Problém s bezdrátovými ovladači
Problém s bezdrátovými ovladači
Zdravím vespolek,
dnes jsem postavil po cca půl roce zase autodráhu Carrera D132. Jde spustit, při položení na dráhu autíčka svítí, control unit reaguje. Bezdrátové ovladače při nabíjení blikají, jdou propojit s bezdrátovým přijímačem Carrera Wireless, ale při programování těchto ovladačů na příslušná auta prostě nevznikne spojení. Kde může být problém?
...napadají mě již "vysloužilé" baterie v bezdr. ovaldačích, které se zmůžou už tak akorát na bliknutí diody u tlačítka akcelerátoru, ale na samotné dálkové ovládání již jejich kapacita prostě nestačí.
Jinak dráhu jsem trošku rozšířil - má 34 standardních rovinek, 3x křížení, 24 zatáček 1/60, což by snad trafo utáhnout mělo.
https://ibb.co/tp07dBg
Díky za relevantní rady!
dnes jsem postavil po cca půl roce zase autodráhu Carrera D132. Jde spustit, při položení na dráhu autíčka svítí, control unit reaguje. Bezdrátové ovladače při nabíjení blikají, jdou propojit s bezdrátovým přijímačem Carrera Wireless, ale při programování těchto ovladačů na příslušná auta prostě nevznikne spojení. Kde může být problém?
...napadají mě již "vysloužilé" baterie v bezdr. ovaldačích, které se zmůžou už tak akorát na bliknutí diody u tlačítka akcelerátoru, ale na samotné dálkové ovládání již jejich kapacita prostě nestačí.
Jinak dráhu jsem trošku rozšířil - má 34 standardních rovinek, 3x křížení, 24 zatáček 1/60, což by snad trafo utáhnout mělo.
https://ibb.co/tp07dBg
Díky za relevantní rady!
Re: Problém s bezdrátovými ovladači
1)
Ještě je dobré pro jistotu na wireless přijímači nastavit ovladače na různé pozice.
Po stisknutí tlačítka na wireless se rozsvítí číslo.
Při 1 stihnout horní tlačítko ovladače. Potom stisknout znovu wireless, každý stisk posune na další pozici. Tak přidělit pro další ovladač jiné číslo.
Při každém stisknutí tohoto tlačítka musí ovladač nahoře bliknout. Pokud neblikne není dost nabitý nebo je špatná baterka.
2) ovladače se po delší době nepoužívání, ale hodně dlouho se nabíjí. A pozor pokud je dráha jen zapnutá po chvíli se sama vypne a nabíjení se přeruší.
Takže to chce opakovaně vypínat a zapínat. A to tak dlouho než horní červená dioda na ovládači přestane blikat a jen svítí.
3) baterie.
Nesmysl kupovat předražené Carrera, stačí jiné se stejnými parametry. Ze zkušenosti, používám obyč za 49,- ale mají jiný konektor. Což je otázka pár okamžiků očistit dráty a připojit k drátům od mrtvé baterie.
Jinak pokud filuta občas inzeruje na bazoši předražený Evolution wireless panel, který lze použít jako externí nabíječka na ovladače. Tak ten se vypíná také po pár minutách
Takže to je zbytečná investice do "permanentního" nabíjecího dílu. (Ale rád vám prodá i očesané autor bez zrcátek krabičky nebo se starými pneu a tak je to se vším. Hlavně že je vše 111,- 555,- a TOP TOP TOP )
Pardón za odbočku, ale už jsem měl bohužel tu čest. Tak
jen malé sdělení na konec.
Pokud nic z nápadů nezabere dejte vědět na mobil 604726817
S pozdravem Adam M.
Ještě je dobré pro jistotu na wireless přijímači nastavit ovladače na různé pozice.
Po stisknutí tlačítka na wireless se rozsvítí číslo.
Při 1 stihnout horní tlačítko ovladače. Potom stisknout znovu wireless, každý stisk posune na další pozici. Tak přidělit pro další ovladač jiné číslo.
Při každém stisknutí tohoto tlačítka musí ovladač nahoře bliknout. Pokud neblikne není dost nabitý nebo je špatná baterka.
2) ovladače se po delší době nepoužívání, ale hodně dlouho se nabíjí. A pozor pokud je dráha jen zapnutá po chvíli se sama vypne a nabíjení se přeruší.
Takže to chce opakovaně vypínat a zapínat. A to tak dlouho než horní červená dioda na ovládači přestane blikat a jen svítí.
3) baterie.
Nesmysl kupovat předražené Carrera, stačí jiné se stejnými parametry. Ze zkušenosti, používám obyč za 49,- ale mají jiný konektor. Což je otázka pár okamžiků očistit dráty a připojit k drátům od mrtvé baterie.
