oprášení ITESu
oprášení ITESu
Ahoj přidám taky pár fotek mého itesu.
Dalo se očekávat, že to po cca 20 letech nebude vše 100%, ale zub času nebyl,tak hladový.
Klasické ulámané rohy, vystouplé kolejnice a prohnuté panely, naštěstí vše bylo celou dobu v suchu a rez tam nebyla žádná.
Po oprášení a přebrání panelů jsem trochu laboroval a vymýšlel co,jak a kam. Na poprvé jsem to zkusil jen na oválu s původním trafem T2 a k mému překvapení se skoro vše rozjelo. Samozřejmě se mi nevyhnuly klasické závady jako prokluzující pastorek a očesané převody, pneu tvrdé jako kámen ( brutální drifty ), ale rozjet se, to bylo umění.
Ale díky DF jsem byl připraven a začal jsem pomalu vše odstraňovat. Zatím jen na zprovoznění a později začnu řešit i vzhled a rychlost.
Na oválu je to celkem nuda a občasné rozložení a následné sklízení mě moc neba a navíc v paneláku moc místa není, tak jsem v loňském roce pořešil podkroví na chalupě a moje tolerantní žena nebyla proti.
Rozměr prostoru byl 4x1,2m, myslím na začátek dostačující a začal jsem vymýšlet trať. Po několika nadjezdech a kříženích jsem nakonec postavil snad zajímavý okruh dráha má dle Faro editoru 11,3m, tak uvidím jestli dojde ještě v budoucnu na prodloužení a ukrojím ještě kousek prostoru
Dokonce jsem začal vyrábět i výhybku do PIT LINE , ale zatím jsem to odložil. Raději jsem se pustil do měření kol na pc.
Jen mě mrzí, že se k tomu dostanu jen o víkendech, tak to jde pomalu.
Dalo se očekávat, že to po cca 20 letech nebude vše 100%, ale zub času nebyl,tak hladový.
Klasické ulámané rohy, vystouplé kolejnice a prohnuté panely, naštěstí vše bylo celou dobu v suchu a rez tam nebyla žádná.
Po oprášení a přebrání panelů jsem trochu laboroval a vymýšlel co,jak a kam. Na poprvé jsem to zkusil jen na oválu s původním trafem T2 a k mému překvapení se skoro vše rozjelo. Samozřejmě se mi nevyhnuly klasické závady jako prokluzující pastorek a očesané převody, pneu tvrdé jako kámen ( brutální drifty ), ale rozjet se, to bylo umění.
Ale díky DF jsem byl připraven a začal jsem pomalu vše odstraňovat. Zatím jen na zprovoznění a později začnu řešit i vzhled a rychlost.
Na oválu je to celkem nuda a občasné rozložení a následné sklízení mě moc neba a navíc v paneláku moc místa není, tak jsem v loňském roce pořešil podkroví na chalupě a moje tolerantní žena nebyla proti.
Rozměr prostoru byl 4x1,2m, myslím na začátek dostačující a začal jsem vymýšlet trať. Po několika nadjezdech a kříženích jsem nakonec postavil snad zajímavý okruh dráha má dle Faro editoru 11,3m, tak uvidím jestli dojde ještě v budoucnu na prodloužení a ukrojím ještě kousek prostoru
Dokonce jsem začal vyrábět i výhybku do PIT LINE , ale zatím jsem to odložil. Raději jsem se pustil do měření kol na pc.
Jen mě mrzí, že se k tomu dostanu jen o víkendech, tak to jde pomalu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: oprášení ITESu
Ahoj,
mrknul jsem na dráhu a super...a abych se zastal prcků měl bych říci, škoda jen, že to není v měřítku 43.
Měl bych jen malou, možná radu, možná postřeh ze života, pokud můžeš trošku prostoru přidat, neváhej a zaber co jde, jak jsem koukal na poslední fotečku vzadu by to ještě šlo.
