Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

Odpovědět
Zpráva
Autor
MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#1 Příspěvek od MAXI-PU » 01 bře 2015, 20:58

Rád by som sa s Vami podelil o moje skúsenosti pri takzvanej reirkarnácii ITES modelov áut na autodráhu. Každý z nás sa stretol s modelmi áut ktoré už mali svoju životnosť za sebou a ich karosérie boli v rôznom štádiu poškodenia. Veľmi často sú karosérie natreté alebo nastriekané rôznymi farbami. Vybral som niekoľko poškodených karosérií, ktoré sa pokúsim uviesť do stavu pripomínajúceho skôr model ako zdevastovanú hračku. Neskôr tieto karosérie postavím na zreštaurované podvozky a potom hotové modely dám k dispozícii na hranie na našej autodráhe, ktorú sa nám snáď podarí za pomoci skúsenejších kamarátov dokončiť.
Autíčka ktoré majú na pôvodnom plaste rôzne farby dám na niekoľko dní do nádoby naplnenej použitou brzdovou kvapalinou. Zadarmo Vám ju dajú v autoservise. Po niekoľkých dňoch farba zlezie, občas môžete karosérie potierať pomocou hrubého štetca.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MAXI-PU dne 02 bře 2015, 20:30, celkem upraveno 1 x.

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#2 Příspěvek od MAXI-PU » 01 bře 2015, 21:26

Po vybratí z kvapaliny, som karosérie umyl v teplej jarovej vode a vydrhol som ich kartáčikom.
Postupne budem jednotlivé karosérie opravovať.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MAXI-PU dne 02 bře 2015, 20:32, celkem upraveno 1 x.

harry
Příspěvky: 118
Registrován: 20 led 2015, 22:01

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#3 Příspěvek od harry » 02 bře 2015, 09:35

MAXI-PU,radšej už nepokračuj,už je mi jasné čo Ti z toho vyjde.Chvilu počkaj,kým sa ešte staré modely budú dat zohnat. :) Hned idem núrit.

Dobrá robota,nuž kto umí,ten umí.

Decály máš prosimta odkial? Edit.Jaj,moja povrchnost,zas Vítkova robota. :)

Normálne rozmýšlam,koho zas budem nabudúce otravovat.Je možné aj osobne?

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#4 Příspěvek od MAXI-PU » 02 bře 2015, 20:34

Pripravím si lepidlo - mne sa osvedčil chemoprén extrém a rôzne plastové doštičky ktoré budem k oprave používať.
Ako prvý dám do hromady Shadow UOP DN2 r.1973, na ktorý som si nakreslil nálepky a to číslo 101 a 102. Ďalšie budú modely Porsche 917K na ktoré mi poskytol množstvo decálov Vítek - za čo mu patrí veľká vďaka, skúsim vzkriesiť aj totálne zdemolovaný Ford GT a ako posledný bude najstarší model "doutník". Tie chcem postaviť a farebne rozlíšiť 4 kusy a urobiť s nimi zahajovacie preteky.

Karosériu v mieste praskliny zabrúsim zospodu jemným brúsnym papierom, vystrihnem kúsok plastovej doštičky, natriem lepidlom zospodu karosériu aj plastovú doštičku, počkám kým lepidlo zvädne a prilepím zospodu doštičku. Takto spracujem všetky praskliny. Karosériu na druhý deň v mieste praskliny vytmelím a prebrúsim jemným brúsnym papierom. Model potom strieknem základnou farbou a nakoniec vrchnou čiernou farbou. Krídlo je z plastu ktorý sa nedá striekať klasickou akrylátovou farbou, preto som použil čiernu farbu na lexan.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#5 Příspěvek od MAXI-PU » 05 bře 2015, 11:29

V priestore karosérie som ešte zmenil pár drobností. Vyrezal som priestor pre pilota a znížil som ho asi o 2mm. Nalepil som tam nový kúsok plastu. foto č.10 .
Ochranný rám za pilotom som znížil asi o 5mm. Tiež som vymenil pôvodné obrovské spätné zrkadlá za menšie. Mám ich ako epoxydové odliatky. Aby som dodržal podobnosť originálnym tak som do odliatkov vyvrtal zospodu podlhovastý otvor a vlepil som do nich plastový kúsok zaisťovacej plastovej pásky. Tým pádom je zrkadlo uložené tak, aby sa nezlomilo a jeho uloženie je podobné originálu. foto č.11. Vložil som na miesto zadné krídlo, chrómované nasávače za pilotom som natrel čiernou matnou farbou a model som dvakrát prelakoval lesklým lakom.
Pôvodného pilota som najprv namaľoval, no nepáčil sa mi tak som ho odložil a hľadal som vhodnejšieho - maketovejšieho. Našiel som ho v jednom originálnom modeli - zaformoval som ho a teraz ho odlievam - takže so záverečnou fotkou na hotový UOP ešte počkám.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#6 Příspěvek od MAXI-PU » 05 bře 2015, 11:36

Kým mi materiál tuhne tak som urobil určité nutné práce na pôvodnom podvozku. Celý som rozobral a vyčistil, to isté som urobil aj s pôvodným motorčekom. Vyčistil a nakoniec namazal. Starý opotrebovaný pastorček som vymenil za nový. Pôvodné kábliky som vymenil za silikónové a staré tvrdé zberače na vodítku som vymenil za mäkšie medené. No a nakoniec som vymenil pôvodné pneumatiky za silikónové - vlastnej výroby, ktoré na plastovej dráhe perfektne sedia. foto č.12.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#7 Příspěvek od MAXI-PU » 05 bře 2015, 11:46

Uchytenie karosérie je robené tenkým drátikom, ktorý sa časom zlomí. Ja som si pomohol tak, že som v železiarstve kúpil takzvaný viazací trát - je to drát na viazanie kovovej armatúry - hrúbka asi 0.7 mm.
A z neho si vždy nastrihám potrebný počet držiakov dlžky cca 60 - 70 mm. Na ohýbanie som si urobil jednoduchý prípravok - plastovú doštičku dlžky 34mm - pomocou nej presne ohnem drát na požadovanú dĺžku. foto č.13.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#8 Příspěvek od MAXI-PU » 05 bře 2015, 12:09

Pri prerábaní druhej karosérie som narazil na ďalší problém a to je odlomený - chýbajúci kúsok karosérie na jej boku. Dá sa to vyriešiť aj vlepením nového plastu - no tu by som Vám chcel ukázať aj menej známy spôsob náhrady či už na plastovom, alebo kovovom modely. Starý modelári tento spôsob poznajú, mňa to naučil Paľo Vendrák.
Chýbajúci rožtek podlepím kúskom lepiacej pásky, na to miesto vytlačím sekundové lepidlo a do neho nasypem prášok - Sóda bikarbóna a nechám to zatvrdnúť. Foto č.14, 15, 16.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#9 Příspěvek od MAXI-PU » 05 bře 2015, 12:18

Po zaschnutí prášok sfúknem, odstránim lepiacu pásku zospodu a novo vzniknutý materiál vybrúsim brúsnym papierom do požadovanej podoby. Foto č.17,18.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#10 Příspěvek od MAXI-PU » 06 bře 2015, 22:32

Pilota som odlial, namaľoval a vložil do auta. Model je hotový - a toto je výsledok - ITES - Shadow UOP DN2 r.1973 - Can-Am. Foto č. 22, 23, 24.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět