Začnu od konce.
Předpokládám, že přechodem na měď je míněna dřevěná dráha s měděnými vodiči. Jenže tam auto funguje na jiných základech. Zejména se jedná o směs pneumatik, mazání dráhy atd.... Přechod není problém. Dřevo ale odhalí každý nedostatek, který na plastu potlačí magnet.
Na plastu jde jezdit, jak s magnetem a jeho regulací ovlivňovat jízdní vlastnosti, tak bez magnetů, kdy magnetické pole generuje motor, případně v kombinaci s ocelovým podvozkem.
Pokud si vzpomínám, tak při závodění na plastu, pokud jsou povoleny klasické magnety, tak bývá povolen maximální magnetický přítlak (měří se) a umístění magnetů může být i na volbě každého. Dobré nastavení auta pro plast není vůbec jednoduché. Ale vše pochopitlně vyjde najevo až při přímém porovnání.
Ad ITES
Tady musíme docela důsledně rozlišovat jednotlivé varianty výroby. Je jasné, že je rozdíl mezi dráhou z počátku 70. a konce 80 let. Tady se omlouvám za ne úplně přesné vyjádření.
Ano, auta od ITESu se na této dráze pohybují "bez problémů", jenže nezlobte se na mně, ty auta už absolutně nejsou etalonem standartu dráhového modelu. A mnou zmiňované výhrady (ne nedostatky) se projeví zejména při používání současných aut.
A při jejich používání si člověk uvědomí i vystupující kolejnice.
Mimochodem. Neškodilo by, pokud by někdo začal vyrábět vodítko typu Slot.it/Scaleauto upravené pro dráhu ITES/FARO. Tedy zejména s uchycením kartáčků přímo do V,
majitelé současných aut by měli o starost méně.
Z celé této debaty vyplývá jeden úkol. Jednoduše, ale tvrdými daty, porovnat jednotlivé dráhy. Kdo se toho chopí?
Ale aby bylo jasno. Nikomu nechci brát radost z používání dráhy a aut ITES. A chápu rozhodnutí ITES oprášit. Dostupnost a jistá láce za díly je bez debaty. A při troše snahy jde postavit i dobré okruhy a ježdění si užít. Jen si myslím, že je dobré zmínit různé aspekty.