Ačkoli já jsem si udělal vršek na Rumoringu v měřítku 43 dlouhý 14,5 metru, dodnes mě mrzí že jsem ho malinko "neprotáh".
Ženu nos na rukou a uvidíš že po prvotním pošklebování si ještě ráda přijde zazávodit, a ještě na Tebe bude pyšná, fakt to funguje....
K napájení bych určitě použil starý zdroj z Pc, proud i stabilita je lepší, cena za hubičku.
A pokud k tomu uděláš i reverz směru jízdy, zábava se zdvojnásobí.
Přeji prima stavbu, žádné komplikace a o postup prací se s námi poděl.
I.P.RUMOV
mrknul jsem na dráhu a super...a abych se zastal prcků měl bych říci, škoda jen, že to není v měřítku 43.
Měl bych jen malou, možná radu, možná postřeh ze života, pokud můžeš trošku prostoru přidat, neváhej a zaber co jde, jak jsem koukal na poslední fotečku vzadu by to ještě šlo.
Ačkoli já jsem si udělal vršek na Rumoringu v měřítku 43 dlouhý 14,5 metru, dodnes mě mrzí že jsem ho malinko "neprotáh".
Ženu nos na rukou a uvidíš že po prvotním pošklebování si ještě ráda přijde zazávodit, a ještě na Tebe bude pyšná, fakt to funguje....
K napájení bych určitě použil starý zdroj z Pc, proud i stabilita je lepší, cena za hubičku.
A pokud k tomu uděláš i reverz směru jízdy, zábava se zdvojnásobí.
Přeji prima stavbu, žádné komplikace a o postup prací se s námi poděl.
I.P.RUMOV
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: oprášení ITESu
No o prodloužení uvažuji hned od začátku, ale chtěl bych protáhnout hlavně rovinku a pokud mi to vyjde,tak by pak dvoudráha byla cca 20m.
Na napájení už pracuji (PC zdroj) a už jsem nakoupil i komponenty na ovládací panel,tak
hned jak budu mít chvilku,tak se pustím do bastlení.
Na napájení už pracuji (PC zdroj) a už jsem nakoupil i komponenty na ovládací panel,tak
hned jak budu mít chvilku,tak se pustím do bastlení.
Re: oprášení ITESu
Ta vyhybka vypadá zajímavě. To by mohlo být posunutí autodráhy Ites/Faro do doby digitálu. Mohl bych požádat o postup výroby, až bude komplet hotová?
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Re: oprášení ITESu
No digitál asi úplně ne,protože digitalizovat Ites auta by bylo asi mimo,tak zůstane zachovaná dvoudráha, ale PITLINE bych moc chtěl. Právě pracuji na mechanismu, který bude ovládat jazýčky v drážce.
Ale není to můj nápad,abych se nevytahoval čerpal jsem na stránkách německého dráhaře http://www.132er.de je tam podrobný návod a nejen na toto.
Nicméně pokusím se udělat návod dle mého výtvoru (jestli se mi to podaří dokončit).
Jedna varianta je okruh s pitline a druhá varianta je, že bude výhybka v některé části okruhu a vytvořím tím vlastně dva okruhy kratší a delší .
No,ale to asi hodně předbíhám páč mi to nejde, tak rychle jak bych si přál.
Ale není to můj nápad,abych se nevytahoval čerpal jsem na stránkách německého dráhaře http://www.132er.de je tam podrobný návod a nejen na toto.
Nicméně pokusím se udělat návod dle mého výtvoru (jestli se mi to podaří dokončit).
Jedna varianta je okruh s pitline a druhá varianta je, že bude výhybka v některé části okruhu a vytvořím tím vlastně dva okruhy kratší a delší .
No,ale to asi hodně předbíhám páč mi to nejde, tak rychle jak bych si přál.
Re: oprášení ITESu
Výhybka do PIT LANE
Tak jsem malinko pokročil se stavbou, teda vlastně jen s boxovou uličkou.
