Přestavba kovového modelu 1:43 Koenigsegg na dráhu

Zpráva
Autor
model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Přestavba kovového modelu 1:43 Koenigsegg na dráhu

#1 Příspěvek od model » 26 úno 2017, 21:25

Moje stáj čítající 33 aut v měřítku 1:43 dostala další přírůstek. Začalo to příspěvkem
kolegy Bastacky na téma SCX Compakt. Když jsem se proklikal konečně na stránky s kompletním sortimentem,
vedle pokochání mě zaujal dráhový model Renaultu R4, který jel africkou rallye v Keni v roce 1962.
Protože jsem měl ve vitríně toto auto, nedalo mi to a je přestavěn a čeká jen na dekály.
Abych si čekání zkrátil, našel a koupil jsem v Levných knihách za 79 Kč tento krásný model sporťáku
Koenigsegg CC 8S. Na internetu je i tato barevná varianta a ze zkušenosti s přestavbou Pagani, jsem zvolil
trochu atypickou polohu motorku - anglewinder. Typické disky jsem musel zachovat, tak jsem je sundal z původních osek,
převrtal na 2 mm osku, srazil v zadní části nálitek a natáhl Milanovy přední závodní pneumatiky. Sedly, jako by tam
patřily. No a potom jen vyřezání otvoru pro převod, vodítko a menší úpravy podběhů abych tam mohl osadit motorek
bez poškození kokpitu. U něj jsem jen vyřízl zadní stěnu a upravil v přední části desku s pedály pro osazení úchytného sloupku
pro připevnění karoserie k podvozku. Držák vodítka a vodítko je taktéž Milanovo, včetně dvou válcových magnetů, které jsou zasunuty
do podvozkové platformy. Zadní oska nemá ložiska, využil jsem původní otvory, které mají dostatečnou tloušťku plastu, jen jsem je převrtal vrtákem 2 mm.
Trocha vychytávky - kabely k motorku jsem vedl ve středním tunelu kabiny. Celý kokpit se nacvakne na dva malé originální trny, takže se dá
vyjmout pro případnou opravu.
De Agostini nikdy nešetřil materiálem, ale tady je zasklení i se střechou z plastu, takže snad nebude hmotnost moc vadit.
Protože je to moc krásné auto.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Přestavba kovového modelu 1:43 Koenigsegg na dráhu

#2 Příspěvek od Bastacka » 26 úno 2017, 22:22

Provizorně jsem zkusil postavit tuto lancii na dráhu.
Podvozek komplet od milana,zadni disky jen co v tuto chvíli bylo.
Zatím bez insertu.
Ale jezdit se s tím moc nedá.
81g je víc než mají auta 1:32 od slot.it. :+))
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Přestavba kovového modelu 1:43 Koenigsegg na dráhu

#3 Příspěvek od model » 27 úno 2017, 07:15

To máte pravdu, hmotnost přestaveb je velmi limitující. I s Milanem jsme se shodli na tom, že zájemci
o jeho podvozek chtějí závodit. Proto chystá jako bonus i plastové karoserie.
Kdo si však postaví kovový model, dělá to spíše z nostalgie a radosti ze stavby, pro závody poslouží bez
diskuze GO, nebo SCX. Když jsem se zmiňoval o přestavbě Renaultu R4, tušil jsem, že to bude spíše úlet,
ale kupodivu jezdí na Milanových škodováckých kolech velmi slušně.
Až dostane dekály, bude to paráda, protože jsem tam vložil i posádku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

milangs1200
Příspěvky: 146
Registrován: 07 zář 2014, 17:53

Re: Přestavba kovového modelu 1:43 Koenigsegg na dráhu

#4 Příspěvek od milangs1200 » 27 úno 2017, 07:53

Ahoj, ono jde o to, že ve skutečnosti spolu závodí také jen auta stejné kategorie. Takže se musí porovnávat vždy autíčka podobných vlastností! Ale, jak jsem už zjistil, většina lidí toto nebere moc v úvahu a chce prostě "ještě rychlejší auto". Takže, pokud chce někdo jezdit s kovovou karoserií, tak musí víc ladit magnety , přilnavost pneumatik a hlavně porovnávat jízdní vlastnosti s podobným modelem. Dá se ale také ještě víc modelařit a prostě tu kovovou karoserii zevnitř řádně vybrousit. A věřte mi, že pokud budete závodit s dvěma stejnými kovovými auty, je to daleko víc náročné na řidičské schopnosti, než lítat s plastovým autíčkem, magnety přicuclým k dráze.
Vývoj jde ale dál, takže , jak už zde bylo zmíněno, připravuji řadu plastových karoseríí pro závodníky a pro fajnšmekry připravuji funkční resinovou maketu legendárního závoďáku.
Prckům zdar ! Milan

marcus007
Příspěvky: 178
Registrován: 01 pro 2015, 18:12

Re: Přestavba kovového modelu 1:43 Koenigsegg na dráhu

#5 Příspěvek od marcus007 » 27 úno 2017, 21:12

ahoj..pan model opět nezklamal zhostil se stavby s pečlivostí jemu vlastní...a jak jsem již viděl jeho dřívejší projekty umí to famozně...a něco ktěm kovákům ano jsou pomalejší působí neohrabaně ale jedno mají naprosto skvělé..a to ta fyzika při jízdě a to se mi moc líbí...jen tak dál Model.....zásobujte nás svými stavbami Marcus007 :D