Jinak pokud filuta občas inzeruje na bazoši předražený Evolution wireless panel, který lze použít jako externí nabíječka na ovladače. Tak ten se vypíná také po pár minutách
Takže to je zbytečná investice do "permanentního" nabíjecího dílu. (Ale rád vám prodá i očesané autor bez zrcátek krabičky nebo se starými pneu a tak je to se vším. Hlavně že je vše 111,- 555,- a TOP TOP TOP )
Pardón za odbočku, ale už jsem měl bohužel tu čest. Tak
jen malé sdělení na konec.
Pokud nic z nápadů nezabere dejte vědět na mobil 604726817
S pozdravem Adam M.
Adam Mádr
Re: Problém s bezdrátovými ovladači
Díky za ochotu!
1) Ovladač vždy blikne, to je OK.
2) Je pravda, že jsem je nabíjel asi 15 minut, více ne - nenabil jsem je tedy zcela. Kontrolka dnes při nabíjení stále blikala, ani jednou nesvítila trvale. Zkusím tedy doplna nabít.
Snad něco pomůže. Baterie jsou staré 3 roky, dráha nyní nebyla používána cca půl roku. Možná tedy došlo k hlubšímu vybití.
1) Ovladač vždy blikne, to je OK.
2) Je pravda, že jsem je nabíjel asi 15 minut, více ne - nenabil jsem je tedy zcela. Kontrolka dnes při nabíjení stále blikala, ani jednou nesvítila trvale. Zkusím tedy doplna nabít.
Snad něco pomůže. Baterie jsou staré 3 roky, dráha nyní nebyla používána cca půl roku. Možná tedy došlo k hlubšímu vybití.
Re: Problém s bezdrátovými ovladači
Jinak... je teoreticky možné, že na bod č. 1) /bliknutí jako potvrzení napárování k Wireless jednotce/ energie stačí, ale na připojení a ovládání k autu už nikoliv?
Re: Problém s bezdrátovými ovladači
Ne. Pokud se spojí třeba s další pozicí.
Ovladač komunikuje s control unit. Takže pokud se dostane signál k wireless přijímači je i k dráze.
Napájecí díl control unit je to co pak dává povel přímo autu. Ještě taková kontrola zkusit zase ovladač dát na nabíječku.
Jestli bude i po chvilce blikat a nezačne svítit je to asi baterií.
Další, ale nepravděpodobné přepnutí aut na podvozku jako analog. Při pohledu od spodu od zadní nápravy musí být bílý přepínač vlevo
Ovladač komunikuje s control unit. Takže pokud se dostane signál k wireless přijímači je i k dráze.
Napájecí díl control unit je to co pak dává povel přímo autu. Ještě taková kontrola zkusit zase ovladač dát na nabíječku.
Jestli bude i po chvilce blikat a nezačne svítit je to asi baterií.
Další, ale nepravděpodobné přepnutí aut na podvozku jako analog. Při pohledu od spodu od zadní nápravy musí být bílý přepínač vlevo
Adam Mádr
Re: Problém s bezdrátovými ovladači
Zkusím to zcela nabít .
Kartáčky i podvozek jsem kontroloval. Pokud mluvíme oba o stejném přepínači, u aut D132 se přepínačem zespod auta mění směr (tzn., že na dráha lze jezdit proti směru hodinových ručiček). Tento přepínač se nachází v místě těsně pod kartáčky blíže přední nápravě.
Kartáčky i podvozek jsem kontroloval. Pokud mluvíme oba o stejném přepínači, u aut D132 se přepínačem zespod auta mění směr (tzn., že na dráha lze jezdit proti směru hodinových ručiček). Tento přepínač se nachází v místě těsně pod kartáčky blíže přední nápravě.
Re: Problém s bezdrátovými ovladači
Přepínač směru je jen u Evolution. U digital to tak není.
Tam na druhou stranu jet nejde. Už kvůli výhybkám a diodě auta. Byla by na druhé straně.
Ale tam se přepíná jestli bude auto Evolution tedy analog nebo digital
Tam na druhou stranu jet nejde. Už kvůli výhybkám a diodě auta. Byla by na druhé straně.
Ale tam se přepíná jestli bude auto Evolution tedy analog nebo digital
Adam Mádr
Re: Problém s bezdrátovými ovladači
Mám to vyzkoušené . Když přepnu u kartáčků přepínač na druhou stranu a postavím auto na dráhu v proti směru hodinových ručiček, normálně se s ním dá jet .
Re: Problém s bezdrátovými ovladači
A na druhou stranu nic?
Nemáte foto vaší dráhy?
Protože digitální auta neumí odjet z napájecího panelu jinam než doleva pokud se koukáte na ovládací panel před obloukem nebo hranatou krabici Black Box
Nemáte foto vaší dráhy?
Protože digitální auta neumí odjet z napájecího panelu jinam než doleva pokud se koukáte na ovládací panel před obloukem nebo hranatou krabici Black Box
Adam Mádr
Re: Problém s bezdrátovými ovladači
A auta máte originál D132 a už vám někdy vše fungovalo jak má?
Adam Mádr