Trafo a velikost dráhy
Trafo a velikost dráhy
Zdravím vespolek,
mám doma D132 základní set s bezdrátovými ovladači a řeším rozšíření dráhy na cca trojnásobek současné velikosti (délky).
Utáhne mi tuhle dráhu viz níže základní trafo, co bylo v balení, když jsem set pořizoval?
Díky
Werry
mám doma D132 základní set s bezdrátovými ovladači a řeším rozšíření dráhy na cca trojnásobek současné velikosti (délky).
Utáhne mi tuhle dráhu viz níže základní trafo, co bylo v balení, když jsem set pořizoval?
Díky
Werry
Re: Trafo a velikost dráhy
Vypadá to na pěknou dráhu. Neuvedl jsi zde žádné parametry toho originálního trafa a také s kolika auty budeš jezdit najednou. To je to nejdůležitější. Dělka dráhy ovlvňuje pouze úbytek napětí ve vedení a tak se to řeší paraelním propojení dráhy ještě třeba uprostřed. Já bych to nejdřív postavil a po vyzkoušení se stávajícím trafem až následně řešil silnější zdroj nebo propojení napájení ještě na jiném místě.
Re: Trafo a velikost dráhy
Mám běžné trafo, co bylo v setu k D132 (parametry si z hlavy nepamatuji, ale až budu na chalupě, vyfotím ho).
Jezdíme jen dva .
Vyzkouším tedy pouze stávající trafo a uvidí se. Kdyby to na něj náhodou bylo "moc", nemůže se někde něco odpálit/poškodit?
Jezdíme jen dva .
Vyzkouším tedy pouze stávající trafo a uvidí se. Kdyby to na něj náhodou bylo "moc", nemůže se někde něco odpálit/poškodit?
Re: Trafo a velikost dráhy
Utáhne to v pohodě při poddrátování je to nějakých 24 metrů.
A vychází to pěkně přímo od napájecího dílu nahoru kde je zatáčka za křížením.
To bude úplně stačit. Jen pozor na +/-
Stačí konec drátu pocínovat a nacpat do kolejnice že spodní strany panelu.
Jinak možná bych se obával té ostré a pak zalomené zatáčky do tunelu.
šlo by to i takto: Ale to jen jako návrh. Jinak myslím dost dobré. Jen více předjíždění by to chtělo.
A vychází to pěkně přímo od napájecího dílu nahoru kde je zatáčka za křížením.
To bude úplně stačit. Jen pozor na +/-
Stačí konec drátu pocínovat a nacpat do kolejnice že spodní strany panelu.
Jinak možná bych se obával té ostré a pak zalomené zatáčky do tunelu.
šlo by to i takto: Ale to jen jako návrh. Jinak myslím dost dobré. Jen více předjíždění by to chtělo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Adam Mádr
Re: Trafo a velikost dráhy
Výchozí trafo k D132 těch 25 metrů v pohodě pro 2 auta dá bez posilovacího vedení (pokud nemáš ulámané kovové propojovací lameny mezi jednotlivými kusy dráhy). Jezdil jsem i 30 metrů dráhy se čtyřmi auty v D132 a v pohodě ( http://majkl.sdf-eu.org/pics/adraha/Aut ... CC-pek.jpg http://majkl.sdf-eu.org/pics/adraha/Adr ... CC-pek.jpg ).
Souhlasím, že by to chtělo přidat nějakou vyhýbku, třeba zatáčkovou.
Souhlasím, že by to chtělo přidat nějakou vyhýbku, třeba zatáčkovou.
Re: Trafo a velikost dráhy
Super návrhy, neměl bys k tomu barevný plánek ze softyroyal.de? Dá se tam barevně odlišit jednotlivé díly, a je pak krásně vidět, který je který. Můj původní barevný byl dělaný právě na tomto webu.gurkeGO píše: ↑19 lis 2019, 12:45Utáhne to v pohodě při poddrátování je to nějakých 24 metrů.
A vychází to pěkně přímo od napájecího dílu nahoru kde je zatáčka za křížením.
To bude úplně stačit. Jen pozor na +/-
Stačí konec drátu pocínovat a nacpat do kolejnice že spodní strany panelu.
Jinak možná bych se obával té ostré a pak zalomené zatáčky do tunelu.
šlo by to i takto:
d132.png
d132.png
Ale to jen jako návrh. Jinak myslím dost dobré. Jen více předjíždění by to chtělo.
Re: Trafo a velikost dráhy
Musí to stačit takhle
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Adam Mádr
Re: Trafo a velikost dráhy
Takto stačí, díky moc (y) .
Re: Trafo a velikost dráhy
Ohledně dodatečného napájení...
Kolegové, dráhu jsem rozšířil již na více než 33 metrů a bude to chtít dodatečné napájení.
Někdo mi poradil, že stačí použít dvojlinku kabel, která se nacpe do kolejnice zespod Control Unit, druhé konce propojit s nějakou rovinkou v cca půlce dráhy.
Mé otázky zní:
Na netu vidím bezpočet rozměrů dvojlinek - 2x0,15 mm, 2x0,35 mm, 2x0,5 mm, 2x0,75 mm až taky 2x1,5 mm.
Otázky zní?
1. Kterou z nich vybrat?
2. Při montáži pak pro každou kolej použít celou dvojlinku, nebo ji rozříznout a jeden kabel z ní nacpat do jedné koleje a druhý kabel do druhé?
3. Vidím dvojlinky, které jsou složené z desítek velmi drobných nitkových kabelů, ale také dvojlinky, v nichž je v každé lajně jen jeden silnější kabel. Kterou z nich zvolit?
Elektrikou nejsem zrovna 2x políbený, díky!
Kolegové, dráhu jsem rozšířil již na více než 33 metrů a bude to chtít dodatečné napájení.
Někdo mi poradil, že stačí použít dvojlinku kabel, která se nacpe do kolejnice zespod Control Unit, druhé konce propojit s nějakou rovinkou v cca půlce dráhy.
Mé otázky zní:
Na netu vidím bezpočet rozměrů dvojlinek - 2x0,15 mm, 2x0,35 mm, 2x0,5 mm, 2x0,75 mm až taky 2x1,5 mm.
Otázky zní?
1. Kterou z nich vybrat?
2. Při montáži pak pro každou kolej použít celou dvojlinku, nebo ji rozříznout a jeden kabel z ní nacpat do jedné koleje a druhý kabel do druhé?
3. Vidím dvojlinky, které jsou složené z desítek velmi drobných nitkových kabelů, ale také dvojlinky, v nichž je v každé lajně jen jeden silnější kabel. Kterou z nich zvolit?
Elektrikou nejsem zrovna 2x políbený, díky!
Re: Trafo a velikost dráhy
Proudově by Ti měla stačit v pohodě 2x0,5 ale čím silnější tím menší ztráty. Osobně ty slabé drátky nemám moc rád už kvuli odizolování - vždy nějaký "zaříznu" mám nejraději 1 až 1,5 Jak píšeš: desítek velmi drobných nitkových kabelů, ale také dvojlinky, v nichž je v každé lajně jen jeden silnější kabel - složený z drátků je lanko a jeden silnější je drát (vodič) ... pokud bude dráha nastálo dej dráty a to by Ti také vyřešilo odlišení + a - - červený na plus a černý na mínus.... pokud vezmeš lanko tak si kup takové kde je jedna žíla barevně odlišená - většinou na černém plastu slabá červená linka ... nebudeš muset zkoušet + a -.