Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

Zpráva
Autor
Hans1983
Příspěvky: 43
Registrován: 25 pro 2013, 22:39
Bydliště: Rakovník

Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#1 Příspěvek od Hans1983 » 08 led 2014, 15:26

I když toho bylo již hodně napsáno i na starém fóru, rád bych se zeptal jak to vidíte s aktuální nabídkou vhodného ovladače pro autodráhu ITES/FARO.
Počítám že časem se bude na dráze jezdit i se zahraniční produkcí autíček.

Cenově a co sem četl tak snad i kvalitou mě zatím nejvíc zaujal ovladač Parma ve variantě 45Ohm. Cena nějakých 760,- Kč v tuto chvíli.

Jestli máte někdo lepší nápad než tu Parmu tak sem s ním. :-)

děkuji

PS: Připojení budu řešit banánky o průměru 4mm.
ITES česká autodráha 90mm

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#2 Příspěvek od Jirka B » 08 led 2014, 19:12

Ahoj.Je otázkou na co ho budeš používat.Pokud na závody a soutěže ,tak ano.Pokud to chceš na domácí ježdění,tak doporučuji si zhotovit diodový ovladač podle návodu T.Herdera.Najdeš to na jeho stránkách.Já jsem si ho zhotovil a jsem s ním maximálně spokojený.Mluvím o jednodušší variantě.Má tam i složitější ovladače/elektronické/,ale to už je spíš na soutěže. Jirka B.

Hans1983
Příspěvky: 43
Registrován: 25 pro 2013, 22:39
Bydliště: Rakovník

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#3 Příspěvek od Hans1983 » 08 led 2014, 20:29

Proč myslíš že by se 45Ohm nemohl používat doma? Bude se na krátké dráze moc hřát???
ITES česká autodráha 90mm

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#4 Příspěvek od Petr L » 08 led 2014, 20:45

Parma ovladače jsou vhodné na všechno a nemá cenu řešit, jestli se budou hřát, nebo nebudou, jsou odporové, takže se hřát budou, jsou na to dělané, snesou i výkonné motory, které se doma na autodráze nedají použít a nevadí jim to.
Pokud chceš utratit cca 800,- hledáš jednoduchý spolehlivý a kdykoliv opravitelný ovladač, neuděláš chybu. I ten vlastní odpor se dá , tak jako jakákoliv jiná část vyměnit.
Pochopitelně se dá koupit i identický ovladač od jiných výrobců, třeba MB Slot a většinou lze jejich díly i kombinovat.

Jinak i do těchto ovladačů se dá vyrobit, nebo koupit diodová matrice, takže i odpůrci odporů si najdou svoje.

Já bych, pokud není cena překážkou, neřešil a prostě je koupil. 45 Ohm je mslím na doma tak akorát. Faro má okolo 70 Ohm, to je na můj vkus moc měkké, nižší odpory jsou zase moc ostré. ;)

Kdo si chce zakutit, či zamodelařit, u Toma Herdera najde vše co by měl vědět. Přesně za tento přístup mám k Tomově práci velkou úctu a je pro mne velkou inspirací. My co nemáme tolik trpělivosti si holt ovladač jdeme koupit...

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#5 Příspěvek od Jirka B » 09 led 2014, 12:35

Ahoj.Myslel jsem tím samozřejmě cenu.Na můj vkus na domácí ježdění dost peněz.Pro některé zde na foru jsem známý spíš jako modelář-kutil.Rád si co lze, zhotovuji sám.A cena je pro mě nezanedbatelná.Zabývám se měřítkem 1/43.Na mou modelařinu můžeš mrknout tady:http://skipper1.rajce.idnes.cz/Moje_modely_1_43/ a nebo tady http://skipper1.rajce.idnes.cz/Moje_autodraha/

Hans1983
Příspěvky: 43
Registrován: 25 pro 2013, 22:39
Bydliště: Rakovník

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#6 Příspěvek od Hans1983 » 09 led 2014, 13:17

Jirko,
díky já si to myslel že si směroval k samovýrobě.
:?: Jinak bych ještě potřeboval zjistit co by udělal originál ovladač ITES, kdyby se na něm provozovali auta s novými motorky 12V od FARO ty verze (NORMAL) 10tis a (SUPER) 20tis otáček.
:!: Vydrží to nebo se rozteče? Já sem sehnal prodejce co má ještě v nabídce ty odpory co odcházely!
Mám doma totiž snad 10ks nefunkčních originál ovladačů a věřím že dětem by bohatě stačili.
ITES česká autodráha 90mm

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#7 Příspěvek od Jirka B » 09 led 2014, 17:48

No to přesně nevím.Ale matně si pamatuji z mládí,že se starými auty,když se jezdilo déle,tak se nám v místě odporu obal rozehřál a bortil.Ty odpory měly nějakých 10 nebo 15 ohmů,to už si přesně nepamatuji.V podstatě všechny odporové ovladače se zahřejí.Je otázkou kolik je okolo místa,aby se stačil chladit.A u Itesu byl obal těsně u odporu.Takže jeden zpojízdni a vyzkoušej.Ono je taky otázka jak dlouho s tím pojedeš.Odběr motorů se zas tak rapidně nezměnil.Takže si myslím,že to roztavíš po delší jízdě.

Jirka B
Příspěvky: 414
Registrován: 23 pro 2013, 21:37
Bydliště: Brno

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#8 Příspěvek od Jirka B » 09 led 2014, 18:02

Jen pro inspiraci-dle návodu T.Herdera.A hlavně finančně NENÁROČNÉ!!!
S5000004 (2).JPG
S5000001 (2).JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#9 Příspěvek od HonzaS » 10 led 2014, 16:37

Hodně záleží na tom, nakolik se chceš úpravám nebo konstrukci ovladače věnovat a kolik prostředků do něj investovat. Pro normální plasťáky s 13D motory a pro jízdu na plastových drahách bohatě stačí třeba elektronické ovladače od Carrery Exclusive, které se za pár korun často objevují na aukru. Parma má jednu obrovskou výhodu, je v podstatě blbovzdorná, konstrukčně jednoduchá, absolutně spolehlivá a použitelná i pro SRC motory (s jiným odporem) - v téhle cenové kategorii lepší volba prostě neexistuje.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO

#10 Příspěvek od Petr L » 10 led 2014, 17:00

Když už Carrera, tak bych spíš doporučil ovladače Evolution, jsou sice odporové, ale "blbuvzdorné". Ovladače Exclusive, jsou sice elektronické, ale pokud se nepletu, nemají brzdu a musíš si dát pozor na zapojení. Carrera má v originále opačné zapojení připojovacího konektoru, pokud ovladač zapojíš do dráhy podle SRC standardu, tak ti to nebude chodit,

Odpovědět