Stránka 1 z 2

Regulovatelný zdroj pro autodráhu...

Napsal: 08 črc 2014, 07:57
od RUMOV
Dobrý den, konečně jsem dodělal svůj regulovatelný zdroj... :idea:

Zapojení je naprosto triviální, z původního ATX PC 250 W zdroje je vytažená 3, 5, 12, větev, jedna odbočka z 12 v větve je regulovatelná od cca 3v do 9,25v. Proud do 1,5 A
Samotný regulátor bez chladiče jsem koupil jako stavebnici za 132,- voltmetr stál 99,- samotný PC zdroj jsem dostal, popř. lze zakoupit za směšnou cenu na Aukru, konektory a zbytek byl do 50,-.
Celková cena tedy nějakých 300,- trocha práce a jako bonus jsem přidal i jeden kus drážky.
Do něj je vedeno regulované napětí, lze použít třeba jako brusku na pneumatiky, popř. na testování soukromých auto-bastlů... :mrgreen:
Knoflík na potenciometr je na cestě, na funkci to však vliv nemá... :D

Pokud to někomu pomůže budu rád, dalo by se říci za málo peněz, hodně muziky, časem se snad dokopu pověsit postup na blog, zatím ale nestíhám...
Nechci tu plevelit forum fotkama, tak snad přidám jen dvě, zbytek fotek zatím na Google komunitě ...SLOTCAR-Autodráha po česku...

odkaz zde https://plus.google.com/u/0/communities ... 1985090129

Přeji krásný autodráhový den.

I.P. RUMOV
malý rum.jpg
zdrojIMAG2189.jpg
zdrojIMAG2145.jpg

Re: Regulovatelný zdroj pro autodráhu...

Napsal: 09 črc 2014, 08:30
od Vítek
V prvé řadě díky za návod. :idea:

12V v drážce, 40 a více voltů tekutých a do ucha k tomu High Voltage: http://www.youtube.com/watch?v=wzw6j1mAnsQ
A jedem! :twisted: :D


Měl bych tři výhrady.
- Na broušení pneu je mnohem lepší speciální bruska. U nabízeného řešení si nějak nedokážu představit použitelný výsledek.
- Podle mého názoru není kus dráhy vhodný jako zkušební/pracovní destička.
- Možné je i jné řešení. Mít zdroj s pevně nastaveným napětím a samotnou regulaci řešit individuálním srážečem, kdy si každý závodník sám reguluje napětí podle vlastní potřeby a ve vazbě na používanou techniku.

Re: Regulovatelný zdroj pro autodráhu...

Napsal: 09 črc 2014, 10:14
od HonzaS
Moc hezké vylepšení prapůvodního nápadu Tomáše Herdera. Zakrytování, voltmetr a regulace tomu daly velkou přidanou hodnotu, přitom se jedná o úpravu za pár kaček.
Kousek plastové dráhy bez další úpravy sice brusku nenahradí ani náhodou, ale jako zkušební drážka bohatě stačí.
Když jsem si kdysi něco podobného také postavil, nepoužil jsem díly dráhy, ale jen vyfrézovanou drážku s nalepenou měděnou páskou a posunovatelnou zarážkou. Do zadní části jsem zapustil otočný hliníkový válec na ložiskách (něco jako motorovou brzdu) a bylo... Původně jsme to sice ještě chtěli doplnit o dynamometr + otáčkoměr, aby se daly nějak exaktněji porovnávat parametry motorů, ale nakonec to skončilo i díky vlastní lenosti nedodělané.

Re: Regulovatelný zdroj pro autodráhu...

Napsal: 10 črc 2014, 20:18
od RUMOV
Tak tedy Vítku, nechci se hádat, ale... :D
V drážce mám max 9,25 v a na tuhle šťávu ty prckové na Rumoringu nejdou uřídit...
Jim max tak 7,5-8v... :oops:
40 voltů tekutých také ne, ale jen 37,5.. Tuzemák je šťávou starců... :|
a do ucha i do oka miluju toto.. :twisted:
http://www.youtube.com/watch?v=1XJkjVMk_oE
Ten malej zmetek je prostě boží...

