CZAuticka.cz web

CZAuticka.cz web

Příspěvekod jakubadamcik » pon kvě 09, 2016 1:47 pm

Už delší dobu píšu web http://czauticka.cz/ který se věnuje převážně České autodráze.

Tedy jsou-li k webu nějaké připomínky, náměty a dotazy tak sem s nimi:) ?
CZAuticka.cz :)
jakubadamcik
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon bře 30, 2015 1:26 pm

Re: CZAuticka.cz web

Příspěvekod Petr L » pon kvě 09, 2016 7:11 pm

Pěkný to máš, je dobře, když si někdo dá práci a všechno pěkně srovná, jenom nevím, jestli když už to před lety udělali na webu staré hračky má taková práce smysl, ale to je úhel pohledu. Pokud tě to baví jen tak dál.

Mám ale výhrady, nebo spíš pár postřehů k části"Jak oživit autodráhu" měření máš pěkné, sám jsem podle něj stavěl, sice by neškodilo pár řádek navíc k implementaci, sám víš, jak jsem z toho měl zamotanou hlavu, prostě ten návod končí moc brzo :-) ale jinak perfektní.

V části "Jak oživit autodráhu" bych byl s rozdáváním rad opatrnější, než psát návod, jak na to, asi bych to pojal pouze jako dokumentaci svojí cesty, podělil se s ostatními a nechal je, ať si sami udělají obrázek, je li to ta správná cesta.

Nejsi první, kdo se Itesem zabývá. Dnes to již není tak aktuální, ale před cca deseti lety na webu Autodráha online se exhumací a opravami Ites zabývala hromada modelářů. Kdyby si v té době chtěl zpětnou vazbu na svoje dílo, asi by si čelil smršti komentářů a hodně z nich by ti velkou radost asi neudělalo.

"Jak oživit autodráhu" je hodně povrchní, lehce zjednodušující, občas bych se bál, že někdo podle těch stručných popisů něco spíš zničí, než opraví. Namátkou: niť v pastorku, je sice dobrá rada, jak vyřešit problém, bez výbavy třeba někde na návštěvě, ale není to řešení problému, pastorky se lepí, pájí, nebo lisují nové. Jízdní vlastnosti podvozku sice srovnání ovlivní, kontakt předních kol s dráhou v drtivé většině případů jízdním vlastnostem ublíží. Vyvažování je vůbec složitá věc a postavením auta na všechna čtyři se také nevyřeší, zůstane vyvážené stejně blbě, pouze pojede po všech čtyřech, což vliv špatného vyvážení může spíše zesílit. Smirkovat troleje je také taková ultimátní metoda a používal bych jí až jako poslední krok ve chvíli, kdy rez nadělá do trolejí prohlubně. Atd.

Na druhou stranu ten střízlivý design sluší a netříská se z obsahem, to je velmi dobrá volba a modely máš pěkné :-)

P.S. pokud by si chtěl rozšířit dokumentaci dílů Ites 74 v šedé barvě, dej vědět, myslím, že ti tam chybí klopená, přechodový díl ke klopené a mechanické počítadlo. Mám, rád nafotím :-)

