Stránka 1 z 3

oprášení ITESu

Napsal: 05 lis 2014, 21:31
od vwenca
Ahoj přidám taky pár fotek mého itesu.
Dalo se očekávat, že to po cca 20 letech nebude vše 100%, ale zub času nebyl,tak hladový. ;)
Klasické ulámané rohy, vystouplé kolejnice a prohnuté panely, naštěstí vše bylo celou dobu v suchu a rez tam nebyla žádná.
Po oprášení a přebrání panelů jsem trochu laboroval a vymýšlel co,jak a kam. Na poprvé jsem to zkusil jen na oválu s původním trafem T2 a k mému překvapení se skoro vše rozjelo. Samozřejmě se mi nevyhnuly klasické závady jako prokluzující pastorek a očesané převody, pneu tvrdé jako kámen ( brutální drifty ), ale rozjet se, to bylo umění.
Ale díky DF jsem byl připraven a začal jsem pomalu vše odstraňovat. Zatím jen na zprovoznění a později začnu řešit i vzhled a rychlost.
Na oválu je to celkem nuda a občasné rozložení a následné sklízení mě moc neba a navíc v paneláku moc místa není, tak jsem v loňském roce pořešil podkroví na chalupě a moje tolerantní žena nebyla proti.
Rozměr prostoru byl 4x1,2m, myslím na začátek dostačující a začal jsem vymýšlet trať. Po několika nadjezdech a kříženích jsem nakonec postavil snad zajímavý okruh dráha má dle Faro editoru 11,3m, tak uvidím jestli dojde ještě v budoucnu na prodloužení a ukrojím ještě kousek prostoru :)
Dokonce jsem začal vyrábět i výhybku do PIT LINE , ale zatím jsem to odložil. Raději jsem se pustil do měření kol na pc.
Jen mě mrzí, že se k tomu dostanu jen o víkendech, tak to jde pomalu.

Re: oprášení ITESu

Napsal: 05 lis 2014, 23:06
od RUMOV
Ahoj,
mrknul jsem na dráhu a super...a abych se zastal prcků měl bych říci, škoda jen, že to není v měřítku 43. :D

Měl bych jen malou, možná radu, možná postřeh ze života, pokud můžeš trošku prostoru přidat, neváhej a zaber co jde, jak jsem koukal na poslední fotečku vzadu by to ještě šlo. ;)
Ačkoli já jsem si udělal vršek na Rumoringu v měřítku 43 dlouhý 14,5 metru, dodnes mě mrzí že jsem ho malinko "neprotáh".
Ženu nos na rukou a uvidíš že po prvotním pošklebování si ještě ráda přijde zazávodit, a ještě na Tebe bude pyšná, fakt to funguje.... :lol: :lol:
K napájení bych určitě použil starý zdroj z Pc, proud i stabilita je lepší, cena za hubičku.
A pokud k tomu uděláš i reverz směru jízdy, zábava se zdvojnásobí.
Přeji prima stavbu, žádné komplikace a o postup prací se s námi poděl.

I.P.RUMOV
rum danger.png

Re: oprášení ITESu

Napsal: 12 lis 2014, 20:39
od vwenca
No o prodloužení uvažuji hned od začátku, ale chtěl bych protáhnout hlavně rovinku a pokud mi to vyjde,tak by pak dvoudráha byla cca 20m.
Na napájení už pracuji (PC zdroj) a už jsem nakoupil i komponenty na ovládací panel,tak
hned jak budu mít chvilku,tak se pustím do bastlení.

Re: oprášení ITESu

Napsal: 31 pro 2014, 12:36
od hydrostar
Ta vyhybka vypadá zajímavě. To by mohlo být posunutí autodráhy Ites/Faro do doby digitálu. Mohl bych požádat o postup výroby, až bude komplet hotová?

Re: oprášení ITESu

Napsal: 01 led 2015, 18:16
od vwenca
No digitál asi úplně ne,protože digitalizovat Ites auta by bylo asi mimo,tak zůstane zachovaná dvoudráha, ale PITLINE bych moc chtěl. Právě pracuji na mechanismu, který bude ovládat jazýčky v drážce.
Ale není to můj nápad,abych se nevytahoval :oops: čerpal jsem na stránkách německého dráhaře http://www.132er.de je tam podrobný návod a nejen na toto.

Nicméně pokusím se udělat návod dle mého výtvoru (jestli se mi to podaří dokončit).
Jedna varianta je okruh s pitline a druhá varianta je, že bude výhybka v některé části okruhu a vytvořím tím vlastně dva okruhy kratší a delší :) .
No,ale to asi hodně předbíhám páč mi to nejde, tak rychle jak bych si přál.

Re: oprášení ITESu

Napsal: 16 dub 2015, 21:41
od vwenca
Výhybka do PIT LANE

Tak jsem malinko pokročil se stavbou, teda vlastně jen s boxovou uličkou.
Malinko jsem pozměnil původní záměr a boxová ulička bude úzká, snad to nebude na škodu.

Seřízl jsem rovinku a troleje posadil těsně vedle sebe, to nebylo nic složitého. 8-)
U výhybky to už bylo složitější s vyměřováním, použil jsem jednu rovinu 90, dvě malé zatáčky 90 a jednu trolej ze zatáčky 74, no popraskaných nebo jinak poškozených dílů mám dost. :)
Nájezd do PITu je zúžený a na přepínání směru jsem použil přestavníky pro mašinky PECO PL-10 s delší jehlou, aby jehla dosáhla až na jazýčky z cuprextitu, které určují směr jízdy.
Přepínání bude na ovládacím panelu jednoduchým tlačítkem pro směr do boxu a zpět se jazýček vrátí hned po najetí do boxové uličky, protože jsem do troleje vestavěl mikrospínač, který sepne v momentě projetí vodítka. Napájení přestavníků je 16V střídavé napětí.
Na stole to funguje výborně a o víkendu budu testovat na okruhu.

pár fotek pro představu...

Re: oprášení ITESu

Napsal: 16 dub 2015, 21:46
od vwenca
Rozřezané díly...

Re: oprášení ITESu

Napsal: 16 dub 2015, 23:26
od RUMOV
Nechci být chytrý, :idea: ale vyřízni si pod každou vekslí a mikrospínačem vykružovačkou větší díru, tak aby jsi se ke každému mechanismu dobře dostal, až dráhu přilepíš či přišroubuješ...zkušenost...špatná... :twisted:
Nevím jak tento typ přestavníku, ale většina je dělaná pouze na impuls, ne na trvalé sepnutí, to je dost zahřívá...já vím je tam mikrospínač zpět... :)

Re: oprášení ITESu

Napsal: 21 dub 2015, 20:24
od vwenca
Tak dílo dokonáno a vše funguje jak má.

to RUMOV: ono to bylo v podstatě nevyhnutelné udělat pod dráhou díry v místech kde jsou spínače a přestavníky páč je vše na prkně, ale díky za info ;)

Teď už můžu vše přidělat a začít trochu modelovat okolí a zázemí.
Jooo málem bych zapomněl ještě závory v boxu, to bych asi moc netankoval :D

Re: oprášení ITESu

Napsal: 21 dub 2015, 21:37
od Vítek
Dobrá práce. Jen trochu marná. Všechny nectnosti ITESu zústavají .... ;)