Carrera profi

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 735
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Carrera profi

#1 Příspěvek od Petr L » 21 úno 2015, 12:39

Sešly se mi doma dva sety Carrrera Profi, příjmné překvapení ze zpracování, drážka prakticky stejná jako u Evolution, dva poloměry zatáček, nadjezd, klopené, na dráze dost místa ,takže není potřeba krajnice, šíře dílů 178mm, takže klasická 1:32. Cartronic Revolution je zdá se zcela stejný, pouze místo červeno bílé krajnice je modro bílá. Pokud bych hledal dráhu na 1:43, nebo neměl dost místa na Evolution, tak dnes bych uvažoval o Profi.
Carrera Profi.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 333
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Carrera profi

#2 Příspěvek od RUMOV » 20 led 2016, 00:21

Řízením osudu a jemu mírnou pomocí jsem se dostal také k systému Carrera Profi. :)

Systémový předchůdce řady Go, který se vlastně vyvinul později do řady Evolution, byl pro mě hodně velkým překvapením. :idea:
Tamponový potisk, vodítko, a vcelku slabý feritový magnet, který autíčko činí hodně zábavné na ovládání.

Doma mi parkují tři, (tedy ve skutečnosti celkem osm), ale pěkně popořadě...
IMAG4886.jpg
Jak u Porsche tak i Mercedesu stačilo pouze komplet vyčistit, promazat převody, a dát nové kartáčky.
Převody jsou kovové, žádný plast, a celý podvozek je inteligentně řešen jako "vyndavací" a "zastamdací", bez jediného povolení šroubku.
Já ho nakonec "posichroval"ještě kobercovkou.
Zajímavé je i řešení předních kol, které nejsou na společné ose, ale nezávisle otáčivé, můj subjektivní pocit z jízdy v zatáčkách je lepší než u prcků,možná se pletu,nevím :?:
IMAG4884.jpg
Zadní hodně tlustou pneumatiku jsem nahradil nižší pneumatikou od autíčka od Shellu, která mi přišla vzhlednější a modelovější.
Ve finále se ukázalo, že to byla dobrá volba, za prvé to fakt lépe vypadá, za druhé to i lépe jezdí..
IMAG4951.jpg
Původní vodítko jsem musel asi o 2 mm zkrátit, aby přední kola nevisela ve vzduchu, kartáčky jsem dal tužší, samotná váha auta je dost "přimáčkne" na dráhu.

Závěrem snad jakési zhodnocení:
Nevím, zda je to tou "teenagerskou" velikostí, větším rozvorem a váhou, ale jsem z těchto "skorodospělých" aut naprosto nadšen.
Na 12 voltů jsou svižná, slabý magnet jim krásně kroutí zadkem, a i když se nechci dotknout "prcků", je s nimi daleko větší sranda. A větší velikost přímo nabízí možnost zástavby komplet osvětlení...
IMAG5033.jpg
pokud by Vás zajímalo, jak to vypadá v reálu, tak zde..
https://www.youtube.com/watch?v=zcQ51_BDhR8

A příště třeba o tom, kterak Peugeot 206 a Ford Focus, k Milanovu vodítku přišel...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 735
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Carrera profi

#3 Příspěvek od Petr L » 20 led 2016, 08:48

Ono je to s těmi dráhami u Carrera trochu složitější. Carrera měla mnoho různých systémů a měřítek, pořádek v tom nastal až zhruba před deseti lety.

Evolution vychází z původní dráhy Carrera 124 která se vyráběla od 1966 do 1985, aby se vrátila jako Exclusiv opět v měřítku 1:24 v roce 1989 a vyráběla se do 2007, souběžně od 1998 je na trhu Evolution se stejnou dráhou a auty 1:32 a od 2004 PRO-X. Evclusiv v 2007 končí a pokračuje měřítko aut 1:24 pouze v D 124. Vše od 1966 doposud je jedna a tatéž dráha, pouze s drobnou úpravou potisků a v roce 2007 úpravou spojovacích trnů. Je to vlastně nejdéle vyráběná dráha vůbec a prochází autodráhou takřka od jejího vzniku až doposud.

Profi s dráhou 1:32 a auty 1:40 se objevila 1984 a skončila v 2006, GO existuje od 2001. Kdy se konečně řady dráhy a systémy sjednotily a máme dráhu GO a D143 v 1:43 a auty 1:43 a dráhu Evolution_D132 v měřítku 1:24 a auty 1:32 a v D124 se stejnou dráhou auty 1:24. :-)

Odpovědět