4.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
 
Příspěvky: 729
Registrován: ned pro 15, 2013 10:28 pm
Bydliště: Praha

Re: CZAuticka.cz web

Příspěvekod jakubadamcik » úte kvě 10, 2016 10:09 am

Děkuji za komentář. Vážím si jej.
S tím jak oživit autodráhu je to těžké. Tu a tam se mě někdo zeptá, že si doma postavil starou autodráhu a nefungovalo mu to. At mu poradím. Tak asi tak. A vysvětlovat mu něco o lepení pastoru je pak vyšší dívčí))
Další dotaz byl, jak se sestavuje čtyřdráha…
K časomíře je to těžké. Z mého pohledu kdy jsem šel cestou pokusu a omylu je ten návod až moc podrobný a mít ho k dispozici před stavbou, ušetřil bych hodně hodně času a nervů. Obecně internet je zaplaven dnes již nefunkčními návody. Ale uznávám to, že návod je hodně stručný.
Ano fotky mi prosím pošli. Plus i fotky tebou postavené časomíry rád je vystavím.
Jsem spíš sběratel než modelář a závodník a na starých hračkách není z mého pohledu úplně všechno tak proto.
Ještě se chci zeptat o tom smirkování trolejí. Je něco lepšího? Dráhu mám v zimě nevytápěné místnosti začínám s tím mít problém. Troleje nejsou ani tak rezaté jako spíš tmavě „zoxidované“?
CZAuticka.cz :)
jakubadamcik
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon bře 30, 2015 1:26 pm

Re: CZAuticka.cz web

Příspěvekod stembas » úte kvě 10, 2016 10:26 am

ja pouzivam na takove věci zubni pastu. Defakto je to takova hodne jemna brusna pasta.Je to potřeba skusit a uvidíš. Nebo snad nejakou lestici pastu. Hlavne moc nenarusit povrch, pak uz to rezavi.
stembas
 
Příspěvky: 144
Registrován: ned říj 18, 2015 2:25 pm

Re: CZAuticka.cz web

Příspěvekod jakubadamcik » úte kvě 10, 2016 1:38 pm

ano zubní pastu jsem používal na leštění CDček:)
Tedy jestli jsem správně pochopil tak hadříček a nějakou leštící pastu?
CZAuticka.cz :)
jakubadamcik
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon bře 30, 2015 1:26 pm

Re: CZAuticka.cz web

Příspěvekod Petr L » úte kvě 10, 2016 2:44 pm

Zubní pata je užasná, podotýkám, že to ale musí byt pasta, která obsahuje brusnou složku, nanést na hadřík a pak trpélivě leštit. Stejnou metodou, ale s lešticím kotoučkem na dremelce jsem čistil i kovové podvozky Ites. Byla to práce šílená, ale nakonec vypadaly podvozky jak z nové.

Na zoxidovaný povrch troleji se dá také použít 'guma' co s ní leští vláčkaři troleje. Majitelé digitálních drah Scalextric na čišténí zase používají přípravek Inox, ale zatím jsem na néj nenarazil

U trolejí je také dúležité jejich utažení do plastového dílu. Tohle všechno pěkně popisuje pan Kysela na Faro webu, néco v části o technice, něco na faroblogu. Doporučuji také jeho časopis Slotlook, vycházel sice krátce, ale historie Ites je tam popsaná dokonale, nikdo asi neví a nenapsal o Itel nic co by celou cestu Ites lépe zmapovalo.

Jo a ješté o přechodovém dílu 74/90. Objevil se ješté dřive, než dráha 90, je to díl který byl součástí klopené zatáčky a ta se délala ješté v šedé barvě, tedy dříve, než v Ites došlo ke změně barvy a tedy i dříve než došlo ke změně rozměru na 90. Ale kdo vi ?

Časomíru určitě také nafotím, až bude hotová, ale je v Pavlově dráze Scalextric, tak nevím, jestli se temaicky hodí na tvoje stránky :-)
Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
 
Příspěvky: 729
Registrován: ned pro 15, 2013 10:28 pm
Bydliště: Praha

Re: CZAuticka.cz web

Příspěvekod stembas » úte kvě 10, 2016 5:20 pm

To PetrL myslel jsem ze kazda zubni pasta obsahuje brusnou slozku ?. Kazdopadne zítra jsem obednany k zubari tak to snim poresim.
stembas
 
Příspěvky: 144
Registrován: ned říj 18, 2015 2:25 pm

Re: CZAuticka.cz web

Příspěvekod česká autodráha » čtv kvě 12, 2016 2:06 pm

Petr L píše:Pěkný to máš, je dobře, když si někdo dá práci a všechno pěkně srovná, jenom nevím, jestli když už to před lety udělali na webu staré hračky má taková práce smysl, ale to je úhel pohledu. Pokud tě to baví jen tak dál.

