SCX mechanicke prepinanie drah
SCX mechanicke prepinanie drah
Zdravím všetkých drážkovo postihnutych.
Vyzera to,ze si možte do klubu zapisat dalsieho pacienta.
Budem otravovat castejsie,dufam ze budem stat za radu.Necudujte sa preto prosim niektorym mojim infantilnym otazkam,vraciam sa po rokoch,a len cumim.
Na zaciatok.Možte mi prosim presne vysvetlit princip prepinania vyhybok na drahach SCX?Z nastudovaneho som pochopil/aspon dufam/,ze ide o iny princip prepinania ,mechanicky.Auticko ma na voditku maly jazycek,ktory sa pomocou elektromagnetu zapina a vysúva.Ako je vyriesena drážka,že mechanicky prepne vyhybku?
Vopred dakujem,Harry.
Vyzera to,ze si možte do klubu zapisat dalsieho pacienta.
Budem otravovat castejsie,dufam ze budem stat za radu.Necudujte sa preto prosim niektorym mojim infantilnym otazkam,vraciam sa po rokoch,a len cumim.
Na zaciatok.Možte mi prosim presne vysvetlit princip prepinania vyhybok na drahach SCX?Z nastudovaneho som pochopil/aspon dufam/,ze ide o iny princip prepinania ,mechanicky.Auticko ma na voditku maly jazycek,ktory sa pomocou elektromagnetu zapina a vysúva.Ako je vyriesena drážka,že mechanicky prepne vyhybku?
Vopred dakujem,Harry.
Re: SCX mechanicke prepinanie drah
Ahoj SCX je mimo můj focus, takže ti to těžko vysvětlím, ale mohlo by ti pomoct tohle
https://www.youtube.com/watch?v=vlF79xY3v_g
https://www.youtube.com/watch?v=DZgWlE0R6Pg
https://www.youtube.com/watch?v=vlF79xY3v_g
https://www.youtube.com/watch?v=DZgWlE0R6Pg
Re: SCX mechanicke prepinanie drah
Petre,dik za linky.Pozrete uz davnejsie,ale kedže plynne jenom mluvím,alebo gavarim po russki,tak mi unika pointa.Co je v tej drazke.
Dik.Harry.
Dik.Harry.
Re: SCX mechanicke prepinanie drah
Ahojte.
Takže.Problem som vyriešil tak,že som odchytil predavača v predajni fy. .....,a tolko som ho opaloval až SCX autodrahu otvoril,a diel predomnou rozobral.
Petre,ja furt velmi vaham,mne sa ten system mechanickeho prepinania ála SCX velmi páči,ja chcem do mojho dreva naimplantovat vyhybiek jak v Prahe na hlavním nádraží,a tuším by som toto vedel zvladnut aj sám.
Nuž,počkám s čím sa vytasi SCX WOS.
hARRY
Takže.Problem som vyriešil tak,že som odchytil predavača v predajni fy. .....,a tolko som ho opaloval až SCX autodrahu otvoril,a diel predomnou rozobral.
Petre,ja furt velmi vaham,mne sa ten system mechanickeho prepinania ála SCX velmi páči,ja chcem do mojho dreva naimplantovat vyhybiek jak v Prahe na hlavním nádraží,a tuším by som toto vedel zvladnut aj sám.
Nuž,počkám s čím sa vytasi SCX WOS.
hARRY
Re: SCX mechanicke prepinanie drah
Když se ti to líbí, klidně se do toho pusť. Třeba tě bude motivovat tohle:
http://www.virklund.dk/scx/mytrack.htm
http://www.virklund.dk/scx/mytrack.htm
Re: SCX mechanicke prepinanie drah
Na odkazu od Jirky je vidět to jednoduché řešení výhybky pro SCX. Jedna z mála dráh, kde není výhybka na každém metru.
Nevím proč, ale speciálně u SCX dráhy mají všichni tendenci udělat z ní Hlavní nádraží, přitom, pro běžné závody je to takřka nepoužitelné. Vše co je mimo ideální stopu a možnost předjetí na rovině je zbytečné a síš překáží.
Krásně to bylo vždy vidět na dráze SCX, co vozíila Astra, nebo tedy, co na stánku Astry provozoval Rebas a Pecan - vytřeštění piloti mačkající trvale tlačítko výhybky se motají po dráze a nestíhají vůbec pochytat, kam auto kdy odbočí
Myslím, že nejlepší by bylo si na dráze nejdříve zajezdit, než se do něčeho pustíš
Nevím proč, ale speciálně u SCX dráhy mají všichni tendenci udělat z ní Hlavní nádraží, přitom, pro běžné závody je to takřka nepoužitelné. Vše co je mimo ideální stopu a možnost předjetí na rovině je zbytečné a síš překáží.
Krásně to bylo vždy vidět na dráze SCX, co vozíila Astra, nebo tedy, co na stánku Astry provozoval Rebas a Pecan - vytřeštění piloti mačkající trvale tlačítko výhybky se motají po dráze a nestíhají vůbec pochytat, kam auto kdy odbočí
Myslím, že nejlepší by bylo si na dráze nejdříve zajezdit, než se do něčeho pustíš
Re: SCX mechanicke prepinanie drah
Jirko,diky za link,takto nejak na to pojdem.
Petre,neboj,vyhýbky nebudú bezmyšlienkovite nasádzané,návrh bude dostatočne premyslený,a myslím,že aj tu predebatovaný.Ja si velmi rád nechám poradit.
Chcem ist do trojdráhy,2 mdf dosky,čže 4*3 m velkost, med páska.Dráhu premysliet tak,aby bolo nutné plánovať jazdu,nielen že si niekto ako Vy tu, donese natunený model,a vypráši všetkým kožuch. Takým zapnem za model povinne aj tehlu ,ked bude treba.
