D143 vs D132 - kterou vybrat? Zásadní rozdíly?

Zpráva
Autor
harry
Příspěvky: 118
Registrován: 20 led 2015, 22:01

Re: D143 vs D132 - kterou vybrat? Zásadní rozdíly?

#11 Příspěvek od harry » 04 pro 2017, 17:42

No,Werry vitaj.

Tvoje dotazy su fakt na urovni zacinajuceho chlapa co spomina na mladost.

Presiel som podobnym,po dobrych radach od chlapov odtialto,moja rada.

Autodraha 1/32. Formulky su len do vitrinky,ich jazda je kolajnicova. DTM su na tom lepsie. Startovacie sety su o nicom,pre deti,o chvilu zacnu byt nezaujimave. Takisto pre mna problemova je aj jazda s magnetmi. Ovladace reguluju rychlost podla stisku,reaguju bez problemov.

Ja som isiel automaticky do drahy z MDF,bavi ma tvorit.

Hlavne si musis utriedit v hlave,co od toho ocakavas,co Ta bude uspokojovat. Peniaze su neni primarny problem,ked Ta to chyti strelis aj vlastnu zenu,aby si mal na dalsie tri rovinky. :D

Takze,poriadne premysliet, mensie drahy 1/43 su detske/sorry chlapi,nic proti niektorym Vam/.

Kupovat na nemeckych veboch,neponahlat,cakat na akcie.Takto kupovat aj rozsirenie drahy.Studuj tu rozne vlakna,je v nich vela cennych rad.

cau harry

Werry
Příspěvky: 34
Registrován: 28 lis 2017, 22:30

Re: D143 vs D132 - kterou vybrat? Zásadní rozdíly?

#12 Příspěvek od Werry » 04 pro 2017, 18:47

Díky, Harry. Jsem opravdu začátečník se vzpomínkami, jak říkáš :-). Co myslíš tím "MDF"? :-)

harry
Příspěvky: 118
Registrován: 20 led 2015, 22:01

Re: D143 vs D132 - kterou vybrat? Zásadní rozdíly?

#13 Příspěvek od harry » 04 pro 2017, 19:41

Chalani tu tomu hovoria draha "na dreve",ale su to dosky z nejakeho sajrajtu pomleteho. Nahod si do google.

Neponahlaj sa ,veci si dobre premysli,lebo ak Ta to nema bavit,/a ked Ta to bude mat bavit tak budes musiet ist do toho poriadne/, tak kup nejaky set 1/43 ,pohrajte sa s nim,o dva mesiace bude pod skrinou a malokedy on zakopnete.

Ja si robim kompletnu simulaciu s boxami,vymenami drah/digital/ a programom,pre sest aut.Fasa oddychovka od starosti,iny svet.Neponahlam.

Ak by si zhanal nejake diely na predaj,mozem Ti nieco strelit ak bude zaujem.

Drz sa.Harry

harry
Příspěvky: 118
Registrován: 20 led 2015, 22:01

Re: D143 vs D132 - kterou vybrat? Zásadní rozdíly?

#14 Příspěvek od harry » 04 pro 2017, 19:53

Joj,este som zabudol.

Nepoznam moc ludi co by si zamilovali loopingy.Akurat tak deti,ale ked Ti parkrat na nich rozsekaju auticka,prestane Ta bavit kupovat nove.

A najrychlejsie auticko zostrojil jeden Cech,myslim v mierke 1/32,a ani ho to nestalo vela.

Len nieco vyse miliona czk. Fasa kseft. To len aby si vedel,keby Ta to moc draplo. :D :D :D

majklik
Příspěvky: 20
Registrován: 16 lis 2016, 21:55

Re: D143 vs D132 - kterou vybrat? Zásadní rozdíly?