Ne vážně, gumy jedu nejdříve nahrubo dremelem, oni z těch ferrari aut od pumpy jsou dost tuhé..
a potom najemno, načisto na smirku v drážce s regulací.

jde to taky, na origo brusku bych možná nastřádal, pro mě je to ale škoda...
A drážku lze také použít na testování motorků, myslím tím premává-nepremává...
A druhou drážku tu bez napětí, používám jen na optickou kontrolu podvozku, výše magnetu, polohy kartáčků, atd...
Prapůvod zdroje je vážně od p. Herdera,(plus ještě nějaké to googlení) ačkoliv ho znám jen přes maily se kterými jsem ho opruzoval skoro před rokem, vážím si ho za jeho rady.

Chtěl jsem jen pomoci případně zase jiným, kteří jsou na tom stejně jako já byl před necelým rokem, (úplně mimo mísu).
Jak z lejna uplést za pár kaček bič a ještě si zapráskat, a ne jen ruce...
Jinak ještě technická, po udělání regulace na Rumoringu, (jinak naprosto skvělá věc) jsem projezdil dva dny a naučil jezdit snad všechny prcky,(některé i létat) krom formulek, ty čínské jsou vážně na lejno a poběží na aukro..
Ty jako admin a zajisté veterán, nechceš založit nové téma jako např.raději větší napětí a větší odpor ovladače, nebo naopak? :idea:

A ještě nápad pro Jirku B, určitě sem ještě chodí, vyvážení a váha prcků 1:43?
:idea:

Pokud jsem se zase rozkecal, prosím umazat, popř. přesunout.Děkuji...

I.P. RUMOV
http://iprumov.blogspot.cz/search/label ... u%3F%3F%3F
Loučím se pozdravem od letního rybníčku... :D
IMAG2172.jpg
malý rum.jpg

Re: Regulovatelný zdroj pro autodráhu...

Napsal: 11 črc 2014, 07:43
od Vítek
Tuzemák od R.Jelinek má 40. ;) AC/DC není úplně můj šálek čaje, ale s tím zdrojem mi okamžitě naskočila High Voltage. I když text je o něčem jiném.


Téma může založit každý. Dle libosti a potřeby. Admina k tomu netřeba.


Abych byl v obraze, budu si muset koupit nějaké autčko v 1:43. Nejlépe Carrera GO. Bohužel v naší krajské vesnici to nikdo neprodává. A sponzorovat poštu se mi nechce. Tím chci naznačit, že 1:43 nerozumím, ale chtěl bych si vyzkoušet nějakou racionální úpravu pro lepší jízdní vlastnosti. Předpoládám, že budu měnit kartáčky za měkké, zadní osu s převodem a zadní kola s pneu. A uvidím co dalšího. Byl bych rád, aby úprava proběhla na bázi běžně dostupného materiálu, ale neskončila stavbou celého nového podvozku. :)

Re: Regulovatelný zdroj pro autodráhu...

Napsal: 11 črc 2014, 15:54
od RUMOV
No a to je právě ten rozdíl...ty Jelínek, já Božkov :D
Ty 1:32 já 1:43... :oops:
Ty profi, já pouze pro radost z toho že to jezdí a že se v tom můžu vrtat.. :evil: .

Ne, něco na tom větším měřítku vážně bude, včera jsem, testoval v jedné drážce starého Shadow 32 na 9.5v a vedle něho Nissana od Artinu 43 na 7.5v
Je pravda že prcek má větší zrychlení, ale ani hroch není špatnej..
Pokud tedy trpíš sebetrýznitelskými pocity, zakup origo číňana, (viz téma předokolka) a nauč ho jezdit..
Těžiště, nápravy, pneu, převody, a nakonec člověk začne pošilhávat po D slot43..

