Adios faro ites

Zpráva
Autor
Ronduk
Příspěvky: 16
Registrován: 09 led 2021, 18:23

Adios faro ites

#1 Příspěvek od Ronduk » 01 úno 2021, 21:24

Ahoj modelari! Aj ked nerad, rozhodol som sa zbavit starej dobrej autodrahy faro ites 74, 90 mm mix cca 20 m kvoli znamym neduhom pri pouzivani modernych auticok. Neviem pre aku novu autodrahu sa rozhodnut, nebranim sa ani pouzivanej. Moja predstava a moznosti : dlzka cca 12-15 m, v panelaku plocha na koberci 4x1.6 m rozkladacia, nie na trvale umiestnenie, prekrizena 1x, s vonkajsimi rozsireniami zataciek, 1:32, jazdenie pre radost auta roznych vyrobcov aj vlastne. Nemam moznost nikde vyskusat autodrahy inych vyrobcov, preto prosim o vase volne napady, skusenosti, inspiracie, nech nevymyslam koleso...:-) Dakujem!

gurkeGO
Příspěvky: 178
Registrován: 28 lis 2016, 21:11

Re: Adios faro ites

#2 Příspěvek od gurkeGO » 01 úno 2021, 21:45

Zdravím.
Smutná, ale zákonitě nejlepší volba :D

Za mě po zkušenosti Scx analog/digital, scalextric analog/digital tak jedině Carrera digital a D132 na D124 vyžaduje všude krajnice více prostoru a samozřejmě o ceně.
Radím přeskočit krok Evolution.
Carrera už jen pro možnosti rozšíření a i pro množství, které se dá případně sehnat z druhé ruky na doplnění.



Scx bylo dobré. Perfektní panely rychlá stavba 6 jezdců tankování atd. Bylo to zábavné, ale dá se říct, že možnosti rozšíření horší než mizerné. Nebo extrémně drahé. A trochou problémové prudké přechody výhybek, které auto přehazuje samo manuálně malým trnem ve vodítku.

Scalextric také panely na rychlé pružné stavění ideální. S velkým množstvím výhybek a delšími plynulými přejezdy. Velké množství příslušenství dráhy. Ale auta jsou trochu horší ne zpracováním, ale fyzicky. Vodítka moc nevydrží kartáčky jsou mizerné.


Carrera kombinuje použití panelů Evolution, D132, D124.
Dokoupit se u nich dá prakticky vše. Ale každou blbost si nechají zaplatit. Auta až na zadní spoilery a zrcátka vydrží celkem dost. Radím nebrat formule.


S pozdravem Adam
Naposledy upravil(a) gurkeGO dne 01 úno 2021, 22:06, celkem upraveno 1 x.
Adam Mádr 8-)

stembas
Příspěvky: 198
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: Adios faro ites

#3 Příspěvek od stembas » 01 úno 2021, 21:51

Zalezi jakou chces ? Analog nebo digital ? ;)

Ronduk
Příspěvky: 16
Registrován: 09 led 2021, 18:23

Re: Adios faro ites

#4 Příspěvek od Ronduk » 01 úno 2021, 22:10

Zabudol som - analog, nie digital.

Jirka
Příspěvky: 67
Registrován: 02 led 2014, 21:15

Re: Adios faro ites

#5 Příspěvek od Jirka » 01 úno 2021, 22:13

Nechci Ti rozmlouvat Carreru , je nejširší a dostupnost dílů je velmi dobrá. Mám doma již několik let 20m čtyřdráhy ale nakonec jí téměř nevyužívám. Nemám rád totiž jízdu s magnety a na Carreře to bez nich prakticky nejde. Jako první dráhu po ITESU jsem si ale pořídil Ninco, kterou mám taky do dneška. Má hrubší povrch ale nevýhodou je úzká a docela mělká drážka. Využíváme jí občas na závody rally. Perfektně se na ní totiž drží sníh (hladká mouka). Chvíli jsem měl doma i digitální Scalextric. Krásná dráha ale velmi kluzká a úzká. Loni jsem si však pořídil novinku od Policaru. Nakonec jsem jí přidělal na skládací stoly místo té Carrery a můžu říct, že jsem s ní maximálně spokojený.
Pro zajímavost se můžeš podívat na mé zkušenosti s ní :https://modelracing.cz/2020/12/11/autod ... v-obyvaku/

gurkeGO
Příspěvky: 178
Registrován: 28 lis 2016, 21:11

Re: Adios faro ites

#6 Příspěvek od gurkeGO » 01 úno 2021, 23:39

Ano nutno doplnit, že na dráze Carrera pojedou asi všechna ostatní analogová auta i itesy a to velmi dobře.
Je pravda novější auta Carrera mají již asi v rámci úspor nulovou možnost nastavení výšky magnetů.
Starší modely to mají.
Porsche RSR, BMW Z3, Mercedes DTM, Audi DTM
A to jsou auta opravdu perfektní na nastavení jízdních vlastností.