#15 Příspěvek od majklik » 04 pro 2017, 20:35

Tohle jsem řešil před rokem. Výchozí stav: rozpadající se ITES autodráha z roku 1975 a kňourající spratci, že pořád něco nefunguje, nejčasěji urvaný kabel, když se rozběhli s ovladačem v ruce nasazovat autíčko. Takže volba pro bezdrátové ovladače byla jasná nutnost a jsem s nimi spokojen (až na exces s jedním příjmacím modulem). Při dostatečném prostoru a vhodné dráze, tak chlapci běhají pěkně kolem dráhy za autíčkem, co právě řídí (občas něco rozšlápnuté je nutno brát jako daň za to, že pěkně běhají).

Řešil jsem také D148 kontra D132. Viděl jsem Carreru 1:48 analog u kolegy, požadavek na digitál byl jasný, ale chtěl jsem víc jak 3 auta a po zjištění, že mi tchán posktyne prostor staré pekárny, tak byl i vyřešen problém s místem (dočasně, právě ji prodává), takže místo 10x15 metrů je tak akorát. :-)

Začínal jsem se zlevněným setem DTM Masters ze stejného ochodu, teď je toho za 100+ kKč a plnej kombík beden. Rozhodně nekupovat bezhlavě, hledat na ebay/v zahraníčí a porovnávat, dá se tím pak dost ušetřit. Ten startovací set nutno brát jako začátek, ať zabraným místem, tak dírou v pěněžence.
Z té bedny jde postavit i něco jiného, co si vymyslíš, ale brzo začneš hledat díly, co ti budou chybět pro vylepšování, přímo v manuálu už máš nějaké návrhy na vylepšení s přikoupeném pár dílů: http://www.carrera-toys.com/fileadmin/u ... _GB_US.pdf

Pokud máš výhled na místo 6x4 metry jen pro dráhu, tak to je pro D132 již OK, tak bych už volil D132, pokud to nemají mít vyloženě děti jako hračku, protože začnou brzo kravit a autíčka nejsou u D132 nerozbitné, tak to něco pak stojí.
U D132 se ti líbí světla, souhlas. Občas je sranda uspořádat noční závod zcela po tmě, jen dle těch světel (na nějakém relativně jednoduchém okruhu).

S těmi 3,5x2 m je to dost málo pro D132. Do toho prostoru se sice vejdou asi všechny sety od D132 (vyjma D132 Red Bull Ring) a dá se do toho postavit i něco většího, např toto http://majkl.sdf-eu.org/pics/car/OR6.jpg má 3,5x1,8 m, délka 11 metrů, DTM auta to jezdí pod 7 sekund, MSC (modern sports cars) skoro o sekundu lépe. Do 3,5x2 m se to dá prodloužit rozumně na cca 14 metrů, aby se to nestalo totálně nahuštěné vícepatro, které pak nikoho nebaví, protože se v tom neorintuje a když vypadne auto, tak ani není schopen ho nasadit zpět.

Do 6x4 m se už dá postavit pěkná dráha. Pokud nechceš stavět vyloženě detailní zmenšeniny skutečných okruhů, tam pak místo narůstá. Inspirovat se můžeš třeba zde (ať víš, co ti bude zhruba chybět za díly a kolik místa): http://www.carrera-toys.com/en/live-rac ... -download/

Na looping bych se vyfláknul. U D132, pokud chci nějakou jako srandu, tak nasadím klopenou zatáčku, ta chce o trochu víc snahy, než plný plyn (záleží na druhu auta).

Formule neznám, mám jen auta řady DTM a pak MSC (LaFerrari a Lamborghini Huracán). DTM, díky hladkým gumám a vyššímu těžišti, jezdí okruhy o něco pomaluji, víc jedou smykem a víc vypadávají, chce to víc šikovnosti, proti MSC. Také víc se rozbíjí u DTM kastle, jak se to snahu držet detailně předlohy a je z víc dílů, tak jako hračka to není úplně ono, ty MSC jsou kompaktnější a víc vydží. Také drží víc na dráze, tak se dá jezdil bez krajnic relativně dobře, u DTM bez nich to je dost omezující.
Auta se liší i v rámci jedné řady, dá se pak poznat rozdíl v tom, jak jezdí.

