Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Příspěvekod SaVec » ned lis 29, 2015 10:09 pm

Jednotlivé stupně jsou odstupňovány takto: 6 diod, 4 diody, 3 diody, 2 diody a 4krát po jedné.
SaVec
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte led 14, 2014 8:09 pm

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Příspěvekod Petr L » ned lis 29, 2015 10:38 pm

Pěkná práce, to se mi líbí!

Připomnělo mi to můj dávný pokus, z dob kdy jsem začal laborovat s elektronickou regulací. Snad jsem to sem ještě nedával

TH JH.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
 
Příspěvky: 729
Registrován: ned pro 15, 2013 10:28 pm
Bydliště: Praha

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Příspěvekod SaVec » ned lis 29, 2015 11:36 pm

Děkuji. Tak tohle by bylo na mně už moc složité. Jakmile z diody vylezla třetí nožička, NPN šipka ven :o , tak jsem si přestal s elektronikou rozumět...... :lol:
SaVec
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte led 14, 2014 8:09 pm

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Příspěvekod Jirka B » pon lis 30, 2015 4:40 pm

To SaVec- máš to pěkně udělané.Pěkně jsi to naskládal do pažby.Ještě dotaz.To je obal z Fara?
Jirka B
 
Příspěvky: 339
Registrován: pon pro 23, 2013 9:37 pm
Bydliště: Brno

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Příspěvekod SaVec » pon lis 30, 2015 6:20 pm

Ano obal je neporušený originál Faro, to bylo hlavní úkol, neporušit obal. Podruhé bych ty diody naskládal na stojáka po celém obvodu. Ještě mě napadlo do krajních poloh naletovat svítivé diody.
Na brzdu červenou a na plný plyn zelenou. V sobotu proběhne "zátěžový" test při druhém závodu našeho Mistrovství Velké Moravy od 20:00 do --:--, které ho se zúčastní cca 6 osob.
SaVec
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte led 14, 2014 8:09 pm

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Příspěvekod IvanP » úte pro 01, 2015 2:36 pm

To SaVec děkuji za obrázek ovladače. Nedávno jsem našel v popelnici autodráhu s poničenými ovladači a bez přípojného panelu. Rozhodl jsem se jí zprovoznit pro tříletého vnoučka. Je sice pro měřítko 1/43, ale tento systém zapojení a ovládání půjde asi použít. Ještě musím sehnat nějaká auta, nebo alespoň podvozky. To je ovšem do jiného vlákna.
IvanP
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát úno 28, 2014 3:01 pm

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Příspěvekod SaVec » sob pro 19, 2015 6:33 pm

Zdarec, ovladače během závodu obstály až na jeden případ, kdy se ve čtvrtfinále asi přehřál a reagoval dost zbrkle. Po zchlazení fungoval do konce večera normálně.
Trafo Ites je nastavené na 12V a na dráze jsem naměřil 16,5V. Při soukromém testu jsem umístil do pažby teplotní čidlo z meteostanice a po 6 minutách jízdy se teplota
uvnitř pažby vyšplhala nad 70stC. Na diodách se nedal udržet prst jak byly horké. Tohle už byl ale extrém, naše jízdy trvají max. 3 minuty. Se dvěma ovladači jezdilo 8 lidí.
SaVec
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte led 14, 2014 8:09 pm

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Příspěvekod SaVec » čtv říj 20, 2016 7:23 pm

Zdravím, když budu chtít připojit ventilátor přímo na ovladač tak stačí připájet vývody ventilátoru na přívodní napětí? Připojil jsem ventilátor na +a-, fungoval. Po spuštění auta Slotit se chvíli točil a pak přestal a už se jen chvěje. Byl na 12V.
Je možné, že se spálil? Mám použít ventilátor na 24V ? Jen aby to nedělalo nějakou "neplechu" při jízdě.
SaVec
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte led 14, 2014 8:09 pm

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Příspěvekod Petr L » čtv říj 20, 2016 8:50 pm

Jo asi to nevydržel, k ventilátoru se zapojuje vždy stabilizátor

http://www.e-slotcar.cz/tips/3/stabilizator1.htm
Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
 
Příspěvky: 729
Registrován: ned pro 15, 2013 10:28 pm
Bydliště: Praha

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Příspěvekod marcus007 » pon úno 27, 2017 9:35 pm

Ahoj pročitám tuto sekci a toto vlákno a řeším tak trochu dilema jaký ovladač ke své čtyřdráze faro=ites.Takže jak to vlastně mám..svou dráhu krmím stab.zdrojem graupner myslím že těch 15a je dostatečně tvrdých k uživení.Používám dva typy ovladaču a to original pistolové faro a carrera evolution..podle mě je v nich rozdíl a to faro je lepší při rozjezdu a auta se sním spokojí i s menším plynem horší věc je ale brzda těchto comanderů je vlahá a nestačí ..zato použití ovl.carrera je věc skoro opačná ..rozjezd horší ..skoro až tupější zato brzda výboroná...testováno obě varianty na autech .ites,faro,scx,fly,sidewais,slot it...a prcky 43...z přestaveb od pana Šůly.Nyní mám dilema jak se rozhodnout protože provozuji čtyřdráhu a mamá výše zmíněné ovladače jen dva a dva.Jsem za sebe rozhodnuty koupit další carrery ale pořád cítím potřebu mít ovladač kde se ladí brzda a možná i jiné parametry.Toto doladění mi zůstalo od rc aut stále na paměti ..exponencial,výchylka,brzda,trimy atd ale to sem nepatří...Brouzdaje po netu jsem našel nespočet ovladaču parma a něco stavitelného od fly...též mě zaujala stavba diodového ovladače ale zde musím zdůrsznit fakt že nejsem elektrotechnik dotaz nato zda tento ovladac brzdu vůbec má...protože se píše ve vlákně ano i ne.Věc kterou nedokáži posoudit je hodnota ohmů které ovladače mají ..např 45.60.25...fakt nevím ...Panové prosím o radu či postrčení někam v této věci..děkuji všem zůčastněným čtejícím a odepisujícím Marcus007 :oops: :roll:
marcus007
 
Příspěvky: 171
Registrován: úte pro 01, 2015 6:12 pm

PředchozíDalší

Zpět na Zdroje, ovladače, měření času …

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron