Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO
Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO
I když toho bylo již hodně napsáno i na starém fóru, rád bych se zeptal jak to vidíte s aktuální nabídkou vhodného ovladače pro autodráhu ITES/FARO.
Počítám že časem se bude na dráze jezdit i se zahraniční produkcí autíček.
Cenově a co sem četl tak snad i kvalitou mě zatím nejvíc zaujal ovladač Parma ve variantě 45Ohm. Cena nějakých 760,- Kč v tuto chvíli.
Jestli máte někdo lepší nápad než tu Parmu tak sem s ním.
děkuji
PS: Připojení budu řešit banánky o průměru 4mm.
Počítám že časem se bude na dráze jezdit i se zahraniční produkcí autíček.
Cenově a co sem četl tak snad i kvalitou mě zatím nejvíc zaujal ovladač Parma ve variantě 45Ohm. Cena nějakých 760,- Kč v tuto chvíli.
Jestli máte někdo lepší nápad než tu Parmu tak sem s ním.
děkuji
PS: Připojení budu řešit banánky o průměru 4mm.
ITES česká autodráha 90mm
Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO
Ahoj.Je otázkou na co ho budeš používat.Pokud na závody a soutěže ,tak ano.Pokud to chceš na domácí ježdění,tak doporučuji si zhotovit diodový ovladač podle návodu T.Herdera.Najdeš to na jeho stránkách.Já jsem si ho zhotovil a jsem s ním maximálně spokojený.Mluvím o jednodušší variantě.Má tam i složitější ovladače/elektronické/,ale to už je spíš na soutěže. Jirka B.
Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO
Proč myslíš že by se 45Ohm nemohl používat doma? Bude se na krátké dráze moc hřát???
ITES česká autodráha 90mm
Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO
Parma ovladače jsou vhodné na všechno a nemá cenu řešit, jestli se budou hřát, nebo nebudou, jsou odporové, takže se hřát budou, jsou na to dělané, snesou i výkonné motory, které se doma na autodráze nedají použít a nevadí jim to.
Pokud chceš utratit cca 800,- hledáš jednoduchý spolehlivý a kdykoliv opravitelný ovladač, neuděláš chybu. I ten vlastní odpor se dá , tak jako jakákoliv jiná část vyměnit.
Pochopitelně se dá koupit i identický ovladač od jiných výrobců, třeba MB Slot a většinou lze jejich díly i kombinovat.
Jinak i do těchto ovladačů se dá vyrobit, nebo koupit diodová matrice, takže i odpůrci odporů si najdou svoje.
Já bych, pokud není cena překážkou, neřešil a prostě je koupil. 45 Ohm je mslím na doma tak akorát. Faro má okolo 70 Ohm, to je na můj vkus moc měkké, nižší odpory jsou zase moc ostré.
Kdo si chce zakutit, či zamodelařit, u Toma Herdera najde vše co by měl vědět. Přesně za tento přístup mám k Tomově práci velkou úctu a je pro mne velkou inspirací. My co nemáme tolik trpělivosti si holt ovladač jdeme koupit...
Pokud chceš utratit cca 800,- hledáš jednoduchý spolehlivý a kdykoliv opravitelný ovladač, neuděláš chybu. I ten vlastní odpor se dá , tak jako jakákoliv jiná část vyměnit.
Pochopitelně se dá koupit i identický ovladač od jiných výrobců, třeba MB Slot a většinou lze jejich díly i kombinovat.
Jinak i do těchto ovladačů se dá vyrobit, nebo koupit diodová matrice, takže i odpůrci odporů si najdou svoje.
Já bych, pokud není cena překážkou, neřešil a prostě je koupil. 45 Ohm je mslím na doma tak akorát. Faro má okolo 70 Ohm, to je na můj vkus moc měkké, nižší odpory jsou zase moc ostré.
Kdo si chce zakutit, či zamodelařit, u Toma Herdera najde vše co by měl vědět. Přesně za tento přístup mám k Tomově práci velkou úctu a je pro mne velkou inspirací. My co nemáme tolik trpělivosti si holt ovladač jdeme koupit...
Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO
Ahoj.Myslel jsem tím samozřejmě cenu.Na můj vkus na domácí ježdění dost peněz.Pro některé zde na foru jsem známý spíš jako modelář-kutil.Rád si co lze, zhotovuji sám.A cena je pro mě nezanedbatelná.Zabývám se měřítkem 1/43.Na mou modelařinu můžeš mrknout tady:http://skipper1.rajce.idnes.cz/Moje_modely_1_43/ a nebo tady http://skipper1.rajce.idnes.cz/Moje_autodraha/
Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO
Jirko,
díky já si to myslel že si směroval k samovýrobě.
Jinak bych ještě potřeboval zjistit co by udělal originál ovladač ITES, kdyby se na něm provozovali auta s novými motorky 12V od FARO ty verze (NORMAL) 10tis a (SUPER) 20tis otáček.
Vydrží to nebo se rozteče? Já sem sehnal prodejce co má ještě v nabídce ty odpory co odcházely!
Mám doma totiž snad 10ks nefunkčních originál ovladačů a věřím že dětem by bohatě stačili.
díky já si to myslel že si směroval k samovýrobě.
Jinak bych ještě potřeboval zjistit co by udělal originál ovladač ITES, kdyby se na něm provozovali auta s novými motorky 12V od FARO ty verze (NORMAL) 10tis a (SUPER) 20tis otáček.
Vydrží to nebo se rozteče? Já sem sehnal prodejce co má ještě v nabídce ty odpory co odcházely!
Mám doma totiž snad 10ks nefunkčních originál ovladačů a věřím že dětem by bohatě stačili.
ITES česká autodráha 90mm
Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO
No to přesně nevím.Ale matně si pamatuji z mládí,že se starými auty,když se jezdilo déle,tak se nám v místě odporu obal rozehřál a bortil.Ty odpory měly nějakých 10 nebo 15 ohmů,to už si přesně nepamatuji.V podstatě všechny odporové ovladače se zahřejí.Je otázkou kolik je okolo místa,aby se stačil chladit.A u Itesu byl obal těsně u odporu.Takže jeden zpojízdni a vyzkoušej.Ono je taky otázka jak dlouho s tím pojedeš.Odběr motorů se zas tak rapidně nezměnil.Takže si myslím,že to roztavíš po delší jízdě.
Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO
Jen pro inspiraci-dle návodu T.Herdera.A hlavně finančně NENÁROČNÉ!!!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO
Hodně záleží na tom, nakolik se chceš úpravám nebo konstrukci ovladače věnovat a kolik prostředků do něj investovat. Pro normální plasťáky s 13D motory a pro jízdu na plastových drahách bohatě stačí třeba elektronické ovladače od Carrery Exclusive, které se za pár korun často objevují na aukru. Parma má jednu obrovskou výhodu, je v podstatě blbovzdorná, konstrukčně jednoduchá, absolutně spolehlivá a použitelná i pro SRC motory (s jiným odporem) - v téhle cenové kategorii lepší volba prostě neexistuje.
Re: Vhodný ovladač pro dráhu ITES/FARO
Když už Carrera, tak bych spíš doporučil ovladače Evolution, jsou sice odporové, ale "blbuvzdorné". Ovladače Exclusive, jsou sice elektronické, ale pokud se nepletu, nemají brzdu a musíš si dát pozor na zapojení. Carrera má v originále opačné zapojení připojovacího konektoru, pokud ovladač zapojíš do dráhy podle SRC standardu, tak ti to nebude chodit,