Mám ale výhrady, nebo spíš pár postřehů k části"Jak oživit autodráhu" měření máš pěkné, sám jsem podle něj stavěl, sice by neškodilo pár řádek navíc k implementaci, sám víš, jak jsem z toho měl zamotanou hlavu, prostě ten návod končí moc brzo :-) ale jinak perfektní.

V části "Jak oživit autodráhu" bych byl s rozdáváním rad opatrnější, než psát návod, jak na to, asi bych to pojal pouze jako dokumentaci svojí cesty, podělil se s ostatními a nechal je, ať si sami udělají obrázek, je li to ta správná cesta.

Nejsi první, kdo se Itesem zabývá. Dnes to již není tak aktuální, ale před cca deseti lety na webu Autodráha online se exhumací a opravami Ites zabývala hromada modelářů. Kdyby si v té době chtěl zpětnou vazbu na svoje dílo, asi by si čelil smršti komentářů a hodně z nich by ti velkou radost asi neudělalo.

"Jak oživit autodráhu" je hodně povrchní, lehce zjednodušující, občas bych se bál, že někdo podle těch stručných popisů něco spíš zničí, než opraví. Namátkou: niť v pastorku, je sice dobrá rada, jak vyřešit problém, bez výbavy třeba někde na návštěvě, ale není to řešení problému, pastorky se lepí, pájí, nebo lisují nové. Jízdní vlastnosti podvozku sice srovnání ovlivní, kontakt předních kol s dráhou v drtivé většině případů jízdním vlastnostem ublíží. Vyvažování je vůbec složitá věc a postavením auta na všechna čtyři se také nevyřeší, zůstane vyvážené stejně blbě, pouze pojede po všech čtyřech, což vliv špatného vyvážení může spíše zesílit. Smirkovat troleje je také taková ultimátní metoda a používal bych jí až jako poslední krok ve chvíli, kdy rez nadělá do trolejí prohlubně. Atd.

Na druhou stranu ten střízlivý design sluší a netříská se z obsahem, to je velmi dobrá volba a modely máš pěkné :-)

P.S. pokud by si chtěl rozšířit dokumentaci dílů Ites 74 v šedé barvě, dej vědět, myslím, že ti tam chybí klopená, přechodový díl ke klopené a mechanické počítadlo. Mám, rád nafotím :-)

4.jpg


Dobrý den,
nemohl bych Vás poprosit o zaslání fotografie šedé klopené dráhy (viz. příloha)? Potřeboval bych ji na můj web ceska-autodraha.webnode.cz

chyle.pavel@centrum.cz

001.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
http://ceska-autodraha.webnode.cz/ - Web o české autodráze Ites, Gama, Gonio a Faro
Uživatelský avatar
česká autodráha
 
Příspěvky: 22
Registrován: sob led 17, 2015 7:28 pm

Re: CZAuticka.cz web

Příspěvekod Petr L » čtv kvě 12, 2016 3:30 pm

Určitě, pokud na to nespěcháš, tak klopku nafotím.

Kvůli tomu si memusel kopírovat celý text :-)
Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
 
Příspěvky: 729
Registrován: ned pro 15, 2013 10:28 pm
Bydliště: Praha

Re: CZAuticka.cz web

Příspěvekod česká autodráha » čtv kvě 12, 2016 7:01 pm

Dobře, tak moc děkuji. No, já jsem jenom „citoval“, jsem na to tak zvyklý, abych se ve zprávách neztrácel. :D
http://ceska-autodraha.webnode.cz/ - Web o české autodráze Ites, Gama, Gonio a Faro
Uživatelský avatar
česká autodráha
 
Příspěvky: 22
Registrován: sob led 17, 2015 7:28 pm

Další

Zpět na Česká autodráha – Gonio, Ites

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron