oprášení ITESu

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: oprášení ITESu

#11 Příspěvek od RUMOV » 21 dub 2015, 22:06

Pěkný Ites-ring..
Ještě malá technická, monitor bude asi pod oknem, aby byl ve středu a bylo na něj odevšad vidět, že?
Já si ho dal chytře na pravou stranu, neb jsem nepřemýšlel dopředu a je to honička všechno stíhat...
IMAG2491.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Uživatelský avatar
hydrostar
Příspěvky: 102
Registrován: 08 lis 2014, 19:20
Kontaktovat uživatele:

Re: oprášení ITESu

#12 Příspěvek od hydrostar » 22 dub 2015, 09:25

Jen bych poprosil o přesné konkretizování nectností Itesu. Ať vím, do čeho jdu.
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...

Vítek

Re: oprášení ITESu

#13 Příspěvek od Vítek » 22 dub 2015, 11:52

Ta fotografie Rumoringu je jak z muzea. Malinko mi to evokuje české betlémy. :) 8-)

A teď k výhradám u ITESu.
- mělká drážka
- rozteč trolejí
- malá rozteč drážek v případ verze 74
- jeden poloměr zatáčky
- povrch
A potom jsou "drobnosti", které u dráhy buď nebyly a nebo přestaly fungovat a jdou vyměnit, dodělat nebo opravit- ovladač, měření/počítání, krajnice, drobná mechanická poškození ...

Za sebe můžu říct, že jsem žádný ITES "neoprašoval" a vše jsem prodal. Co si pamatuji, tak to byly asi dva sety, klopenka, ovladače (FARO) + maninely, spojky, podpěry atd. A koupil jsem (z druhé ruky) dva kompletní základní sety Carrera Evo. Na nepravidelné domácí ježdění úplně super. Chtěl jsem s dětmi jezdit a bavit se a ne řešit fungování dráhy. A i dnes bych volil stejnou variantu, kterou bych, v případě instalace napevno, jen rozšiřoval. Via dřevo kontra plast. ;)
Svého času jsem pravidelně jezdil na dlouhý plast do České Třebové. A musím říct, že bych nešel ani do dráhy z dílů FARO. Z důvodu mělké drážky a rozteče trolejí. Ale to je můj pohled na věc. Jen podotýkám, že hloubka drážky a rozteč trolejí jsou objektivně porovnatelné parametry. :!:

Uživatelský avatar
vwenca
Příspěvky: 34
Registrován: 28 říj 2014, 21:27
Bydliště: Praha

Re: oprášení ITESu

#14 Příspěvek od vwenca » 22 dub 2015, 20:13

Přiznávám,že Ites asi není to nejideálnější, ale jak jsem již dříve poznamenal, tak jdu cestou ekonomickou a zábavnou což dosavadní invesice cca 300kč do elektronických komponentů na měření a ovládání je toho důkazem.

Nedostatky jak psal Vítek jsou,ale zatím jsem při testech nezaznamenal větší problém.
Vše jsem stavěl z 90, tak poloměry zatáček jsou dva.
- mělká drážka-- u některých vozů nutná úprava vodítka
- rozteč trolejí-- roztažení kartáčů zatím bez problémů v kuse jsem s autem od Carrery odjel přes 30 kol a v poho.
- malá rozteč drážek v případ verze 74 -- neřeším
- jeden poloměr zatáčky-- vyřešeno ;)
- povrch -- asi je trochu méně přilnavý,ale mám v plánu šedou barvu,tak nevím co to udělá.
- křehkost dílů -- bohužel je to tvrdý plast a nelze ho tvarovat.

Mám ještě NINCO a to má povrch, tak drsný,že auta jedou jak po kolejích :)

CARRERA je asi opravdu lepší mám doma 2x EVOLUTION a povrch je také lepší,ale v základním setu je jen jeden poloměr zatáček.
A popravdě se mi nechtělo ničit zrovna CARRERU. ;)

Je to prostě na takové to domácí žvýkání :D

Uživatelský avatar
vwenca
Příspěvky: 34
Registrován: 28 říj 2014, 21:27
Bydliště: Praha

Re: oprášení ITESu

#15 Příspěvek od vwenca » 22 dub 2015, 20:25

A RUMOVe ten monitor to je otázka "kam s ním?" :D ale asi půjde na střed pod okno tam bude nejlepší.

Uživatelský avatar
RUMOV
Příspěvky: 338
Registrován: 03 led 2014, 09:32
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: oprášení ITESu

#16 Příspěvek od RUMOV » 22 dub 2015, 21:06

Kam s ním, to se přece ví, ne? :lol:

jen mě to napadlo, v souvislosti s mým nepřemýšlením na Rumoringu, proto jsem tu pověsil, (jak Vítek říká fotku betléma, ale není to betlém, protože tam není jediná figurka, zatím ;) )
pokud budeš mít snímání u pitboxu, a budeš logicky chtít vědět čas tankování či průjezdu, než bys otočil hlavu doprava či doleva a zaostřil, auto je logicky venku, nebo dojde k dramatické časové ztrátě a předjetí od manželky... :D
Rodinné závody nejsou žádná sranda a rozhodují vteřinky, se ví... :lol:
Byl to jen malý postřeh pro budoucí generace, už se těším na pokračování "krajinoztvárňování"na "vwencaringu".
Pokud budeš chtít pošli SZ, pošlu Ti tisíce odkazů pro inspiraci...
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...

