Stránka 7 z 7

Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?

Napsal: 22 dub 2015, 10:07
od RUMOV
Ne já jsem panna, a kam se na to hrabe beran... :twisted:
A ještě s tím žiju 45 let a chvílema je to peklo. :evil:
Jinak, alespoň to co jsem našel na netu,
lze použít držák na frézu a nastavit radius
http://www.bscra.byethost16.com/trackbuild/part1.htm
http://www.slotraceshop.co.nz/index.php ... &chapter=1
https://www.youtube.com/watch?v=1-Wca7xpWFc
http://www.virklund.dk/scx/mytrack.htm
nebo případně použít jako opěrku naohýbaný přišroubovaný kus plastové lišty,či plexi (to mi ale připadá moc DIY)
http://www.oldslotracer.com/How-to.html
zkus zadat do svého starého googlu how to build a wood routed slot car track případně alternativy, a týden máš co číst.
A nebo počkej na rady zkušenějších, ode mne jsou to rady pouze v teoretické rovině... :)

Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?

Napsal: 22 dub 2015, 10:56
od HonzaS
Univerzální rady neexistují, každá profidráha je dělaná trochu jinak. Někdo to frézuje ručně různými vykružovacími pomůckami, jiní si to nechají udělat v CNC centrech, kde jim jsou schopni kompenzovat i různé náklony dráhy nebo výškové rozdíly. Když se dokončovala dráha v Podbabě, tak se také zjistilo, že je možnost základní frézování i u nás zadat a vše by bylo jednodušší. Dtto platí pro drážky - u profi scale drah se dělají zapuštěné, ale třeba pro plasťáky je lepší starý postup, tj. povrch včetně vodičů v rovině (je to ale pracnější, dodavatelsky dražší a pomalejší). Liší se i způsob lepení stínění - od Cu pásků na povrchu, přes zapuštěné Cu lišty do roviny až po zapuštěné lepené stínění (i to lepení je různé - buď klasickým lepidlem nebo na oboustrannou pásku). Každý postup má své pro i proti.
Rozteče drážek jsou dnes také různé, něco jiného jsou předpisy BSCRA pro profi, něco jiného je realita po klubech. Doma nejvíc záleží na prostoru - uděláš optimální rozteč a budeš muset přistavovat :D . Takže si stačí spočítat max. velikost aut v měřítcích a podle prostoru přidat centimety navíc. Nakonec třeba u Carrery se sice hrdě mluví o dráze 1/24, ale maketové historiky 1/24 by se na ní prakticky nevešly.

Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?

Napsal: 22 dub 2015, 13:27
od harry
Rumove a Honzo,diky.

Zle som naformuloval otazku,viem ako na to,ale nechce mi to v CR,SR vyhodit dodavatela lexanovych pásov,dokonca ich nemožem ani nájst niekde v ponuke.

Asi skusim hadicu,niektorí to robili aj pomocou nej.

Ake sú približne šírky modelov 1/32?

Caute

Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?

Napsal: 22 dub 2015, 14:11
od Vítek
Šířka aut 1:32? Myslel jsem si, asi chybně, že jdeš někam dál a ne že plánuješ hned napoprvé a bez zkušeností postavit dřevěnou dráhu a nejlépe rovnou v digitalu. A přitom se ptáš na elementární věci. :shock: Které jdou navíc bez problémů dohledat. ;)

A lexanové pásy? Tak to už vůbec nechápu proč a na co. :( :shock:

Napsal jsem to o pár příspěvků dřív. Metoda postupných kroků fakt není od věci. :idea: A není v rozporu s přáním splnit si vlastní sny a jít za svým cílem.

Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?

