Stránka 2 z 3

Re: Vodítko pro 1:32 na dráhu ITES / FARO

Napsal: 27 srp 2015, 19:16
od Vítek
Myslím si, že pokud bude mít vodítko rozměry jako Scaleauto, výšku dříku cca 10 mm a kartáčky budou do V, bude to OK.
Ploutvička by mohla být hlubší. Zkrátit ji, podle drážky ITES / FARO, není problém. Naopak s delší ploutvičkou půjde vodítko využít i na jiné dráze. :idea:
A tloušťka ploutvičky do 1,5 mm. ;)

Re: Vodítko pro 1:32 na dráhu ITES / FARO

Napsal: 11 zář 2015, 10:20
od milangs1200
Ahoj, tak jsem včera nalisoval první sérii vodítek. Průměr dříku 3,6x 9,7. Ploutvička je 1,3 x 7,8. Jak ale všude zdůrazňuji---každá univerzálnost má svoje hranice, takže doufám, že se bude líbit honě lidem. Každý si to vodítko musí upravit podle dráhy a modelu. Je lisované z technického plastu určeného na ložiska a ozubená kola, takže má minimální koeficient tření.

Re: Vodítko pro 1:32 na dráhu ITES / FARO

Napsal: 11 zář 2015, 12:07
od HonzaS
Univerzální je dokonale, nevidím jediný důvod, proč by se někomu mohlo nelíbit... Snad jedině barva? ;) Místa na individuální úpravy je tam dost, ploutev je dostatečně hluboká (ta 0,1mm oproti slot.it se dá skousnout :D). Moc hezká práce a profesionální provedení. Párkrát jsem v poslední době použil komerčková vodítka do maketových šasi (třeba právě u Š130), kde bylo málo místa na klasické vodítko, a je to zcela funkční řešení skoro bez rozpoznatelného rozdílu.

Re: Vodítko pro 1:32 na dráhu ITES / FARO

Napsal: 11 zář 2015, 12:58
od milangs1200
Ahoj, barvu budu teprve řešit. Černou dělá každý. Myslím si, že vodítko je u většiny modelů tak schované, že bych se mohl v barvách vyřádit. Jakou navrhujete?
Ahoj Milan.

Re: Vodítko pro 1:32 na dráhu ITES / FARO

Napsal: 11 zář 2015, 13:19
od HonzaS
To byl jen pokus o vtip, na barvě nezáleží - i když pro malá auta má asi smysl volit nějakou neutrální barvu jako je právě ta šedá nebo černá. Prostě taková, aby v případě, že je vodítko viditelné, barevně nekolidovala se zbytkem modelu a opticky nerušila.

Re: Vodítko pro 1:32 na dráhu ITES / FARO

Napsal: 11 zář 2015, 14:37
od Vítek
Od milangs1200 mi dorazila obálka s vodítky.
Na první dojem velmi povedená záležitost. Bez otřepů, polomatné, na omak velmi hladké. Barva je optimální. Odstín tmavě šedé, nebude na modelu opticky rušit, jak píše Honza.

Neodolal jsem a vyzkoušel v několika volných podvozcích. Fly - Ferrari F40, Avant Slot - Porsche RS Spyder, Slot.it - podvozek HRS, Ninco - Toyota Supra, NSR - V držák.
Všude bez problému sedí.
K vodítku je šroubek a podložka.
Na vodítko pasuje i upravená podložka 3,8 mm, kterou jsem používal v Praze na Podbabě. A něco mi říká, že by toto vodítko mohlo být pro komerčky a podobné typy dráhy, ideální. :idea:

Po domluvě s Milanem předám vodítka dalším adeptům na testování.
Sám jsem zvědavý, jak se bude pracovat s plastem při snižování, jak se bude plast chovat při zasouvání dutinek s kablíkem a jak bude vodítko snášet mechanické namáhání.

Doufám, že vše bude v pohodě, abychom mohli říct, že vzniklo výborné vodítko. Zejména pro majitele FARO / ITES a současných modelů aut, kteří už nebudou muset tvarovat "neposlušné" kartáčky do V, tak i pro závodní ježdění na dřevu. Případně pro další zájemce. Vodítko mi přijde velmi univerzální. ;)

Re: Vodítko pro 1:32 na dráhu ITES / FARO

Napsal: 11 zář 2015, 15:23
od milangs1200
Pokud by mechanicky nevyhovovalo (volba plastu), mohu ho udělat z PA jako jsou ostatní vodítka, ale tento plast má lepší kluzné vlastnosti než PA, při dostatečné pevnosti, pro tuto váhovou kategorii modelů(1/32). Pokud by ho někdo chtěl používat pro těžké 1/24 ,tak by to asi určitě chtělo PA, ale pro tyto kategorie je vodítek na trhu dost.
Milan

