Anticrash

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Anticrash

#11 Příspěvek od Petr L » 13 led 2016, 21:30

Externí zdroj používají právě proto, že jim to dělá brikule, může to být tím co vše je namodulované v napájení toho digitálu, narazil jsem na to, když jsem dělal blikačku do Pace Car, bylo to zarušené, radši jsem pořídil originál modul Carrera, než se s tím filtrováním patlat.

Němci na Freeslotter ale mají odzkoušenou sestavu co funguje,

http://www.stade-bochum.de/Carrera/AKS/Doku.html

stejný princip, skoro bych řekl, že to přímo z toho obšlehnul, využívá Henky na tom svém AKS. Čerpal bych z toho.

Francis
Příspěvky: 49
Registrován: 16 lis 2015, 22:25

Re: Anticrash

#12 Příspěvek od Francis » 13 led 2016, 23:07

JJ, z toho jsem to okopíroval, netajím se tím :-)

Edit 14.2.2016:
Zaměnil jsem původně přiložené schema za finální. Jak psal výše PetrL, je to upravené schema z freeslotter.de, je v něm doplněno přepínací relé (s diodou v závěrném směru a kondenzátorem proti kmitání), původní optočlen nahrazen výkonnějším.
Součástky jsou do 200 Kč, nejdražší ze všeho je nízké přepínací relé.
Nově přikládám blokové schema zapojení celé PitStop Line:

Při zapojování je nutno:
- odstranit všechny propojky pravá dráha - PSL (napájení PSL musí jít přes doplněné adaptery)
- přepojit napájení čidla PitStop Fuel (červený kabel) z PSL dráhy na pravou průběžnou, odběr čidla by spínal detekci obsazení PSL výhybka do PSL by byla trvale zablokovaná
- přerušit levou napájecí kolejnici PSL v míste změny barev žlutá-zelená na blokovém schematu
- z vjezdového výhybkového dílu odstranit kontakt pravé napájecí kolejnice, na blokovém schematu přechod z modrá-zelená v průběžné pravé dráze
popis barev:
červená: +
modrá: -
zelená: sensor (snímání přítomnosti auta)
žlutá: rozpínání detekční diody na vjezdu a nebo napájení kolejnice na výjezdu

Deska plošného spoje je navržena pro použití přepínacího relé finder 34.51.7.012.0000 tak, aby se spolu s ním vešla pod kryt v adaptéru PSL. Proto je nutno na optočlenu zbrousit (zúžit) vývody tak, aby optočlen dosedl na desku spojů a celá sestava se pod kryt vešla. Relé má vývody ohnuté asi v 1/3 délky ohnuté do pravého úhlu. Originální deska PitStop Fuel snímače je posazena kousek vedle, je jen na jednom středícím trnu.
Samotnou desku mi bylo líno leptat, takže jsou jen modelářskou bruskou přerušené plochy v místě červených čar.

Přikládám pro zájemce o výrobu nákres desky spojů, jednou samotná deska a podruhé deska s dokreslenými součástkami (pozor, pohled je ze strany spojů a ne ze strany součástek !!!).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Francis dne 14 úno 2016, 02:00, celkem upraveno 6 x.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Anticrash

#13 Příspěvek od Petr L » 13 led 2016, 23:15

A není škoda nechat tam to kmitání? Jo jinak ten R2 zůstal jako před tím ne?

Francis
Příspěvky: 49
Registrován: 16 lis 2015, 22:25

Re: Anticrash

#14 Příspěvek od Francis » 13 led 2016, 23:52

Dík za upozornění, R2 samozřejmě zůstal, chyběla tam jedna čára. Práce kvapná málo platná.
Opravil jsem původně chybné schema, ať tu není tapetováno.

EDIT: Kmitání rozepnutého relé odstraněno, několik chvil přemýšlení a několik pokusů a omylů ... a je to snad funkční. Nahradil jsem výše vložené schema další verzí.
DPS v pracovní verzi, pohled ze strany spojů, součástky jen pro info.
Naposledy upravil(a) Francis dne 16 pro 2016, 22:41, celkem upraveno 2 x.

Francis
Příspěvky: 49
Registrován: 16 lis 2015, 22:25

Re: Anticrash

#15 Příspěvek od Francis » 14 úno 2016, 02:03

Upraven a doplněn příspěvek z půli ledna. Vše odzkoušeno a plně funkční.

Obdobně to mám zpracované i pro levostrannou PSL, vložím sem v případě zájmu.

Uživatelský avatar
Petr L
Site Admin
Příspěvky: 792
Registrován: 15 pro 2013, 22:28
Bydliště: Praha

Re: Anticrash

#16 Příspěvek od Petr L » 14 úno 2016, 11:29

Paráda, díky :-)

Francis
Příspěvky: 49
Registrován: 16 lis 2015, 22:25

Re: Anticrash

#17 Příspěvek od Francis » 14 úno 2016, 13:53

O příspěvek výše je to aktuální.

edit: Zapomněl jsem pro zájemce o výrobu nákres desky spojů pro ACS vjezdu do pravostranné PSL, opět samotná deska, deska s dokreslenými součástkami (pozor, pohled je ze strany spojů a ne ze strany součástek !!!) a schema z freeslotter.de
Naposledy upravil(a) Francis dne 16 pro 2016, 22:43, celkem upraveno 1 x.

sad04
Příspěvky: 18
Registrován: 04 pro 2015, 09:22

Re: Anticrash

#18 Příspěvek od sad04 » 05 dub 2016, 09:12

Zdravím, vrátil bych se s dovolením k původnímu AKS. Výjezd z PitStopu mne možná taky čeká, takže díky za super přispěvek.
Já to řeším zatím tak, že vedle výjezdu z Pistopu křížení doleva, aby si každý kdo projíždí kolem Pitstopu radši přejel do levé dráhy...

Ale zpět k AKS, jak jste vyřešili to přerušení pravé vodíci drážky? Tady sem nasel ilustrovaný návod: http://www.slotcar.co.nz/vdb/document/9
Můžu to udělat na díle s výhybkou? Nebo musím na díle před?
O co mi jde. Zatím často dráhu přestavuju, takže mít upravené jiné díly je pro mne špatné. Takže se mi ani moc nelíbí vytahovaní té kovové zobáčku z dílu před výchybkou. Za chvili bych skončil tak, že bych je měl vytahaný všude a elektřina by nevedla nikde :o)
Kdyby měl někdo nějaký tip jak to zaizolovat nedestruktivně, tak by mi to pomohlo...
To přerušení Dremelem beru jako poslední nevyhnutelnou možnost...

Francis
Příspěvky: 49
Registrován: 16 lis 2015, 22:25

Re: Anticrash

#19 Příspěvek od Francis » 05 dub 2016, 15:43

Pokud to má být skutečně AntiCrash, je třeba přerušení provést zhruba v polovině předcházející rovinky. K zamezení sepnutí výhybky musí dojít, když auto v cílové dráze má přední nárazník kousek za zadním nárazníkem odbočujícího auta. Snímána je pozice kartáčů vodítka, tedy přerušení napájecí kolejnice je ještě dál než přední hrana nárazníku.

Též dráhu občas přestavuju, rozřezaných mám víc dílů, spojení pak řeším vložením vodivé propojky do kolejnice zespod dráhy, dva naohýbané pásky mosazného plechu spojené kabelem, to samé používáš pro připojení AKS do dráhy.

Z důvodu menšího úbytku napětí beztak propojuju kolejnice pravé a levé dráhy těsně před přerušením, úplně stejným principem, jen to jde od jedné drážky k druhé.

Odpovědět