Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Zpráva
Autor
SaVec
Příspěvky: 29
Registrován: 14 led 2014, 20:09

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#21 Příspěvek od SaVec » 29 lis 2015, 22:09

Jednotlivé stupně jsou odstupňovány takto: 6 diod, 4 diody, 3 diody, 2 diody a 4krát po jedné.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 738
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#22 Příspěvek od Petr L » 29 lis 2015, 22:38

Pěkná práce, to se mi líbí!

Připomnělo mi to můj dávný pokus, z dob kdy jsem začal laborovat s elektronickou regulací. Snad jsem to sem ještě nedával
TH JH.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

SaVec
Příspěvky: 29
Registrován: 14 led 2014, 20:09

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#23 Příspěvek od SaVec » 29 lis 2015, 23:36

Děkuji. Tak tohle by bylo na mně už moc složité. Jakmile z diody vylezla třetí nožička, NPN šipka ven :o , tak jsem si přestal s elektronikou rozumět...... :lol:

Jirka B
Příspěvky: 348
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#24 Příspěvek od Jirka B » 30 lis 2015, 16:40

To SaVec- máš to pěkně udělané.Pěkně jsi to naskládal do pažby.Ještě dotaz.To je obal z Fara?

SaVec
Příspěvky: 29
Registrován: 14 led 2014, 20:09

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#25 Příspěvek od SaVec » 30 lis 2015, 18:20

Ano obal je neporušený originál Faro, to bylo hlavní úkol, neporušit obal. Podruhé bych ty diody naskládal na stojáka po celém obvodu. Ještě mě napadlo do krajních poloh naletovat svítivé diody.
Na brzdu červenou a na plný plyn zelenou. V sobotu proběhne "zátěžový" test při druhém závodu našeho Mistrovství Velké Moravy od 20:00 do --:--, které ho se zúčastní cca 6 osob.

IvanP
Příspěvky: 49
Registrován: 28 úno 2014, 15:01

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#26 Příspěvek od IvanP » 01 pro 2015, 14:36

To SaVec děkuji za obrázek ovladače. Nedávno jsem našel v popelnici autodráhu s poničenými ovladači a bez přípojného panelu. Rozhodl jsem se jí zprovoznit pro tříletého vnoučka. Je sice pro měřítko 1/43, ale tento systém zapojení a ovládání půjde asi použít. Ještě musím sehnat nějaká auta, nebo alespoň podvozky. To je ovšem do jiného vlákna.

SaVec
Příspěvky: 29
Registrován: 14 led 2014, 20:09

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#27 Příspěvek od SaVec » 19 pro 2015, 18:33

Zdarec, ovladače během závodu obstály až na jeden případ, kdy se ve čtvrtfinále asi přehřál a reagoval dost zbrkle. Po zchlazení fungoval do konce večera normálně.
Trafo Ites je nastavené na 12V a na dráze jsem naměřil 16,5V. Při soukromém testu jsem umístil do pažby teplotní čidlo z meteostanice a po 6 minutách jízdy se teplota
uvnitř pažby vyšplhala nad 70stC. Na diodách se nedal udržet prst jak byly horké. Tohle už byl ale extrém, naše jízdy trvají max. 3 minuty. Se dvěma ovladači jezdilo 8 lidí.

SaVec
Příspěvky: 29
Registrován: 14 led 2014, 20:09

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#28 Příspěvek od SaVec » 20 říj 2016, 19:23

Zdravím, když budu chtít připojit ventilátor přímo na ovladač tak stačí připájet vývody ventilátoru na přívodní napětí? Připojil jsem ventilátor na +a-, fungoval. Po spuštění auta Slotit se chvíli točil a pak přestal a už se jen chvěje. Byl na 12V.
Je možné, že se spálil? Mám použít ventilátor na 24V ? Jen aby to nedělalo nějakou "neplechu" při jízdě.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 738
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#29 Příspěvek od Petr L » 20 říj 2016, 20:50

Jo asi to nevydržel, k ventilátoru se zapojuje vždy stabilizátor

http://www.e-slotcar.cz/tips/3/stabilizator1.htm

marcus007
Příspěvky: 171
Registrován: 01 pro 2015, 18:12

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#30 Příspěvek od marcus007 » 27 úno 2017, 21:35

Ahoj pročitám tuto sekci a toto vlákno a řeším tak trochu dilema jaký ovladač ke své čtyřdráze faro=ites.Takže jak to vlastně mám..svou dráhu krmím stab.zdrojem graupner myslím že těch 15a je dostatečně tvrdých k uživení.Používám dva typy ovladaču a to original pistolové faro a carrera evolution..podle mě je v nich rozdíl a to faro je lepší při rozjezdu a auta se sním spokojí i s menším plynem horší věc je ale brzda těchto comanderů je vlahá a nestačí ..zato použití ovl.carrera je věc skoro opačná ..rozjezd horší ..skoro až tupější zato brzda výboroná...testováno obě varianty na autech .ites,faro,scx,fly,sidewais,slot it...a prcky 43...z přestaveb od pana Šůly.Nyní mám dilema jak se rozhodnout protože provozuji čtyřdráhu a mamá výše zmíněné ovladače jen dva a dva.Jsem za sebe rozhodnuty koupit další carrery ale pořád cítím potřebu mít ovladač kde se ladí brzda a možná i jiné parametry.Toto doladění mi zůstalo od rc aut stále na paměti ..exponencial,výchylka,brzda,trimy atd ale to sem nepatří...Brouzdaje po netu jsem našel nespočet ovladaču parma a něco stavitelného od fly...též mě zaujala stavba diodového ovladače ale zde musím zdůrsznit fakt že nejsem elektrotechnik dotaz nato zda tento ovladac brzdu vůbec má...protože se píše ve vlákně ano i ne.Věc kterou nedokáži posoudit je hodnota ohmů které ovladače mají ..např 45.60.25...fakt nevím ...Panové prosím o radu či postrčení někam v této věci..děkuji všem zůčastněným čtejícím a odepisujícím Marcus007 :oops: :roll:

Odpovědět