To s tím novým tématem mělo být jen nakopnutí ostatních, když jsem před rokem našel staré forum měl jsem radost ze spousty témat a informací, myslel jsem, že se třeba rozpoutá diskuze..

No nic, děkuji za odpověď a drážce zdar...

A s tím prckem pro Tebe, jsem rád, že semínko bylo zaseto... :lol:

I.P RUMOV

Aby to však neskončilo tak, jak to u mě začalo...
IMAG1001.jpg

Re: Regulovatelný zdroj pro autodráhu...

Napsal: 11 črc 2014, 16:08
od Jirka B
Ahoj chlapci./RUMOV a Vítek/-nevím kolik má jaký rum,protože já používám zásadně božkov+kofolu.Nevím jestli to sem patří ,jen odpovídám.
To-Rumov.Je mi divný,když píšeš,že na na nějakých 9V a něco nemůžeš uřídit ty číňany.Já i kluci s tím jezdíme běžne na 12-14V v pohodě.Ovšem tu kofolu s přísadou si dám až večer.Zásadně a striktně dodržuji vyhlášku silničního provozu./To byl žert,ne že se urazíš./Ale vážně -jaké používáš ovladače?
To Vítek-pokud uvažuješ o koupi nějakého vozítka carrera Go,tak moc možností úprav tam není.Určitě se dá vyměnit vodítko,kolík za klasiku.S tou zadní osou už je to horší.Original osa má průměr nějakých 2,19mm.O to by tak nešlo.Taky jsem předělával zadní osu,dal jsem klasiku 2,38mm.Ale nedával jsem ložiska,jen převrtal původní díry na větší osu.A moc materiálu už tam nezbývá,aby tam vlezlo ještě ložisko.Jediným řešením by bylo sehnat nějaký origo držák motoru včetně držáku ložisek zadní osy.Určitě se dá vyměnit převod,dále motor.Ale ten podle zakoupeného modelu,aby se tam vešel hlavně na výšku.Přidávám i foto.Lepší nemám.Červená šipka označuje minimum materiálu na ložisko.Klasický motor vejde do nějakého cesťáku.Ale je to naknop.Do sporťáku /placky/ jen motor z go a nebo kostka.viz foto.

Re: Regulovatelný zdroj pro autodráhu...

Napsal: 11 črc 2014, 16:29
od RUMOV
Jirko již jsem poděkoval za Tvojí aktivitu, tak by to asi mělo být....a urážlivý vážně nejsem... :D
Jinak k ovladačům, mám jich asi 20 různých,čínských, hodnoty jsem zatím neměřil, ale chystám se na to.
Zatím jsem je vyčistil,přeletoval studeňáky, dal jiné kabely,a banánky a je to fakt znát. Některé samo fungují i při 9v, ale ty co nejvíce používám nějaká značka SLOTRACE mají asi tak malý odpor že fakt stačí 6-7 v. A to fakt nejsem poleno...
http://aukro.cz/autodraha-slotrace-i4200869023.html
Podobná jako zde, ovladače stejné.
Odpory změřím a založím třeba nové téma, ačkoliv s těmi od Žluté řeky to bude asi složité, každý pes jiná ves.
Pokud to zde bude překážet prosím Vítka přesunout, děkuji

I.P. RUMOV

Re: Regulovatelný zdroj pro autodráhu...

Napsal: 11 črc 2014, 21:01
od groupb
Pro absolutní laiky je každý takovýto příspěvek super. Já tedy osobně netuším, jestli ve většině příspěvků mluvíte česky :( ( pro mě je těžký pochopit, kam přijde trafo a kam ovladač, na víc nestačím), ale předám info kolegovi, snad se mu povede s využitím vašich informací ty naše číňany naučit nejen stát, ale i jezdit :oops:

Re: Regulovatelný zdroj pro autodráhu...

Napsal: 06 čer 2017, 08:35
od HonzaS
Cenově a výkonově (0-30V, 5A) zajímavý stabilizovaný zdroj v akci:

https://www.uni-max.cz/stabilizovany-zd ... kxNjg3MwS2
zdroj.jpg