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Přestavba kovového modelu 1:43 Koenigsegg na dráhu

#6 Příspěvek od model » 28 úno 2017, 13:14

Abych toto téma uzavřel - byl jsem dnes projet auto na dráze. Vzhledem k tomu, že je předlohou
supersport s obrovskými rozchody zadní a přední nápravy, koly v rozích karoserie, jezdí i tento kovový
prcek velmi slušně. Milan má pneumatiky pro plastovou dráhu perfektně upečené a i když byly magnety
výš, aby nelepily, drželo auto velmi dobře a krásně driftovalo.
Dal jsem do jedné drážky tento model a za ním jelo GO od Carrery a trvalo to asi 3 - 4 kola, než ho dojelo.
Akcelerace je pochopitelně menší, ale jezdí se s ním velmi hezky.
I ježdění doma na plastové dráze musí mít určité regule. Nemůže jet závody přestavbový kovový model
třeba s Carrerou, či s SCX. Ale když se chcete vyblbnout s kamarády, či dětmi a vnuky, klidně se hoňte po dráze s čímkoliv.

marcus007
Příspěvky: 178
Registrován: 01 pro 2015, 18:12

Re: Přestavba kovového modelu 1:43 Koenigsegg na dráhu

#7 Příspěvek od marcus007 » 28 úno 2017, 14:50

Toto nemuzu nechat bez odpovedi Model ma pravdu pac uz vi sve a dlouho stemi prcky laboruje.Jedna vec me ale neda spat..a to ten Rencek..toho bych bral a i s ohledem jeho vykonu jizdnich vlastnosti apod.Marcus007 ;)

Uživatelský avatar
Bastacka
Příspěvky: 253
Registrován: 11 úno 2016, 21:21

Re: Přestavba kovového modelu 1:43 Koenigsegg na dráhu

#8 Příspěvek od Bastacka » 01 bře 2017, 20:13

Teď jsem našel tento renaul v 1:32 od Scx ve dvou verzích -foto.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

model
Příspěvky: 1289
Registrován: 27 úno 2015, 19:58

Re: Přestavba kovového modelu 1:43 Koenigsegg na dráhu

#9 Příspěvek od model » 01 bře 2017, 23:57

Já budu dělat první s číslem 14.
Doufám, že mi kluci ve studiu vytisknou brzy dekály na fólii, abych mohl rencka polepit.
To, že ve dvaatřicetince jsou řidiči povinní, je normální, já si však dal práci a podařilo se mi
osadit tohoto prcka řidičem a spolujezdcem.
Ani nechtějte vědět, co to je, našel jsem tři figurky vojáků v maskáčích, jeden byl bez přilby, tak
jsem zbývající dva přetřel barvou, jednomu jsem uřízl pistoli a nahřál paži a ohnul do polohy, že drží volant.
Vlezlo to tam i když jeden má přilbu spíše z tanku. Ale není to moc vidět.
Ještě bych kolegu Bastacku poprosil, ať ukáže ve stánku Slot it ve Veroně Milanův podvozek, ať mají kluci italští
o čem přemýšlet.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

HonzaS
Příspěvky: 551
Registrován: 22 pro 2013, 19:10

Re: Přestavba kovového modelu 1:43 Koenigsegg na dráhu

#10 Příspěvek od HonzaS » 02 bře 2017, 08:13

Předpokládám, že to je nadsázka, protože marně přemýšlím nad tím, z čeho by si měli kluci italští sednout na zadek :D ...
1) Z toho, že někdo kdesi na východě vyrábí podvozek na měřítko 1/43? Jednak je to mimo jejich záběr a druhak garážových výrobců modelů i všemožných dílů jsou na světě stovky a ani menší výrobce typu Slot.it nijak neohrožují...
2) Z toho, že se jedná o jakýsi univerzální stavitelný podvozek? Mají HRS2 a řadu dalších verzí EVO (včetně možnosti 3D tisku) pro každé auto z jejich produkce (po malých úpravách použitelných skoro na vše - viz kdysi přestavby na Krušnohor).
3) Že někdo dělá vodítko, které je možné použít i na Faro? Tak nesmyslně originální dráhu nikde mimo ČR nenajdeš. Pro všechny ostatní dráhy máš na výběr z desítek vodítek různých výrobců.

Je třeba si uvědomit, že zakladatelé Slot.it i NSR jsou resp. byli špičkoví SRC závodníci a tomu odpovídá i koncepce a materiálová skladba jejich produktů. Navíc jejich výrobky mají další ideový level a to možnost (pro každého zájemce) si s nimi v rámci daných úprav zazávodit ve vlastním seriálu závodů.

Milan zase stvořil pro zdejší milovníky dětského měřítka něco trochu odlišného tj. šikovný podvozek za velmi rozumnou cenu - univerzálnost a cena je jeho největší přednost (a taky asi nevýhoda pro tvůrce, protože reálné náklady na výrobu forem se mu nikdy nevrátí).

Odpovědět