Digital/analog

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Digital/analog

#1 Příspěvek od Bastacka » 27 bře 2016, 22:46

Chtěl bych se zeptat na dvě věci:

1. Pokud si budu chtít zajezdit na digitální dráze s analog autem ,můžu do dráhy přidat napájecí díl z EVO + ovladače?
A přehazovat jen napájení?

2. Vyhýbky u digitálu ,jestli jsem to přesně pochopil(ještě ho nemám doma) zůstávájí průjezdné rovně ,jen při zmáčknutí tlačítka se přepínají?

harry
Příspěvky: 107
Registrován: 20 led 2015, 22:01

Re: Digital/analog

#2 Příspěvek od harry » 28 bře 2016, 00:12

Bastacka,



Vyhybka zareaguje aktivne len pri zmacknutom tlačitku,inak prejazd akoby vyhybka nebola,čiže priamo.

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Digital/analog

#3 Příspěvek od Bastacka » 28 bře 2016, 08:13

Dik harry.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 737
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Digital/analog

#4 Příspěvek od Petr L » 28 bře 2016, 09:06

U D132 je výhybka vždy v přímém směru, reaguje na povel přehozením do odbočení a po průjezdu se vrací. U D143 je to jinak, výhybka je v poslední nastavené poloze, nevrací se a zareaguje až před projíždějícím autem a nastaví se do požadovaného směru. Na první pohled je to nezvyklé, ale je to možná chytřejší, než systém u D132, odpadá mechanika vracení, díl je mechanicky jednodušší a určitě spolehlivější. Chce to jezdit a nedívat se jak je výhybka nastavená.

Provozu analogu na dráze digi není výrobcem doporučený, ale lze. Rozhodně je dobré zajistit, aby digitální díly byly odpojené od napájení. Doporučuji nastudovat na stránkách Slotbaer články : Dualumbau, ELWMSD a Doppelherz. No ono je nejlepší to projít úplně všechno, nevím o nikom, kdo by měl Carrera digi prostudované lépe, než Stephan :-)

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Digital/analog

#5 Příspěvek od Bastacka » 30 bře 2016, 19:03

Petr L : dík za odkazy. Dozvěděl jsem se, že nestačí odpojit(třeba vypínačem) CU, ale i vyhýbky,pit atd.
Ještě otazečka, u digitálu (carrera) musí být stále napětí 14,8 V nebo se může i měnit ?

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 737
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Digital/analog

#6 Příspěvek od Petr L » 30 bře 2016, 23:25

Stálé napětí je základem, určitě systém snese nějaké kolísání, ale moc bych to nezkoušel. Proč také, 14,8 je napětí, na které je systém konstruovaný. Pokud chceš jezdit analog, ošetři systémové díly a jezdi na digitální dráze s analogem. Tam si pak napájej čím chceš a kolik chceš .-)

Francis
Příspěvky: 48
Registrován: 16 lis 2015, 22:25

Re: Digital/analog

#7 Příspěvek od Francis » 01 dub 2016, 21:41

Nějak mi uniká smysl nápadu jezdit na digitální dráze s analogem, dokupovat trafo, ovladače a něco bastlit. Analogové auto lze doplnit dekoderém, který má přepínač analog/digital a s autem pak lze jezdit na obou typech drah.

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Digital/analog

#8 Příspěvek od Bastacka » 01 dub 2016, 23:38

Francis: Rychlá odpověď
1. Kdo přechází z EVO na digitál a má velkou sbírku aut ,asi nebude každé přědělávat na digital(to není můj případ),v Německu to má hodně lidí
2.Syn má 3,5,postavil jsem mu GO dráhu,a sobě stavím digital. Ale vím přesně ,že bude chtít jezdit i na velké a nedej bože ještě s kamarádem,pak by digi auta hodne trpěla.
3.Pro Dslot43 auta bez magnetu je GO dráha malá,na 1:32 jezdí fantasticky.

P.S. Pokud koupíš rovnou digitál tak je jasné ,že pak něco dokupovat na analog(trafo,ovladače) je nesmysl(a auta 1:43 úplný),ale pokud to už máš doma ,tak je to něco jiného.

Francis
Příspěvky: 48
Registrován: 16 lis 2015, 22:25

Re: Digital/analog

#9 Příspěvek od Francis » 02 dub 2016, 00:39

Pro děti to chce nějaké jeté auto z ebay s olámanými zrcátky a křidýlky, Carrera auta vydrží i relativně brutální zacházení, např i pády ze stolní dráhy na dlažbu, a to opakovaně. D132 v provozuschopném stavu se dají občas najít za 20e, vyměníš kartáče + pneu a nadělají ještě mnoho radosti.
Časově a asi i ekonomicky ti vyjde lépe zakoupit pro děti jeté D132 než konvertovat celou dráhu na hybrida analog/digitál.
Je to otázka vkusu a priorit. Výhoda digitálu je snadnost omezení výkonu pro děti a pomocí této regulace též případné vyrovnání jízdních vlastnosti různých (starých/nových nebo LMP/GT2/MuscleCar) aut.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 737
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Digital/analog

#10 Příspěvek od Petr L » 02 dub 2016, 08:46

Jsou lidé, co jezdí v klubech dřevo, ale doma nechtějí mít dvě dráhy, jsou lidi, co auta sbírají, ale chtějí si je občas projet, důvodů se najde dost a dost :-)

Nejvtipnějším způsobem pro "sváteční" ježdění s analogy na digi je schovat dvy chipy pod dráhu a při ježdění s analogy pustit do dráh výstup chipu do motoru. Pak se dá používat celý digi systém. Jediné, co je potřeba si poladit je pak časomíra :-)

Odpovědět