Napsal: 22 dub 2015, 15:30
od HonzaS
Naštěstí je to ještě v rovině předběžných dotazů a ne už při vlastním frézování :D - to už by bylo na pováženou.
Takže u 1/32 počítej s maximální šíří aut cca 65mm, u 1/24 s cca 85mm. Na webu je jinak celá řada videí s postupem stavby, např. ten třetí Rumovův odkaz je opravdu hodně komplexní a názorný.
Zkušenosti se stavbou profesionální dřevěné dráhy nejsou moc přenositelné na domácí dřevěnku, řada věcí se tam řeší jinak a ve velkém. Každopádně i tam platí 100x měř, jednou řež.

Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?

Napsal: 23 dub 2015, 08:04
od harry
Vitku,ja som vopred pisal,ze budem klast infantilne otazky.

Ale znovu podotknem aby som veci uviedol na spravnu mieru.

Nebere ma prist medzi vás,alebo za Kaelom,pustit si svoj model na autostrade,dostat pritom v preteku na 40 kol kefu osemnast kol.

Popritom nasypat do toho kopu love.

Ja som len klon chytrolina Rumova,za malo penez mnoho muziky.To ma proste bavi.Vitku,ja vo svojej sportovej kariere som bol totiz velmi vysoko v urcitom druhu sportu.Veelmi vysoko.Viem co stoji nahananie par poslednych desatin.Toto uz som absolvoval,a to ma už neláka.Preto na Vasu vlnu nenaskocim,ja sa proste len chcem bavit.

Ale bavit tak,aby to davalo logiku.Preto cakam na SCX WOS,preto sa nikam nenahlim,preto hltam/alebo sajem jak špongia /vyhradne práva to Rumov//.

Preto tu otravujem.Ja sa neponahlam,ale v momente ked sa rozhodnem,tak amen tma.A ja uz som sa zhruba rozhodol.

Postavit si taky maly slovensky "betlém" a tesit sa z toho.Dúfam,že to čo som popisal,bude správne pochopené.

A teraz k veci.Rumove,mrzi ma ze veci odkladáš,ja som sa chcel poučit na Tvojich chybách,nie na mojich. :D

HonzaS ,Diky.

Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?

Napsal: 23 dub 2015, 11:37
od Jirka
draha_krajina_001.jpg
kaucuk.localDataLink1HOMElinhartiDokumentyvanoce_023.jpg
kaucuk.localDataLink1HOMElinhartiDokumentyvanoce_025.jpg
Ahoj, další možnost jak jsme před pár lety postavily jednu z dřevěnných drah je tato. Byla ze sedmi desek spojených na kolíčky a zajištěno podobně jako u slotfire. Vždy sestaveno asi do půl hodiny v obýváku. Bohužel se změnou nábytku nám už do prostoru nepasovala, tak jsme ji musely darovat jinam. Pokud bych dnes dělal opět něco podobného ze samolepících měděnných pásků, jen tak pro domácí blbnutí, šel bych do systému AC2car viz http://ac2car.org/
Zkoušely jsme to, udělaly jsme si křižovatky a závodní požitek opravdu parádní. Lepší jak s digitálem. Dokonce na to máme nakoupený veškerý materiál, ale skončilo to na prostorách. Třeba se to časem z místem nějak vylepší. Nyní jak už jsem psal se dělá na té Carreře. Takže já mám do důchodu o zábavu postaráno.

Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?

Napsal: 21 úno 2016, 13:04
od harry
Chlapi,

idem objednavat frezku do mdf.

Vybral som si tuto.

http://www.apkonaradie.sk/produkty/cmt, ... 91.830.11/

Neurobim chybu..?Budem frezovat cca 150 m 8 mm drážky.

Re: Autodraha na dreve,ano ci nie?

Napsal: 21 úno 2016, 20:09
od kael
ja som nemyslel, že máš prísť medzi nás a hneď súťažiť, nebolo by to síce zle,
bolo by nás o jedného viac, ale hlavne by si videl ako máme urobenú dráhu a
poprípade by si hlavne získal nejaké informácie okolo stavby dráhy, ktoré by
Ti pomohli. A čo je hlavné, môžeš prísť hocikedy, nemusí to byť vtedy keď je
pretek, ale by sme sa museli dopredu dohodnúť.