Nuž,stále sa dovzdelávam,nepojdem do toho jak baran,preto mi je každá rada dobrá.Skoda ze mi na aukre vyfukli Carreru evo za dobry money,ale aj tak dobre,pánbožko asi chce aby som išiel do SCX.
Harry
Petre,neboj,vyhýbky nebudú bezmyšlienkovite nasádzané,návrh bude dostatočne premyslený,a myslím,že aj tu predebatovaný.Ja si velmi rád nechám poradit.
Chcem ist do trojdráhy,2 mdf dosky,čže 4*3 m velkost, med páska.Dráhu premysliet tak,aby bolo nutné plánovať jazdu,nielen že si niekto ako Vy tu, donese natunený model,a vypráši všetkým kožuch. Takým zapnem za model povinne aj tehlu ,ked bude treba.
Nuž,stále sa dovzdelávam,nepojdem do toho jak baran,preto mi je každá rada dobrá.Skoda ze mi na aukre vyfukli Carreru evo za dobry money,ale aj tak dobre,pánbožko asi chce aby som išiel do SCX.
Harry
Re: SCX mechanicke prepinanie drah
Já vím, že toto je OT, ale jedna věc je dráha a systém a druhá potom auta. A obojí je nutné řešit jako celek.
Určitě se zajímej:
- jak je to s digitalizací modelů jiných značek. Ať nejsi odkázaný jen na SCX. A ne jen jestli to jde provést, ale jak je taková úprava komplikovaná.
- jaká je spolehlivost chipů a jak fungují reklamace.
- jaká je dostupnost ND.
- na kolik vyjde digi auto na bázi chipu SCX, nebo přímo SCX digi včetně minimálního tuningu. Auta z krabičky na dřevu bez úprav moc nefungují a u SCX bude pravděpodobně k řešení celá zadní náprava - disky, pneu, osa, převod a pastorek.
Modely SCX mají několik podivností - atypický motor, rozvody napájení pomocí plechů, atypické vodítko a zvláštní klec. A toto všechno s sebou přínáší jisté komplikace.
Určitě se zajímej:
- jak je to s digitalizací modelů jiných značek. Ať nejsi odkázaný jen na SCX. A ne jen jestli to jde provést, ale jak je taková úprava komplikovaná.
- jaká je spolehlivost chipů a jak fungují reklamace.
- jaká je dostupnost ND.
- na kolik vyjde digi auto na bázi chipu SCX, nebo přímo SCX digi včetně minimálního tuningu. Auta z krabičky na dřevu bez úprav moc nefungují a u SCX bude pravděpodobně k řešení celá zadní náprava - disky, pneu, osa, převod a pastorek.
Modely SCX mají několik podivností - atypický motor, rozvody napájení pomocí plechů, atypické vodítko a zvláštní klec. A toto všechno s sebou přínáší jisté komplikace.
Re: SCX mechanicke prepinanie drah
Ach jo.
Ja som cítil v kostiach že výrobca SCX nepadol na hubu len tak pre nič
Ale Vitku,aspon do rána si mi mohol nechat pocit,že mám všetky problémy s dráhou vyriešené.
Takže scorpius a slotit auta ma neminú.
Nič,berem krompáč,idem na dvor kopat a hladat ropu,aby som to financne zvladol.
Pre istotu,Vitku,je velmi problematicke prerobit kvalitnejsie auta na system SCX?
Harry.
P.S.Vobec nebola reakcia OT,zas nieco na zamyslenie.
Ja som cítil v kostiach že výrobca SCX nepadol na hubu len tak pre nič
Ale Vitku,aspon do rána si mi mohol nechat pocit,že mám všetky problémy s dráhou vyriešené.
Takže scorpius a slotit auta ma neminú.
Nič,berem krompáč,idem na dvor kopat a hladat ropu,aby som to financne zvladol.
Pre istotu,Vitku,je velmi problematicke prerobit kvalitnejsie auta na system SCX?
Harry.
P.S.Vobec nebola reakcia OT,zas nieco na zamyslenie.
Re: SCX mechanicke prepinanie drah
Abych pravdu řekl, tak mně digi v jakékoliv podobě vůbec nezajímá. Takže ty otázky bych si položil, pokud bych řešil jakýkoliv digi systém.
A to jsem ještě na jednu zapomněl:
- jaká je komunita majitelů systému a z ní vylývající pomoc a podpora.
Všechny auta od SCX (kromě verzí PRO) jsou konstrukčně stejná. Takže na tomto odkazu uvidíš co jsem psal:
http://www.homeracingworld.com/S19.htm
Běžný motor se dá použít jen s pomocí redukce, propojovací plechy se nahrazují dráty, výměna vodítka znamená i výměnu držáku a klec se fixuje aby nevypadávala.
A kompletní výměna zadní nápravy o které jsem psal je pomalu nejrozšířenější řešení problémů u spousty značek. Čili nic v čem by SCX nějak vyčnívalo.
A to jsem ještě na jednu zapomněl:
- jaká je komunita majitelů systému a z ní vylývající pomoc a podpora.
Všechny auta od SCX (kromě verzí PRO) jsou konstrukčně stejná. Takže na tomto odkazu uvidíš co jsem psal:
http://www.homeracingworld.com/S19.htm
Běžný motor se dá použít jen s pomocí redukce, propojovací plechy se nahrazují dráty, výměna vodítka znamená i výměnu držáku a klec se fixuje aby nevypadávala.
A kompletní výměna zadní nápravy o které jsem psal je pomalu nejrozšířenější řešení problémů u spousty značek. Čili nic v čem by SCX nějak vyčnívalo.