Re: Vodítko pro 1:32 na dráhu ITES / FARO

Napsal: 11 zář 2015, 19:02
od hydrostar
Jestli je cituju: "lisované z technického plastu určeného na ložiska a ozubená kola", tak bych se neobával, že by mělo špatně snášet mechanické namáhání. Ložisko a ozubené kolo je rozhodně namáháno daleko víc :-)

Vodítka od milangs1200

Napsal: 24 zář 2015, 11:38
od Pavel 128
Dostal jsem k otestování tuningová vodítka pro modely 1/32 od milangs1200

Vodítko jsem intenzivně zkoušel na Podbabě. Vodítko jsem instaloval do modelu Mosler MT900R od NSR: SW 32/12, NSR40, F22/originál, tvrdý bílý podvozek. Prohodil jsem i původní kartáčky (asi v polovině životnosti) abych si dojem nezlepšil použitím nových. Vodítko jsem podložil a to o něco více než bylo podložené vodítko SlotIt, protože platforma od milangs1200 je tenčí. Zkrátil jsem dřík, který je dlouhý kvůli pružinovému uchycení nebo jiným podvozkům než NSR, SIot It, FLY, které běžně znám. Jezdil jsem časy kolem 7,6, auto se chovalo ukázkově, hnal jsem ho k pocitovému maximu a nevypadlo, schválně jsem s ním praštit nechtěl. Vše na modré, na Podbabě asi nejrychlejší, drážce. Dráha nebyla umytá. S vodítkem SlotIt jezdí auto stejně, akorát někdy v extrémech má problém se sběrem proudu. U milangs1200 je perfektní rozvidlení kartáčků, které zajišťuje na Podbabě trvalý sběr a možná bude fajn na všech dřevěných drahách. Problém by naopak mohlo působit na plastových drahách typu NINCO s vodiči u sebe. Ostatním na Podbabě se vodítko líbilo, někteří kritizovali tenkou ploutev (negativum v chování auta jsem nezaznamenal) a také poukazovali na to, že by mohla být delší dopředu i dozadu a člověk by si jí zkrátil dle potřeby, na Mosleru jsem měl původně SI plné délky a záměna za milangs se nijak negativně neprojevila.
voditko.jpg
Obecné hodnocení:

Chování na dřevěné dráze totožné s SI, subjektivně lepší sběr proudu kvůli rozvidlení kartáčků.
Nižší platforma dovoluje jít až na světlost tloušťky kartáčků.
Rozvidlení kartáčků zajišťuje trvale lepší sběr na drahách se zapuštěnými širokými vodiči typu Podbaba a jistě také na plastovém FARO, asi se neprojeví negativně na dřevěných drahách s vodiči zároveň, které jsou pro rozvidlení dostatečně široké, nevýhodou může být u plastových drah s vodiči u sebe jako NINCO.
Univerzální použití pro různé typy dřevěných i plastových drah, a různé typy podvozků, snadné přizpůsobení – opracování.
Krátká ploutev nedovoluje přizpůsobit délku dle potřeby
Tenká ploutev může být předmětem kritiky, ale bude výhodou na některých plastových drahách (těsné NINCO) a při mém testu nepůsobila negativně. Pro mělké dráhy typu NINCO půjde tato tenčí ploutev také snadněji snížit.

Obecně si myslím že se jedná pěkný tuningový, univerzálně použitelný díl. Pavel.





Děkuji za test a příspěvek.
Samostatné vlákno sloučené a původním.
Díky za pochopení.
Admin Vítek

Re: Vodítko pro 1:32 na dráhu ITES / FARO

Napsal: 25 zář 2015, 08:36
od HonzaS
Abych těch pár výtek uvedl na pravou míru:
- v případě tenké ploutvičky šlo hlavně o to, že drážky na dřevě jsou relativně široké, po čase se v zatáčkách vyjíždějí a zdrsňují - vodítko se pak obrusem dál ztenčuje
- prodloužení ploutvičky, tady šlo o určitou univerzalitu a přiblížení tvarům vodítek Scaleauto a Slot.it s pozdější rozšířenou možností individuálních úprav

V podstatě tedy nešlo ani o výtky, ale spíš o drobné úpravy, které by vodítko přizpůsobily větší zátěži dřevěných drah a stávajícím zkušenostem. Vodítko se přes své filgránské provedení vyznačuje naprosto dokonalým povrchem, slot.it i SC by mohli jít k Milanovi do učení :D (totéž platí až na pár výjimek i pro výrobce vodítek pro scale). Mírně šikmé nastavení kartáčků je roztečí přesně to pravé, aby se hodilo na všechny typy drah, ať už se jedná o plast nebo dřevo. Šedavá barva je zcela v pohodě, neutrální.