Vítek

Re: oprášení ITESu

#17 Příspěvek od Vítek » 22 dub 2015, 21:40

Mé výhrady k ITESu směřovaly k dotazu kolegy hydrstara

U výhrad jsem opoměl ještě jednu:
- vystupující troleje

Spoustu nedostatků si člověk plně uvědomí až při osobním porovnání. 20 minut ježdění na dráze Carrera (základní set) stačilo k tomu, aby šel ITES z domu! Ale je mi jasné, že pokud přišlo na řadu řezání do dílů dráhy, tak byl ITES docela logickou volbou.

Díky za poznámku k NINCU. V našich podmínkách je to trochu a myslím, že neprávem, opomíjená dráha. Ne nadarmo se ve Španělsku a Itálii běžně používá i pro závody.
Bohužel nemohu dohledat obrázek, kde bylo srovnání základních parametrů a dostupných rozšíření všech současných autodráh. Carrera, Faro, Ninco, Scalextric, SCX.

Uživatelský avatar
hydrostar
Příspěvky: 102
Registrován: 08 lis 2014, 19:20
Kontaktovat uživatele:

Re: oprášení ITESu

#18 Příspěvek od hydrostar » 23 dub 2015, 08:23

No tak, zkušební sestavu ať už v kompletní nebo nekompletní podobě mám postavenou cca od Vánoc a co se spolehlivosti týče,a tak nemám žádný větší problém. Autodráha zatím lež na koberci, práší se na ni, ale žádný problém s kontakty nebo přerušovanou jízdou zatím nejsou. Takže námitka o nespolehlivosti, že víc opravuju než jezdím u mě neplatí. Vystupující drážka? Pokud je dobře zakotvená, tak k tomuto jevu nemá šanci dojít. Pro dvojdráhu jsou k dispozici dva poloměry a ne jeden, ale pro čtyřdráhu je už je pouze jeden. Vzdálenost 90 mm je málo? Vždyť to patří pořád v dané kategorii ke standardu. Snad co nemůžu porovnat je hloubka drážky. Ale protože mám akorát auta Ites, tak je to nepodstatný problém. Jinak souhlasím s tím, že stav doplňků ve stylu obrubníků a ovladačů, počítačů a spol je horší. Takže bych rozhodně nezatracoval i ten starý Ites ;)

PS: Jezdit s magnetem? To podle mě umí každý. Jejich přechod na měď bych chtěl vidět.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...

Vítek

Re: oprášení ITESu

#19 Příspěvek od Vítek » 23 dub 2015, 16:45

Začnu od konce.
Předpokládám, že přechodem na měď je míněna dřevěná dráha s měděnými vodiči. Jenže tam auto funguje na jiných základech. Zejména se jedná o směs pneumatik, mazání dráhy atd.... Přechod není problém. Dřevo ale odhalí každý nedostatek, který na plastu potlačí magnet. :!:

Na plastu jde jezdit, jak s magnetem a jeho regulací ovlivňovat jízdní vlastnosti, tak bez magnetů, kdy magnetické pole generuje motor, případně v kombinaci s ocelovým podvozkem.
Pokud si vzpomínám, tak při závodění na plastu, pokud jsou povoleny klasické magnety, tak bývá povolen maximální magnetický přítlak (měří se) a umístění magnetů může být i na volbě každého. Dobré nastavení auta pro plast není vůbec jednoduché. Ale vše pochopitlně vyjde najevo až při přímém porovnání.


Ad ITES
Tady musíme docela důsledně rozlišovat jednotlivé varianty výroby. Je jasné, že je rozdíl mezi dráhou z počátku 70. a konce 80 let. Tady se omlouvám za ne úplně přesné vyjádření.
Ano, auta od ITESu se na této dráze pohybují "bez problémů", jenže nezlobte se na mně, ty auta už absolutně nejsou etalonem standartu dráhového modelu. A mnou zmiňované výhrady (ne nedostatky) se projeví zejména při používání současných aut.
A při jejich používání si člověk uvědomí i vystupující kolejnice.

Mimochodem. Neškodilo by, pokud by někdo začal vyrábět vodítko typu Slot.it/Scaleauto upravené pro dráhu ITES/FARO. Tedy zejména s uchycením kartáčků přímo do V, :idea: majitelé současných aut by měli o starost méně. ;)

Z celé této debaty vyplývá jeden úkol. Jednoduše, ale tvrdými daty, porovnat jednotlivé dráhy. Kdo se toho chopí? :?: :?:

Ale aby bylo jasno. Nikomu nechci brát radost z používání dráhy a aut ITES. A chápu rozhodnutí ITES oprášit. Dostupnost a jistá láce za díly je bez debaty. A při troše snahy jde postavit i dobré okruhy a ježdění si užít. Jen si myslím, že je dobré zmínit různé aspekty. ;)

Uživatelský avatar
vwenca
Příspěvky: 34
Registrován: 28 říj 2014, 21:27
Bydliště: Praha

Re: oprášení ITESu

#20 Příspěvek od vwenca » 23 dub 2015, 20:59

To je pravda ještě ty zapeklité troleje ty jsem musel na všech dílech znovu zespodu šroubovákem roztáhnout,aby se utáhly.
Otázka je co s tím udělají časem magnety jestli je nebudou vytahovat a u nízké světlosti auta nezačnou drhnout.

No nechám se překvapit :roll:

Nicméně jsem se pustil do "české autodráhy" a dotáhnu to do konce. Dalo by se říct,že je to taková osobní výzva! 8-)

Odpovědět