Pravda nová jsou úplně blbá a mezi nejhorší patří teď ta DTM.
Auto buď jede jako po kolejích nebo letí ven.


Ale to se dá vyřešit chvilkou laborování. Po vyjmutí motoru podložkami pod magnety.

Ale pokud je přáním opravdu jen analog je Ninco velice dobré, ovšem i dost nákladné.
Adam Mádr 8-)

stembas
Příspěvky: 198
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: Adios faro ites

#7 Příspěvek od stembas » 02 úno 2021, 15:37

Zalezi co si predstavujes pod tim jakou drahu ? Ona kazda je zhruba "jina", povrchem, tvrdosti. Dale jak jsi na tom technicky, aby jsis dovedl poradit s mensi upravoiu auticek aby ti dobre jezdila. Mel jsem 3 druhy autodrah. Jako kazdy v mladi jsem zacimal ITES. Po revoluci to bylo Ninco (nejak me to ucarovalo), to uz se nejak pomalu vytratilo. To byla draha dosti hruba mekke dily na zkrut, dobre se na ni delal premosteni. Neco podobneho je Scalextric. Ted mam Carreru, protoze je z typu autodrah nejvic "profi" pro me. Ma nehlubsi drazku pro voditko. Dily se tvrdosti podobaji nasi draze ITES. Protoze jsou tvrde spatne se dela premosteni na rovince. Prodavaji ale premosteni ktere se sklada ze 4 dilu uz natvarovanych, most. Je celkem hladka tak auticka je potreba doladit aby neklouzaly. Je siroka. A auticka jinych znacek jsou svou konsrukci take maliko jine tak je potreba zase doladit pro pekne jezdeni.
Novu drahu POLICAR neznam, ale z obrazku bych si typl ze je podobna Carrere ktera je momentalne nejdostupejsi i s nahradnimi dily.
To jest moje skusenost.

stembas
Příspěvky: 198
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: Adios faro ites

#8 Příspěvek od stembas » 02 úno 2021, 15:50

Odpoved pru " Jirka ". S temi magnety mas pravdu. Take nemam rad ze auticko jede jak po kolejich !! Ale ono je to blizke tvrdosti pneumatik pro drevene drahy. Kdyz chces aby auticko poradne drzelo da se silny magnet, tak rychlost auticka tim zase spomalis !! Takze ja se sesnazim aby magnet mel opravdu jen takovou silu aby se tim vyrovnala adheze pneumatik, a nestracela se rychlost. Takze kdyz "prezenu" rychlost do najezdu do zatacky, nebo vyjezd ze zatacky tak to funguje jak na drevene draze. Skousel jsem projet po draze Carrera auticko se kterym jezdim na "dreve" tedy bez magnetu, ale tim ze byly na pneumatikych "zbytky" mazani tak jelo nadherne. Ted zalezi jestli je dobre zi drahu "pospinit" mazanim.

stembas
Příspěvky: 198
Registrován: 18 říj 2015, 14:25

Re: Adios faro ites

#9 Příspěvek od stembas » 02 úno 2021, 15:53

zapomel jsem dodat ze mam CARRERA - ANALOG

Ronduk
Příspěvky: 16
Registrován: 09 led 2021, 18:23

Re: Adios faro ites

#10 Příspěvek od Ronduk » 11 dub 2021, 23:07

Pred casom som tu riesil aku vybrat drahu, dakujem vsetkym za rady a podnety. Postrehy novacika mozno niekomu pomozu v podobnej situacii pri vybere. Predstava bola:
- plynula jazda bez skrtania nizkych podvozkov o kontakty
- koniec krivenia kartackov dosiroka :-)
- jazdit radsej bez magnetov
- analog
- zatacky bez dotykov o mantinety
- vsade rozsirene vonkajsie obluky
- rozne polomery zatacok, vacsia variabilita tvarov drah
Vyber sa zuzil na carrera a policar, scaleauto bola tiez ok ale vysoka cena. Dostupnost a moznost lahko dokupit aj jazdene diely nahraval carrere, nakoniec rozhodol povrch - vhodnejsie na jazdu bez magnetov pre Policar. Tu mi pri vybere velmi pomohol Jirka, kedze ma obidve drahy, dakujem! :-) Kupa u modelracing ok, fajn a odborny pristup, dobra komunikacia. Jazdi sa na tom paradne, uplne ina liga nez faro, rychla jazda po velkom obluku R4 nema chybu! :-) Max. spokojnost, odporucam!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět