pro analog tak pro digital (třeba carrera D132).
U digitálu je potřeba samostatné napájení ,kabeláž je přiložena.
Ovladač je bezdotekový,jezdec je snímán magneticky.
Nastavení +- stejná jako u jiných ovladačů. Dá se nastavit i pozice jezdce.
Přepínač pro plus a mínus dráhy(common ground (positive wiring),common positive (negative wiring)) - trošku chaos :+)))
6v-24v max 5A
Je dostupný modul až do 20A-40A
Cena : dá se sehnat nový do 100e
Re: Elektronické ovladače
RTR
https://www.rtr-regler.com/
Německá produkce.Ovladač je nabízen ve dvou verzích E-brake a V7 ,v tělech ovladačů Parma nebo DS.
Podle popisu má V7 měkčí nastavení ,zato E-brake je agresivnější.
Tranzistory +3 potenciometry jsou přimo na ovladači.
Ovladač má zabudovanou ochranu proti přepolování.
Protože na tranzistorech je ztráta napětí na plný plyn,má funkci plný plyn.
Je možno koupit i stavebnici ovladače.
5V-30V 5A max.
Cena 135e.
https://www.rtr-regler.com/
Německá produkce.Ovladač je nabízen ve dvou verzích E-brake a V7 ,v tělech ovladačů Parma nebo DS.
Podle popisu má V7 měkčí nastavení ,zato E-brake je agresivnější.
Tranzistory +3 potenciometry jsou přimo na ovladači.
Ovladač má zabudovanou ochranu proti přepolování.
Protože na tranzistorech je ztráta napětí na plný plyn,má funkci plný plyn.
Je možno koupit i stavebnici ovladače.
5V-30V 5A max.
Cena 135e.
Re: Elektronické ovladače
ACD
http://www.yatronic.de/index.html
Německé bezdotekové ovladače ,používající PWM ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Pulzn%C4% ... 1_modulace)-- neptejte se mě na princip :+)))
V ovladači už je microprocesor. Přepínaní plus/mínus dráhy.
Několik verzí odstupňované podle proudu. Základ PRO 3 .
Cena : ACD pro3 184,00 €
ACD pro5 215,00 €
http://www.yatronic.de/index.html
Německé bezdotekové ovladače ,používající PWM ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Pulzn%C4% ... 1_modulace)-- neptejte se mě na princip :+)))
V ovladači už je microprocesor. Přepínaní plus/mínus dráhy.
Několik verzí odstupňované podle proudu. Základ PRO 3 .
Cena : ACD pro3 184,00 €
ACD pro5 215,00 €
Re: Elektronické ovladače
A.S. COBRA 6 K Plus
antoniosavatteri@tin.it
Italský ovladač který nejde koupit v žádném obchodě,pouze objednat u výrobce.
Dodáván v základu s modulem odporů 59 ohm,k dispozici i moduly 48 a 33 ohmů.
Má několik verzí ,se 2 tranzistory,s 1 tranzistorem, s tranzistorem přímo v ovladači nebo v separátním boxu,kde jsou i pojistky,relé ,chladič.
A teď cena přes 320e .
Italového ho popisují jako top italská kvalita. Ano vypadá moc pěkně ,ale jak píše pan Helder na vzhledu záleží až na posledním místě.
Jenže v Itálii to tak je, hlavně ,že mám holou prdel ,ale jezdím v mercedesu na leasing .
Píšu to ,protože tu žiju a nevěřím jim ani slovo .
Samozřejmě ,že to bude kvalitní ovladač a možná i top ,ale za tu cenu si raději pořídím dvě německé kvality.
P.S. Na poslední fotce je ještě jedna italská "specialita". "Magic spina " - magická zástrčka.
Je to standard na italské klubové autodráhy. Kdo někdy byl v Itálii ,tak ví jaký chaos je tu ze zásuvkami. 3 základní typy a pořád člověk potřebuje nějakou redukci
A tato zastrčka je další z nich .
antoniosavatteri@tin.it
Italský ovladač který nejde koupit v žádném obchodě,pouze objednat u výrobce.
Dodáván v základu s modulem odporů 59 ohm,k dispozici i moduly 48 a 33 ohmů.
Má několik verzí ,se 2 tranzistory,s 1 tranzistorem, s tranzistorem přímo v ovladači nebo v separátním boxu,kde jsou i pojistky,relé ,chladič.
A teď cena přes 320e .
Italového ho popisují jako top italská kvalita. Ano vypadá moc pěkně ,ale jak píše pan Helder na vzhledu záleží až na posledním místě.
Jenže v Itálii to tak je, hlavně ,že mám holou prdel ,ale jezdím v mercedesu na leasing .
Píšu to ,protože tu žiju a nevěřím jim ani slovo .
Samozřejmě ,že to bude kvalitní ovladač a možná i top ,ale za tu cenu si raději pořídím dvě německé kvality.
P.S. Na poslední fotce je ještě jedna italská "specialita". "Magic spina " - magická zástrčka.
Je to standard na italské klubové autodráhy. Kdo někdy byl v Itálii ,tak ví jaký chaos je tu ze zásuvkami. 3 základní typy a pořád člověk potřebuje nějakou redukci
A tato zastrčka je další z nich .
Naposledy upravil(a) Bastacka dne 08 bře 2017, 20:34, celkem upraveno 1 x.
Re: Elektronické ovladače
A na závěr.
Pokud bych se měl rozhodovat, jaký ovladač koupit. Tak pro mě osobně (D132+ čtyřdráha GO) je výhodný Slot.it,ale jak píšu, nějak těm italům nevěřím,takže pravděpodobně RTR E-brake pro 1:32 a 1:43.
Pokud bych chtěl zkusit někdy nějaký závod tak ACD.
RTR vycházi +- stejně jako u nás vyrobený tranzistorový ovladač v pouzdře Parmy ,který tu někdo nabízel a pro domací ježdění ideál .
Pokud bych se měl rozhodovat, jaký ovladač koupit. Tak pro mě osobně (D132+ čtyřdráha GO) je výhodný Slot.it,ale jak píšu, nějak těm italům nevěřím,takže pravděpodobně RTR E-brake pro 1:32 a 1:43.
Pokud bych chtěl zkusit někdy nějaký závod tak ACD.
RTR vycházi +- stejně jako u nás vyrobený tranzistorový ovladač v pouzdře Parmy ,který tu někdo nabízel a pro domací ježdění ideál .
Re: Elektronické ovladače
Přesně takhle jsem googlil před mnoha a noha lety, i podobné závěry jsem měl, ale po tom co jsem to probral se zkušenějšími kolegy jsem se nestačil divit.
Pokud by si chtěl zkoušet závody, tak na většinu tě s ACD, nepustí, pokud tedy ovladač není od té doby přepracovaný, myslím, nějak si upravuje napětí v rozporu s pravidly, dál jsem se o něj pak nezajímal, tak nevím a ani není nijak cenově zajímavý. Ona je tu i otázka vhodnosti PWM na analogové ježdění. Tranzistorové ovladače jsou odolnější vůči poškození. Na dráze se občas dějí věci a o zkrat nemusí být nouze.
Ostatní jsou více či méně varianty na několik desetiletími ověřených konstrukcí s tranzistory. Kvalita je u každého výrobce jiná, princip jednoduchý a spolehlivý, na autodráhu tedy analogovou ideální. Pokud jsou v principu stejné, pak záleží na kvalitě zpracování a možnosti servisu, takže jsem nakonec koupil jako většina okolo ovladač z domácí produkce od JMS. Ještě se tady jezdí s ovaldači CarSteen Controller z Dánska.
Na doma mám pochopitelně Slot.It. mám obě generace a jsem spokojený. není Ital jako Ital. Slot.It je firma, která autodráhu dělá dobře a její výrobky posunuly kvalitu plast 1:32 na úplně jinou úroveň, vyřadit jejich ovladač kvůli tomu, že je z Itálie je hodně velká chyba a myslím, že univerzálnější a kvalitnější na doma těžko koupíš. Slot It vyrábí i vlastní digi systém, vědí co dělají a dělají to dobře. Vezmi si, že s tím jejich jedním ovladačem jezdím doma na D132, i na anlogu, zároveň i u kolegy na jeho Scalextric a v zásadě není dráha, kde bych ho nemohl použít, stačí vždy vzít správnou cartridge a je to
P.S. podobný ovladač jako já postavilo mnoho lidí a mnoho let přede mnou. Aktuální verzi zveřejnil Tom Herder, pak ho ve spolupráci s Jirkou Hametou vylepšili, já stavěl variantu jejich vylepšeného modelu podle jejich plánů a rad. Inspiraci bral Tom na stránkách Slotracinglemans.com .-)
Pokud by si chtěl zkoušet závody, tak na většinu tě s ACD, nepustí, pokud tedy ovladač není od té doby přepracovaný, myslím, nějak si upravuje napětí v rozporu s pravidly, dál jsem se o něj pak nezajímal, tak nevím a ani není nijak cenově zajímavý. Ona je tu i otázka vhodnosti PWM na analogové ježdění. Tranzistorové ovladače jsou odolnější vůči poškození. Na dráze se občas dějí věci a o zkrat nemusí být nouze.