Malinko jsem pozměnil původní záměr a boxová ulička bude úzká, snad to nebude na škodu.
Seřízl jsem rovinku a troleje posadil těsně vedle sebe, to nebylo nic složitého.
U výhybky to už bylo složitější s vyměřováním, použil jsem jednu rovinu 90, dvě malé zatáčky 90 a jednu trolej ze zatáčky 74, no popraskaných nebo jinak poškozených dílů mám dost.
Nájezd do PITu je zúžený a na přepínání směru jsem použil přestavníky pro mašinky PECO PL-10 s delší jehlou, aby jehla dosáhla až na jazýčky z cuprextitu, které určují směr jízdy.
Přepínání bude na ovládacím panelu jednoduchým tlačítkem pro směr do boxu a zpět se jazýček vrátí hned po najetí do boxové uličky, protože jsem do troleje vestavěl mikrospínač, který sepne v momentě projetí vodítka. Napájení přestavníků je 16V střídavé napětí.
Na stole to funguje výborně a o víkendu budu testovat na okruhu.
pár fotek pro představu...
Tak jsem malinko pokročil se stavbou, teda vlastně jen s boxovou uličkou.
Malinko jsem pozměnil původní záměr a boxová ulička bude úzká, snad to nebude na škodu.
Seřízl jsem rovinku a troleje posadil těsně vedle sebe, to nebylo nic složitého.
U výhybky to už bylo složitější s vyměřováním, použil jsem jednu rovinu 90, dvě malé zatáčky 90 a jednu trolej ze zatáčky 74, no popraskaných nebo jinak poškozených dílů mám dost.
Nájezd do PITu je zúžený a na přepínání směru jsem použil přestavníky pro mašinky PECO PL-10 s delší jehlou, aby jehla dosáhla až na jazýčky z cuprextitu, které určují směr jízdy.
Přepínání bude na ovládacím panelu jednoduchým tlačítkem pro směr do boxu a zpět se jazýček vrátí hned po najetí do boxové uličky, protože jsem do troleje vestavěl mikrospínač, který sepne v momentě projetí vodítka. Napájení přestavníků je 16V střídavé napětí.
Na stole to funguje výborně a o víkendu budu testovat na okruhu.
pár fotek pro představu...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: oprášení ITESu
Nechci být chytrý, ale vyřízni si pod každou vekslí a mikrospínačem vykružovačkou větší díru, tak aby jsi se ke každému mechanismu dobře dostal, až dráhu přilepíš či přišroubuješ...zkušenost...špatná...
Nevím jak tento typ přestavníku, ale většina je dělaná pouze na impuls, ne na trvalé sepnutí, to je dost zahřívá...já vím je tam mikrospínač zpět...
Nevím jak tento typ přestavníku, ale většina je dělaná pouze na impuls, ne na trvalé sepnutí, to je dost zahřívá...já vím je tam mikrospínač zpět...
...RUM BENE BIBITUR, HOMINEM TE ESSE, MEMENTO...
Re: oprášení ITESu
Tak dílo dokonáno a vše funguje jak má.
to RUMOV: ono to bylo v podstatě nevyhnutelné udělat pod dráhou díry v místech kde jsou spínače a přestavníky páč je vše na prkně, ale díky za info
Teď už můžu vše přidělat a začít trochu modelovat okolí a zázemí.
Jooo málem bych zapomněl ještě závory v boxu, to bych asi moc netankoval
to RUMOV: ono to bylo v podstatě nevyhnutelné udělat pod dráhou díry v místech kde jsou spínače a přestavníky páč je vše na prkně, ale díky za info
Teď už můžu vše přidělat a začít trochu modelovat okolí a zázemí.
Jooo málem bych zapomněl ještě závory v boxu, to bych asi moc netankoval
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: oprášení ITESu
Dobrá práce. Jen trochu marná. Všechny nectnosti ITESu zústavají ....