Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

Odpovědět
Zpráva
Autor
IvanP
Příspěvky: 85
Registrován: 28 úno 2014, 15:01

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#71 Příspěvek od IvanP » 22 črc 2015, 22:12

Asi dnes se s karosérií od MODELy opravdu špatně pracuje. Taková karosérie je asi stará 25 - 30 let. V době vzniku jsem viděl hodně dobrých zpracování tohoto polotovaru na modelářských závodech. To i s konstrukčním podvozkem - ne Ites.

Vítek

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#72 Příspěvek od Vítek » 23 črc 2015, 00:21

Kolega model dal před nedávnem dohromady tento MTX s použitím karosérie Modela. S podvozkem vlastní konstrukce a s využitím dílů Scaleauto a Slot.it. Disky jsou od přítele Miloše (a už nejsou), pneu Scalextric. Myslím, že toto inspirovalo MAXI-PU k realizaci laminátky. Mimochodem - jeho 1:24 je vynikající. :!:

Pro představu přikládám fotky řešení a jen doufám, že se kolega nebude zlobit za zveřejnění. MAXI-PU se omlouvám za narušení vlákna.
DSCN0579.JPG
DSCN0586.JPG
Fotografie-0093.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#73 Příspěvek od MAXI-PU » 23 črc 2015, 15:58

Samozrejme sa nehnevám. Skôr to vítam. Áno to auto ma inšpirovalo a nechcel som urobiť maketové kopyto pretože viem že firma Faro má pripravený tento nádherný model v merítku 1:32 aj so svojim podvozkom. Ja len chcem ponúknuť majiteľom Ites podvozkov nejakú zmenu a hlavne aby to nebolo "modelársky" náročné a výsledný efekt aby bol uspokujúci.

Vítek

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#74 Příspěvek od Vítek » 23 črc 2015, 17:00

Na model od FARO bych nespoléhal. :|

Kdo nevyužije podvozek Ites, může zkusit jinou cestu. Jak je vidět, tak to jde.
Ještě bych měl dodat, že podvozek je z ABS plastu z tzv. revizních dvířek. :idea: A zespodu je stříknutý černou barvou.

Ještě se zeptám (snad ne jen za sebe). Laminátová karosérie MTX 2-01 v "1:32" bude dispozici? A bude k ní i nějaký doplněk?

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#75 Příspěvek od MAXI-PU » 25 črc 2015, 07:25

Karosérie sú samozrejme k dispozícii, no neplánoval som nejakú "výrobu" takže ani detaily zrejme na tento model robiť nebudem. Pomerne detailne robil Paľo mustry tohoto modelu pre nemenovanú firmu a tak to nechám na nich. Aj zo pomoci Vítkových decálov model vyzerá dobre a motor, ktorý v karosérii je naznačený stačí trošičku poupraviť a bude to dobré. Decály som doplnil o zadné mtriežky a zadné svetlá a dorobil som aj decál MTX horčíkového disku, ktorý sa dá nalepiť na Ites disk aby to trošku lepšie vyzeralo.
A takto vyzerá karoséria po nabrúsení, pretmelení a nastriekaní plničom, základnou farbou a vrchnou bielou farbou.
foto č.07, 08, 09
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#76 Příspěvek od MAXI-PU » 05 srp 2015, 13:47

Teraz pár detailov. Ochranný rám - ja som ho vyrobil z medeného drátu hrubého 1,5mm. Dá sa dobre cínovať a tvarovať - ovšem dajú sa použiť aj plastové tyčinky - tie sú ĺahšie.
foto č.10
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#77 Příspěvek od MAXI-PU » 05 srp 2015, 13:58

Ďalej som si vyrobil šablónu na čelný ochranný štít a potom som ho podľa šablóny vystrihol z tenkej fólie a vlepil som ho do modelu. Urobil som aj sacie potrubie na karburátory. Použil som koncovky na káble ktoré sa predávajú v predajni s elektrickými káblami. Použil so hrúbku 2mm. Na konci je žltá čiapočka a po jej odstránení je pod ňou trubička trošičku roztiahnutá, čo vyzerá presne ako vrch sacieho potrubia. foto 11. A po vlepení do modelu to vyzerá takto - foto č.12.
Dlho som hľadal pilota, ktorého by som mohol použiť - pretože to dávam na podvozok Ites s pôvodným motorom a ten je dosť vysoký - nakoniec sa mi podarilo nejakého prispôsobiť.
Foto č.13
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#78 Příspěvek od MAXI-PU » 16 led 2016, 15:59

Toto je súčasná podoba modelu. Vymenil som pôvodný motor za nový od Faro a autíčko s ním ide nádherne. Ešte som dal na podvozok jeden malý magnet.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#79 Příspěvek od model » 16 led 2016, 19:41

Tohle je začátek mé plodné spolupráce s Vítkem. Karoserie Metalexu od Modely mi byla darována, koupil jsem si přední a zadní kola,
motorové lože, motorek a převod s pastorkem. To byl první krok k dokonalosti, potom jsem od Vítka získal dekály a začal jsem přemýšlet jak dál.
První bylo vymyslet desku šasí hlavně s ohledem na zužující se přední podběhy a také jsem vymýšlel jak upevnit bublinu na podvozek bez požití špendlíků
a izolep. Takže deska je vyříznuta z plastových dvířek do obkladů koupelen, použil jsem jejich okraje jako výztuhy a celé to stříkl černou polomatnou barvou.
Když jsem namontoval motorové lože, vypadalo to jako tovární výrobek...
Připevnění karoserie jsem udělal pomocí pryžových bočnic, které jsem si naměřil, zabrousil podle karoserie, potom jsem je 4 šroubky připevnil k podvozku a až
následně jsem natřel lepidlem jednu stranu, opatrně přiložil a fixoval a potom druhou stranu stejně. Tak se mi podařilo, aby bublina seděla přesně výškově i stranově.
Do lože jsem vložil obdélníkový magnet ale i bez něj auto jezdí jak šlak. Mají na tom velkou zásluhu i perfektní kola.
Jak to vypadá, je třeba zajet do Púchova a vyzkoušet obě auta na Vaší dráze.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MAXI-PU
Příspěvky: 395
Registrován: 02 úno 2014, 19:10
Bydliště: Púchov

Re: Renovace a úpravy ITES - MAXI-PU

#80 Příspěvek od MAXI-PU » 16 led 2016, 19:53

Tak to auto vyzerá perfektne. Snáď sa nám podarí niekedy v Púchove zajazdiť spoločne.

Odpovědět