Ostatní jsou více či méně varianty na několik desetiletími ověřených konstrukcí s tranzistory. Kvalita je u každého výrobce jiná, princip jednoduchý a spolehlivý, na autodráhu tedy analogovou ideální. Pokud jsou v principu stejné, pak záleží na kvalitě zpracování a možnosti servisu, takže jsem nakonec koupil jako většina okolo ovladač z domácí produkce od JMS. Ještě se tady jezdí s ovaldači CarSteen Controller z Dánska.
Na doma mám pochopitelně Slot.It. mám obě generace a jsem spokojený. není Ital jako Ital. Slot.It je firma, která autodráhu dělá dobře a její výrobky posunuly kvalitu plast 1:32 na úplně jinou úroveň, vyřadit jejich ovladač kvůli tomu, že je z Itálie je hodně velká chyba a myslím, že univerzálnější a kvalitnější na doma těžko koupíš. Slot It vyrábí i vlastní digi systém, vědí co dělají a dělají to dobře. Vezmi si, že s tím jejich jedním ovladačem jezdím doma na D132, i na anlogu, zároveň i u kolegy na jeho Scalextric a v zásadě není dráha, kde bych ho nemohl použít, stačí vždy vzít správnou cartridge a je to
P.S. podobný ovladač jako já postavilo mnoho lidí a mnoho let přede mnou. Aktuální verzi zveřejnil Tom Herder, pak ho ve spolupráci s Jirkou Hametou vylepšili, já stavěl variantu jejich vylepšeného modelu podle jejich plánů a rad. Inspiraci bral Tom na stránkách Slotracinglemans.com .-)
Re: Elektronické ovladače
PetrL: možná kdybych toto téma založil až v pondělí ,už by tam bylo napsáno něco jiného.
V neděli jedu na Modelexpo a pokud tam budou prodávat ,kupuji SCP2,jak pro digital tak pro analog.
Ty samostatné moduly se špatně schánějí.
Já nemám nic proti Slot.it ,jen mě italové někdy neskutečně se..o ,ale je mi jasné ,že jejich produkty jsou ok.
A paradox je ,že skoro vždy jsem měl italská auta,v práci italské auto,od dětství zamilovaný do Lancie Delta ,
doma sbírka Lancii na autodráhu atd., prostě nervy na ně mám ,ale na druhé straně mě provázejí celý život
V neděli jedu na Modelexpo a pokud tam budou prodávat ,kupuji SCP2,jak pro digital tak pro analog.
Ty samostatné moduly se špatně schánějí.
Já nemám nic proti Slot.it ,jen mě italové někdy neskutečně se..o ,ale je mi jasné ,že jejich produkty jsou ok.
A paradox je ,že skoro vždy jsem měl italská auta,v práci italské auto,od dětství zamilovaný do Lancie Delta ,
doma sbírka Lancii na autodráhu atd., prostě nervy na ně mám ,ale na druhé straně mě provázejí celý život
Re: Elektronické ovladače
Ještě jen poznámka : inbus 0,9 od slot.it ,to je typické ,celá evropa má normy ,ale taloši to mají jinak
Re: Elektronické ovladače
Co se ti nelíbí na imbusu 0,9? Funguje v pohodě v metrických šroubech v celé Evropě. Taky by mohli přejít na amíkovskou verzi 4/40 apod. Navíc značná část slot.it dílů byla vyrobena v ČR.
Ještě k těm ovladačům - koupí to sice začíná, ale asi nejdůležitější je schopnost rychle ovladač správně nastavit podle aktuálních podmínek a poslepu .
Něco podobně blbovzdorného jako je popisovaná "magická zástrčka" mají i Němci. Jejich dráhy mají často zástrčky pro kablíky nastavené tak, aby se do nich dal zasunout jediný protikus s banánky bez možnosti jejich záměny. Zamezí to občasným zmatkům při startu a následným investicím do nové brzdy nebo karosérie. A neznám nikoho, kdo by si tím aspoň jednou neprošel...
Ještě k těm ovladačům - koupí to sice začíná, ale asi nejdůležitější je schopnost rychle ovladač správně nastavit podle aktuálních podmínek a poslepu .
Něco podobně blbovzdorného jako je popisovaná "magická zástrčka" mají i Němci. Jejich dráhy mají často zástrčky pro kablíky nastavené tak, aby se do nich dal zasunout jediný protikus s banánky bez možnosti jejich záměny. Zamezí to občasným zmatkům při startu a následným investicím do nové brzdy nebo karosérie. A neznám nikoho, kdo by si tím aspoň jednou neprošel...