Z těch dvou sad, kde máš stejnou trať, tak bych bral tu DTM kvůli bezdrátovým ovladačům.

Werry
Příspěvky: 34
Registrován: 28 lis 2017, 22:30

Re: D143 vs D132 - kterou vybrat? Zásadní rozdíly?

#16 Příspěvek od Werry » 04 pro 2017, 22:09

Majklíku, díky za tvůj čas i vyčerpávající odpověď :-). Hodně jsi mi pomohl :-).

sad04
Příspěvky: 18
Registrován: 04 pro 2015, 09:22

Re: D143 vs D132 - kterou vybrat? Zásadní rozdíly?

#17 Příspěvek od sad04 » 05 pro 2017, 11:16

Na start urcite doporucuju DTM auta 132 a idelane rovnou bezdratove ovladace.
DTM auta vydrzi hodne, zadni spoiler ja nasazovaci a jezdit se da i bez nej. Formule se olamou a je to o nicem.
K tomu dokoupit nejaky set zatacek a rovinek s vyhybkama a na vanoce mas o zabavu postarano a po vanocich dokoupis, co Ti bude chybet.
Ja do toho takhle padl predminuly rok :)

Werry
Příspěvky: 34
Registrován: 28 lis 2017, 22:30

Re: D143 vs D132 - kterou vybrat? Zásadní rozdíly?

#18 Příspěvek od Werry » 06 pro 2017, 20:54

Díky za všechny podnětné reakce, přátelé :-). Vybral jsem D132 DTM, dnes objednáno. Když to prostory časem dovolí, bude i rozšíření.

Werry
Příspěvky: 34
Registrován: 28 lis 2017, 22:30

Re: D143 vs D132 - kterou vybrat? Zásadní rozdíly?

#19 Příspěvek od Werry » 12 pro 2017, 22:19

Tak DTM D132 je doma. První dojmy jsou vesměs dobré (krom jednoho dílu s červenobílými pruhy, který mi dodali zrcadlově obrácený - tak uvidíme, jak se k tomu e-shop postaví) :-), více viz foto: https://www.imgup.cz/images/2017/12/12/ ... 225520.jpg

Po hodině jsem se trošku zalekl, když se autíčka začala zasekávat i když jsem držel plyn, pak popojela o 5 cm a znovu zásek, takhle se to opakovalo pořád dokola. Auta jsem sundal, z kartáčků obral drobné kousíčky prachu a vše jelo v pohodě zase dál (uff). Na ten prach je to fakt dost citlivý - chce to pravidelně obírat :-).

Vše ostatní jinak v pohodě. Po prvním dni jsem zjistil, že jsou propastné rozdíly v obou autíčkách - BMW drží jak přilepené a dá se s ním jezdit v zatáčkách daleko rychleji. Audi v zatáčkách klouže daleko více a snáze vylétává z dráhy. Původně jsem myslel, že je to gumami (zkusil jsem prohodit ty z BMW na Audi a naopak), ale nepomohlo to. Audi pořád klouže, BMW o poznání méně. Hmotnost mi u obou vozů připadá pocitově stejná. Čím to může být? Že by motorem či rozdílným těžištěm?

harry
Příspěvky: 118
Registrován: 20 led 2015, 22:01

Re: D143 vs D132 - kterou vybrat? Zásadní rozdíly?

#20 Příspěvek od harry » 13 pro 2017, 04:49

Magnety.

Nemam s tym moc skusenosti,ale logika mi hovori,ze okrem inych veci/gumy ,mozne dovazovanie/,su magnety prostriedkom na simulovanie prilnavosti.

Skus ich prehodit,myslim ze sa Ti to potvrdi. Uvidime co napisu chlapi.

Harry

Odpovědět