Elektronický ovladač-oprava
Napsal: 17 říj 2016, 08:35
Příspěvek je upraven, obsahoval drobné chyby (zrušena izolace odporu, přidána dioda, změněn typ tranzistoru).
Chtěl bych se podělit o návrh řešení elektronického ovladače, který zpracoval můj kamarád. Vychází z ověřeného zapojení pánů Herdera a spol. Jeho možný přínos spočívá v tom, že vyžaduje minimální úpravy ovladače s odporem 45 ohm (např. PARMA nebo podobného). V ovladači je třeba přerušit bílý vodič mezi odporem a kontaktem "plný plyn" a vyvést dva další vodiče, tj. modrý (připájí se na začátek odporové dráhy) a fialový ("plný plyn"). V poloze "brzda" nesmí být běžec v kontaktu s odporovou dráhou (to je u odporů PARMA splněno, u ostatních je třeba izolační vložka)! Ovladač má tedy místo obvyklých 3 vývodů 5. Takto upravený ovladač se připojí k ovládací jednotce (Herder a spol.), která je doplněna o transformační modul a obsahuje všechny řídicí potenciometry a může být zhotovena pomocí desky univerzálního plošného spoje. Není to samozřejmě tak elegantní, jako původní řešení se všemi prvky na ovladači, ale může posloužit jako námět pro ty z nás, kteří nemají, z jakéhokoliv důvodu, možnost zhotovit plošné spoje, nebo se toho prostě bojí. Neptejte se mě prosím, jak to funguje, prodávám jak jsem koupil. Připomínám, že úprava je navržena pro ovladač 45 ohm a není ověřena.
Obrázky jsou dost nečitelné, tak přidávám ještě odkaz:http://jis1.rajce.idnes.cz/Elektronicky_ovladac/
a pro úplnost podklady, ze kterých se vycházelo: http://www.tom59herder.cz/auta/tutorial ... ac/id:1483
Chtěl bych se podělit o návrh řešení elektronického ovladače, který zpracoval můj kamarád. Vychází z ověřeného zapojení pánů Herdera a spol. Jeho možný přínos spočívá v tom, že vyžaduje minimální úpravy ovladače s odporem 45 ohm (např. PARMA nebo podobného). V ovladači je třeba přerušit bílý vodič mezi odporem a kontaktem "plný plyn" a vyvést dva další vodiče, tj. modrý (připájí se na začátek odporové dráhy) a fialový ("plný plyn"). V poloze "brzda" nesmí být běžec v kontaktu s odporovou dráhou (to je u odporů PARMA splněno, u ostatních je třeba izolační vložka)! Ovladač má tedy místo obvyklých 3 vývodů 5. Takto upravený ovladač se připojí k ovládací jednotce (Herder a spol.), která je doplněna o transformační modul a obsahuje všechny řídicí potenciometry a může být zhotovena pomocí desky univerzálního plošného spoje. Není to samozřejmě tak elegantní, jako původní řešení se všemi prvky na ovladači, ale může posloužit jako námět pro ty z nás, kteří nemají, z jakéhokoliv důvodu, možnost zhotovit plošné spoje, nebo se toho prostě bojí. Neptejte se mě prosím, jak to funguje, prodávám jak jsem koupil. Připomínám, že úprava je navržena pro ovladač 45 ohm a není ověřena.
Obrázky jsou dost nečitelné, tak přidávám ještě odkaz:http://jis1.rajce.idnes.cz/Elektronicky_ovladac/
a pro úplnost podklady, ze kterých se vycházelo: http://www.tom59herder.cz/auta/tutorial ... ac/id:1483